מזל דלי

מזל דלי- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולוגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה:  
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "צדי" וקשר לה כתר וצר בו: מזל דלי בעולם, וחודש שבט בשנה, וקיבה בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "צדי" ובין מזל דלי בשילוב עם חודש שבט.


מזל דלי והאות "צדי": 
תורת הקבלה רואה באות "צדי" [צ] את דמותו של ה – צדיק המשמש מעין כסא ויסוד ובסיס למתרחש בעולמו של השם. יש מקובלים הרואים  באות צד"י מעין ראשי-תיבות למילים צדיק דיין ישר. כך גם מזל דלי הנחשב לבעל תכונות רוחניות ומעניקות. מקובלים אחרים סבורים כי האות צ' מורכבת מן האותיות נ' ו – י' ומכיוון שכך הרי מדובר בשילוב בין כוחות נקביים המיוצגים על ידי האות נ' [נקבה], לבין כוחות זכריים המיוצגים על ידי האות י' המשמשת במקרא כאות הבאה להורות על עוצמתו של האל [יי].

מזל דלי וחודש שבט: 
שמו של חודש שבט בא לו מן המילה העברית הקדומה "שבט" מלשון שוט, או מקל חובלים, וזאת משום שהגשמים ניתכים ארצה וכאילו חובלים, מכים ומרביצים באדמה וממלאים את הנהרות ואת בורות המים אשר מהם ניתן לשאוב עתה מלוא חופניים. זאת גם הסיבה לשמו של מזל החודש המבוסס על הפסוק "ייזל מים מדלייו" או בפשטות – הדלי מרווה במימיו את היקום.


השיעור של מזל דלי: 
תכונותיו של מזל דלי הן – מקוריות, יצירתיות, חריגות, מעוף, פשטות, עממיות, נדיבות, פתיחות, ספונטאניות וליברליות. הדליים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא אריה, שתכונותיו הן – עוצמה, מלכותיות, הוד, הדר, דרמטיות, בומבסטיות, תשוקה לתהילה, לזרקורים, לקדמת הבמה ולתשואות, כשרון מנהיגות וכריזמה.

התיקון של מזל דלי:
התיקון של מזל דלי מבוסס על שבט אשר שמזל דלי קשור בו על פי ילקוט שמעוני: שבט אשר מזוהה עם חודש שבט ועם סמל עץ הזית, כמו גם עם ט"ו בשבט [חג הצומח] אשר חל בתקופה זו. התיקון של מזל דלי מבוסס על יכולתו להתחבר עם יסוד האדמה כדי לחשוף סודות של ריפוי הצפונים בצמחי מרפא.


מאמרים קשורים

Back to top button