מזל טלה

מזל טלה וסמליות הצבע האדום

מערכת אלטרנטיבלי
מעצם היותו הראשון בגלגל המזלות גלומות בטלה חיונית מופלאה, מחשבה ורגש הפורצים באינטנסיביות ללא פשרות.

הראשוניות של מזל טלה מקבילה במהותה ליציאתו של הרך הנולד מרחם אימו לאוויר העולם. מעצם היותו הראשון בגלגל המזלות גלומות בטלה חיונית מופלאה, מחשבה ורגש הפורצים באינטנסיביות ללא פשרות. זוהי דרכו של הטלה להגשים את צעדיו הראשוניים בהבנת מהותם של החיים. בו בזמן, הנשמה מלבישה על עצמה גוף-חומר כדי להתנסות בתוכו בחיים הארציים. 

אנרגיית הטלה נעה בשני כיוונים. מצד אחד, הצורך להתגלם בחומר וליצור צורה אינדיווידואלית וייחודית, ומצד שני, הרצון העז להשתחרר מכל הסוגר על נפש האדם. החיים בתוך גוף-חומר יוצרים בהכרח רגשות, אשליות והתנגשויות המלוות ומסבכות אותנו לאורך כל הדרך. אצל הטלה, הנשמה עדיין קשורה בעוצמה לחומר המונע ממנה אפשרות של ביטוי במלוא העוצמה.

במזל טלה מבקש האדם להבין ולהגשים את עצמו ואת הערכים האנושיים על פי הבנתו האינסטינקטיבית. 
הקונפליקט מתחיל כאן: הנשמה, השבויה בקסמי החומר חשה במגבלותיו, שואפת להתפשט במרחבים אשר להם היא שייכת. הטלה הוא סימן האש המציתה והניצתת, אש אשר בו זמנית היוצר וההורס גם יחד, העיוור והאינטואיטיבי, המרוכז וחסר המנוחה, הנדיב והנשגב.

אש הטלה מבטאת את כוח הבקיעה הראשוני של החיים, את הדחף הנקי, הטהור, את האון הקשה לריסון אשר בקלות מתלקח. הטלה קשור באופן הדוק לאש המקורית הבאה לידי ביטוי ביקום כתבערה של כוח חייתי אדיר, המתפרץ וניתז לכל עבר בשנים הראשונות של חיינו.
תקופת הטלה חופפת לתקופת השמש העולה במעבר בין החורף לאביב, בין הקור לחום, בין החשכה לאור. טלה מסמל את הכוח הבלתי אמצעי הפורץ באביב, באדם ובטבע כולו. כוח חיות זה פותח את מעגל המזלות. הטלה מייצג את הכוח החייתי ביקום בכך שהוא ממיר את הלהט ואת הנדיבות שבו בסרבנות העלולה להוביל לעיתים לעיוורון מוחלט.

עכשיו ניתן להשיג את כל סוגי הקריסטלים למזלות ולפי תכונות בקניון הרוחניות מבית אלטרנטיבלי: https://wshop.co.il
– קריסטלים למזל טלה
– קריסטלים לזימון וחיזוק אהבה
– ערכות מתנה

יעוץ חינם לפני רכישה מהמומחים של אלטרנטיבלי


בטלה השמש משפיעה ומביאה את מיטב כוחות החיות שבה. כוח קרינה זה מעניק אנרגיה, יכולת התחדשות וחיוניות שופעת המסוגלת לעמוד בכל התמורות, המכשולים והמחלות. מזל טלה מפגין התלהבות, עצמאות ויוזמה ונכון תמיד לפעולה. מעצם הראשוניות, הוא חלוץ מלא המרץ העומד בראש המחנה ומביא תנופה אדירה, את טעמם של הסיכונים, עזות המצח ואומץ הלב.

מזל טלה מייצג את הכוחנות המופנית החוצה, ומסמל בחיי האדם את התעוררות ההכרה לעצם הקיום ואת הזינוק הראשוני אל מעגל ההתנסויות. כשנכנסת השמש לטלה, פורצים כוחות הטבע במלוא עוצמתם, החורף מפנה את מקומו לאלפי ניצנים המכסים את פני האדמה בססגוניות מופלאה של צבעי הפרחים והצמחים, החרקים, הפרפרים בגווני הצבעים, הציפורים והטבע מתמלא בריחות משכרים של אביב.
  
עם בואם של האביב ושל הצמיחה חלה באדם, כמו בטבע, התעוררות חדשה לחיים. כשהאדמה שאופת שאיפת אוויר עמוקה,היא עוצרת לזמן מה את האוויר בתוכה, כמו האדם. בשלב זה היא נחה ואוגרת את מיטב כוחותיה לקראת האביב.

בסוף חודש מרץ נושפת האדמה את האוויר האצור בתוכה וגל של כוחות ברכה ממלא את היקום כולו. הכוחות החדשים, הרווים באור השמש ובעוצמת הכוכבים, מקרינים שפע של זוהר לכל. האדמה מעניקה ליקום את מיטב האנרגיה שלה.
חיוניות זו של צמיחה והתעוררות מתבטאת בכל עוצמתה בקרב כל מי שקשוב לקצב נשימתה של האדמה ולטבע.

באביב, החיים, הטבע והאדם מתנערים מתרדמת החורף וחשים בהתעוררות כוחות פנימיים חדשים. ככל שהאדם מודע יותר לתהליך וככל שעולה בידו להוביל את הכוחות הנובעים מתוכו, כך יוכל גם לפרוץ מעבר לגבולותיו. בטלה השמש מקרינה על אימא אדמה את מיטב אונה הזכרי. האדמה קולטת את קרני השמש החודרות לתוכה ומפרה אותה, מצמיחה עלים וניצנים חדשים ומתכסה במלבוש אביב מופלא. האביב הוא הזמן המתאים ליזום, ליישם, להחליט ולשנות דברים. 

זה הזמן לבצע ניקוי פנימי יסודי, צום והיטהרות. "ניקיון הפסח" מפנה מקום לכוחות רעננים הממלאים אותנו ומסייעים ליסודות השונים שבתוכנו להתפתח. חג – הפסח, החל לאחר המעבר לאביב כשהירח במלואו, מסמל את תחיית הטבע. משמעותם הסמלית של יציאת מצריים במסורת היהודית, ושל חג הפסחא במסורת הנוצרית, היא יציאת האדם מעבדות לחירות : העבדות לחומר נהפכת לחירות הרוח. תחייתם של האדם ושל הטבע והשתנותם באביב מתאפשרת עם מותו של החומר.
  
מרס (מאדים) כוכב הלכת השולט בטלה, סמלו האסטרולוגי הוא מעגל קטן ומעליו חץ המכוון למעלה והצידה. החץ מורה על התעוזה האינסטינקטיבית הפורצת והמובילה קדימה.
מרס העניק את שמו לחודש מרץ והוא נחשב, אחרי יופיטר (צדק), לכוכב לכת המגן על כדור הארץ. 

זהו הכוכב השולט על החיים ועל המוות. מרס שולט על שני מזלות, טלה ועקרב. בטלה, הוא חוגג את התחדשות הטבע באביב, ובעקרב, את גוויעת הטבע בסתיו. 
מרס הוא כוכב הפעולה, מייצג את כוח הרצון ומוליד את העוצמה, את המרץ והיוזמה, את התנועה ואת המאבק. הוא זכרי, חיובי, חם ויבש. צבעו אדום כצבע הדם, ניצת בקלות, הלהבה המלבה את יצריו, את כעסיו, את סערותיו הפנימיות ואת עזות מצחו. יש במרס את הדחף המניע ואת הרצון לנוע קדימה. 
בהשפעתו של מרס, הטלה חי בתוכנו במאבק מתמיד בין האינסטינקטים החייתיים והרוחני העילאי.

הטלה נולד באש הבעירה של מרס ובשל כך הוא נוטל חלק פעיל בתהליך היצירה של האדמה. הטלה המגלם את עצמו מציב לעצמו את המטרות ואת האמצעים כדי להגשים אותן. אך, אם שולט באינטנסיביות שלו, הוא עלול לסחוף אותנו למעמקיהם של מחשכי האדם. 

הטלה הוא ההתחלה והסוף. מגלם את הראשונית של היקום בייחודיות. ממש את הנשמה בגוף ומעניק לה שפע של אפשרויות על מנת לאפשר ולהמשיך להתפתח בתוך גוף-חומר. 
מרס מטבע אמונתו הוא ישר וכן, ואינו מעמיד פנים. יש במרס את היכולת לדחוף אותנו להגשים את עצמנו באמצעות התגברות על יצרינו והתעלות על האגו, תוך כדי מאבק פנימי לא קל ומלחמה מבחוץ, באומץ לב ובהעזה הראויים להערכה.
סמליות הצבע האדום בטלה, מסמל את החיות, את העוצמה ואת הבקיעה. זהו צבעם של מובילי החום: האש והדם, הקשורים באור השמש,  בכוח החיים, בנתינה האינסופית, ברוחב לב, בנשגב ובאצילי. 

הצבע האדום: 
הצבע האדום מסמל את אומץ הלב ואת המפגש עם הפחד. זהו הניצוץ המצית את הלהבה, היוצר יש מיש אך לא יש מאין. זוהי אנרגיה טהורה, פעילה, הנמצאת בתנועה מתמדת, אנרגיה מלבה, ממריצה, ספונטנית וטעונת רגשות. מעצם טבעה, בהיותה אימפולסיבית היא פוקחת עיניים ומפלסת דרך לחדש.היא מקרבת אותנו לטוהר הטבעי השוכן בתוכנו. אנרגיה זו, היא כוחם של הרגש, הפשטות, האינטואיציה והאיכות האוטנטית. אלו הם, האינטליגנציה הטבעית, הרוח היוזמת, השאפתנות והרצון העז ללכת בגדולות.
המשמעות לכך, להיות קשוב לקול הפנימי שבתוכנו, המקדם את כל העומד לקרות לנו ולא פעם מזהיר אותנו בפני סכנות… 

האדום הבוהק, הבהיר והחי הוא זכרי ונמרץ, זהו האדום של הטלה המעורר אותנו לפעולה. זהו צבעו של הסנה הבוער, של כוח הנעורים, של החופש המבריא והמרפא. 
האדום הכהה, לעומתו, הוא הצבע של מעמקי האדמה ושל האש המרכזית הפנימית. הוא מייצג את הבגרות, הבשלות, את העיכול על כל משמעויותיו, ובעיקר את יכולת התחדשותו של האדם ושל יצירתו. 

אבן האודם-הרובי, נקראת אבן האש, היא מקרינה חום רב וביכולתה להמיס דונג (לפי החוקרים אשר ניסו זאת), לזרז הגלדת פצעים ולמחות צלקות. היא קשורה למרס ובשל כך למערכת הדם וללב, מסייעת במצבי אנמיה, מעניקה אומץ לב ומשפרת את זרימת הדם, מאזנת את מקלעת השמש-מושב הרגשות, משרה שלווה והרמוניה ביחסים עם הזולת ומגנה בפני סכנות. יש בה את היכולת לשפר את כושר הריכוז ואת כוח הרצון. מעניקה שמחת חיים, מרץ וחיוניות, מסייעת למימוש מטרות, מפתחת נחישות ומחזקת את הלב והזיכרון. חוקרים של תרבות מצרים טוענים שבמצרים העתיקה נהגו להניח את הרובי על הגוויות כדאי לשמור על חומם לבל יתקררו. 

לאדם המשתמש באבן הרובי היא מעניקה דבקות, מסירות, אהבה ללא תנאי, טוהר וכנות. אולם, בזהירות מומלץ לא להשתמש בה במצבי כעס וקנאה מכיוון שאבן האודם עלולה ללבות רגשות חזקים.

מה לעץ החיים ולגלגל המזלות ? ומדוע דווקא במזל טלה ? 
עץ החיים ביהדות הוא תיאור סימלי של בריאת העולם כפי שהוא מתואר על פי הקבלה, וגם את ראשית התפתחות תודעתו של האדם, על פי ארבעת הרובדים: 
4 העולמות על פי עץ החיים – עולם העשייה, עולם היצירה, עולם הבריאה ועולם האצילות. 
4 הרבדים באדם – הגוף הפיזי, רגשי, מנטלי ורוחני.  
4 האלמנטים – אלמנט האדמה, המים, האש והאוויר. 
וגם, ניתן לעשות אנלוגיה בין הרפואה הסינית (סוגי המזג השונים וששת השכבות) לבין הספירות.

ניתן לראות את עץ החיים כסיפור על מסעה של אנרגיה שהחלה אי-שם ב"אין סוף אור". כאשר כל אנרגיה נושאת בחובה אנרגיה ייחודית, החל מספירת כתר המצויה בעולם הרעיונות, המושגים והרעיונות וכלה בספירת מלכות המצויה בעולם החומר הדחוס והכבד. 
עץ החיים היא ספירה עליונה במושגים של חיובי ושלילי, טוב ורע. זהו המקום שבו נעלמים הקוטביות, הניתוק וההפכים. 

עץ הדעת,לעומתו, מייצג את הקוטביות במלוא עוצמתו, את ההפכים, את הניגודים, ואת פעולת הגומלין. ניתן לומר, שזהו המקום שבו חווים ומכירים באור וחושך, השמחה והצער, הטוב והרע. עץ הדעת הוא עץ האשליות של עולם החומר, המבדיל בין שני כוחות השולטים באדם. לעומתו, עץ החיים מייצג את הכוח היוצר ואת ההתמזגות והאחדות עם היקום. 


שני העצים מסמלים אפוא שני אזורים שונים ביקום, שתי רמות הכרה שונות. 
בעץ החיים אפשר לעלות מלמטה למעלה – כדרך האדם המתחיל ומנסה להבין את עצמו כמיקרוקוסמוס, ומלמעלה למטה – מתוך רצון להבין את סוד הבריאה, את המקרוקוסמוס.
הספירות ועץ החיים ומקומם בגלגל המזלות של כוכבי הלכת. 

1. כתר – צבעו לבן. מקור כל האנרגיות ומקום מושבו של נפטון. 
2. חוכמה – צבעה כסף. מייצגת את החוכמה הנובעת מכוכב הלכת אורנוס. 
3. בינה – צבעה אינדיגו. מקור ההבנה העמוקה של סאטורן, הנרכשת בזמן חיי אדם. 
4. חסד – צבעו כחול. מידת הרחמים והצדק, מושבם של יופיטר ושל המאסטרים – המורים הרוחניים. 
5. גבורה – צבעו אדום. מייצגת את עוצמתו של מרס, ואת המאבק על היצר. 
6. תפארת – צבעה זהב/צהוב. מרכז ההוויה, מקום מושבה של השמש, היצירה, הזוהר והיופי. 
7. נצח – צבעה ירוק. מייצגת את הטבע, את עולם האהבה והאומנות של ונוס 
8. הוד – צבעה כתום. מיוצגת על ידי מרקורי – ספירת האינטליגנציה והתקשורת 
9. יסוד – צבעו סגול. ספירה המייצגת את עולם הרגש ואנרגיית הירח 
10. מלכות – צבעה מורכב מארבעה צבעים – זית, סיטרין, שחור ואדמוני  
מלכות מייצגת את כדור הארץ, האדמה –הספירה הדחוסה ביותר בעולם החומר.

אם נמשיל את האדם כגשר בין שמים וארץ, נוכל לומר, שהשמים והארץ מפרים, מולידים ויוצרים חיים זה בעולמו של זה בלי קץ, וכך ממשיכים מעגלי החיים בכל היקום כולו – הלידה, הצמיחה והמוות. כפי שקורה במזל טלה ובעץ החיים. הכל ראשיתי וראשוני בבריאה, מרגע הלידה, ההתהוות ועד המוות.

השמיים והארץ ילדו את האדם, כל אחד מהם נתן את מיטבו ליצירת השלם. האדם החל לאט לאט לספוג לתוכו את עוצמת האדמה ואת קרינת השמיים. בעזרת הכרתו המודעת והיכולת לשנות את עצמו ולהתפתח, האדם מאחד בתוכו מחדש את שני אוהבי בראשית, השמיים והארץ.

האדמה מולידה, מעבדת, משנה ומחדשת כל שבה לתוכה. עשייה זו היא מעצם טבעה. אונורה דה בלזאק, סופר צרפתי, תיאר זאת בצורה מופלאה – הטבע כולו דומה לאישה יפה, אשר בשרה השופע הוא האדמה, עצמותיה – האבנים, שער ראשה – הצמחייה והפרחים השופעים ריח, דמה – המים המשקים והמזינים אותה, ורחמה – המערות המסתוריות, החבויות והנסתרות מתחת לפני הקרקע בתהומות. 

סמל האדמה הוא עיגול ומעליו צלב – הצלב מסמל את הניסיון, את התלאות ואת המאבקים הצפויים לנו לאורך כל חיינו. אלמנט האדמה מסמל את דחיסות החומר, את ההשתרשות וההישרדות.

האדמה – ניתן לומר, זוהי זירת מלחמתו של האדם, שעליה נאבקת ההכרה האנושית. האדמה- זירת הקרב מציבה בפני האדם מצד אחד שפע אתגרים ופיתויים, ומצד שני מעניקה לו את הכוחות להתגבר על התשוקות הגשמיות ולעדן אותן. במצב זה, יכול האדם ללכת לאיבוד בלהט התשוקות ולהוריד עצמו שאולה אל מעמקי האדמה, אולם, האדם יכול גם להתנשא אל פסגת הרוח, לעבר הגילויים והחזון העומד מולו. אדם במשך ולאורך חייו רוכש את חופש הבחירה, חופש המאפשר לו להיות כגשר המחבר בין שמיים לארץ.


מאמרים קשורים

Back to top button