מזל עקרב

מזל עקרב- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולוגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה:
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "נון" וקשר לה כתר וצר בו: מזל עקרב בעולם, וחודש חשון בשנה, וטחול בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "נון" ובין מזל עקרב בשילוב עם חודש חשון.


מזל עקרב והאות "נון": 
תורת הקבלה רואה באות את הבסיס לנשמת האדם, וזאת משום שאות זו ניצבת בראש המילה נשמה. כמו כן היא [האות נ'] מביאה ליקום אור גדול באשר היותה פותחת את המילה נר: לאות ן' סופית מיוחסות תכונות של תיקון משום שביום הדין עתידה הנשמה ליתן דין וחשבון [יש לספור את אותיות ה- נ' וה- ן']. ערכה הגימטרי של אות נ' הינו 50 והוא מייצג את היובל הגדול בו כל הבריאה שבה וחוזרת אל מקורה ונולדת מחדש. ממש כך גם מזל עקרב המייצג התחדשות ולידה מחדש.

מזל עקרב וחודש חשון:
שמו של חודש חשוון בא לו מן המילים הקדומות "וורח – שמן" שפירושן "החודש השמיני": בתנ"ך שמו של החודש הוא ירח-בול, ויש מקובלים הרואים במילה בול את ליבה של המילה מבול וממילא גם את יסוד המים אשר מזל עקרב נמנה עימו. המספר 8 נחשב בגימטריה למספר  מסתורי, חמקמק ונעלם: גם מזל עקרב נושא תכונות זהות.


השיעור של מזל עקרב:
תכונותיו של מזל עקרב הן – תחכום, מניפולטיביות, עוצמה, יכולת התחדשות, עומק ותהומיות, מסרים חושניים, פרובוקטיביות, כישרון לגלגול כספים ויכולת חדירה אל נפש הזולת. העקרבים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא שור, שתכונותיו הן – יציבות, יצירתיות, עקשנות, היגיון, תבונה, מעשיות, כושר סבל, איתנות, קביעות, נהנתנות, רכושנות, התמדה ועקביות.

התיקון של מזל עקרב:
התיקון של מזל עקרב מבוסס על שבט מנשה שמזל עקרב קשור בו על פי ילקוט שמעוני: מנשה היה הבכור לאביו יוסף ונכד לסבו יעקב, אשר העדיף על פניו את אחיו הצעיר אפרים ונתן לו את ברכתו. התיקון של מזל עקרב צריך להיות בהתגברו על משקעים של כבוד, מתוך כוונה לשמירה על ערכי אהבת אחים ומשפחה.


מאמרים קשורים

Back to top button