מזל שור

מזל שור- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולוגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה

קבלה: 
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "וו" וקשר לה כתר וצר בו: מזל שור בעולם, וחודש אייר בשנה, ויד שמאל בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "וו" ובין מזל שור בשילוב עם חודש אייר.


מזל שור והאות "וו": 
תורת הקבלה רואה באות "וו" [ו] מעין עמוד או מגדלור הנטוע על צוק של סלע. זו הסיבה לפיה הם מכנים אות זו בכינוי "עמודו של עולם", ומכיוון שהקבלה רואה את העולם כעומד על מידת הרחמים, הרי שהאות וו היא זו שמתווכת בין העולם לבין מידת הרחמים. מכאן עולה כי  אות זו, כמו גם מזל שור, מעניקים ליקום את מידת הרחמים.

מזל שור וחודש אייר: 
שמו של חודש אייר בא לו מן המילה הקדומה "איירו" שמשמעה "אור", ובתנ"ך שמו של חודש זה הינו "ירח [כלומר, חודש] זיו" מלשון אור. ה- 14 באייר מכונה "פסח שני", וביום זה הקריבו שור אלה שלא הספיקו או לא הצליחו להקריב קורבן במועדו בחודש ניסן. יש הרואים במזל שור מעין רמז לכפרה על חטא העגל.   


השיעור של מזל שור:
תכונותיו של מזל שור הן – יציבות, יצירתיות, עקשנות, היגיון, תבונה, מעשיות, כושר סבל, איתנות, קביעות, נהנתנות, רכושנות, התמדה ועקביות. השוורים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא עקרב, שתכונותיו הן – תחכום, מניפולטיביות, עוצמה, יכולת התחדשות, עומק ותהומיות, מסרים חושניים, פרובוקטיביות, כישרון לגלגול כספים ויכולת חדירה אל נפש הזולת.

התיקון של מזל שור:
התיקון של מזל שור מבוסס על שבט יששכר שמזל שור קשור בו על פי ילקוט שמעוני: אנשי שבט יששכר נחשבו לבקיאים וחכמים ושלטו ב"סוד העיבור", אשר בימים קדומים נחשב לסוד כמוס הידוע לאנשים מעטים בלבד היודעים לחשב את מועדה של "שנה מעוברת", כלומר כזו שנוסף לה חודש אחד כדי לשמור על תיאום בין הלוח ובין השנה האסטרונומית. רק מתי מעט ידעו בעת הקדומה כיצד לחשב זאת. התיקון של מזל שור צריך להיות בידע שהוא אוגר למען הכלל מתוך מניעים לא אנוכיים, ולא למען עצמו מתוך מניעים אנוכיים.


מאמרים קשורים

Back to top button