אסטרולוגיה וקבלה

מזל קשת- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה:
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "סמך" וקשר לה כתר וצר בו: מזל קשת בעולם, וחודש כסלו בשנה, ומרה בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "סמך" ובין מזל קשת בשילוב עם  חודש כסלו.


מזל קשת והאות "סמך":
תורת הקבלה רואה באות "סמך" [ס] מעין "בית גנזים" לאוצר גדול, וזאת משום צורתה הסגורה. האות עצמה רושמת מעין  עיגול החוצץ בין כוחות האור לבין כוחות החושך. יש מקובלים הרואים באות ס' מעין משענת סומכת ותומכת, ואילו מקובלים אחרים רואים בצורתה את המספר אפס [0] הנחשב לרוחני בשל היותו אין סופי ונטול גשמיות. כך גם מזל קשת – סומך אחרים ומוכן להקריב את עצמו על מזבח של אידיאלים נשגבים.

מזל קשת וחודש כסלו:
שמו של חודש כסלו בא לו מן המילה הקדומה "כיסלימו" שפירושה עבה בכוונת מעובה בגשמים. יש מקובלים הקובעים את מקור השם במילה הקדומה "כסל" שפירושה "תקווה".  המילה הקדומה "כסיל" מציינת קבוצת כוכבים ששמה אוריון ואשר פירושה הוא "הצייד". ואכן, בחודש כסלו מרובים הגשמים ואף הקשתות [קשת בענן] המפציעות מבעד לעננים, וכך גם דרוכה קשתו של הצייד – ומכאן גם הקשר עם מזל החודש.


השיעור של מזל קשת:
תכונותיו של מזל קשת הן – הרפתקנות, פתיחות, נאורות, כריזמה, תאווה להשכלה, צורך תמידי בחופש ועצמאות, שחרור מכבלים וממגבלות, נטיות פילוסופיות. הקשתים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא תאומים, שתכונותיו הן – קלילות, אינטליגנציה, קסם אישי, תקשורתיות, יכולת מופלאה לענייני משא ומתן, כשרון מסחר ושיווק.

התיקון של מזל קשת:
התיקון של מזל קשת מבוסס על שבט בנימין שמזל קשת קשור בו על פי ילקוט שמעוני: שבט בנימין כמעט שהושמד על ידי יתר השבטים, וזאת בשל הפרשה המקראית ששמה "פילגש בגבעה". התיקון של מזל קשת צריך להיות מבוסס על יכולתו שלא להוציא את עצמו מן הכלל אלא להיפך, לראות את עצמו כחלק מן הכלל.


מאמרים קשורים

Back to top button