מאמנים אישיים מומלצים

ליסה גרוסמן

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על ליסה גרוסמן, פסיכולוגית חינוכית ומורה ל ADD Coaching , שיטת אימון אישי המיועדת לטיפול בבעלי הפרעות קשב. ליסה חלוצת האימון האישי ההתנהגותי בארץ, שמטרתה שינוי הרגלים קוגניטיביים וביצועיים של בעלי הפקעת קשב בכל הגילאים.

ליסה גרוסמן – טיפול לקשב וריכוז. ילדים, בני נוער ואף מבוגרים רבים סובלים מהפרעות קשב וריכוז, בין שאובחנו 'רשמית' ובין אם לאו. מי שחווה באופן אישי או מכיר מישהו שיש לו את הבעיה הזאת, ישמח לשמוע שיש פתרון הולם שאינו עובר בהכרח, רק דרך בית המרקחת…

ליסה גרוסמן, "עולה וותיקה" מבוסטון, פסיכולוגית חינוכית ומורה ל ADD Coaching , שיטת אימון אישי  המיועדת לטיפול בבעלי הפרעות קשב. ליסה חלוצת האימון האישי ההתנהגותי בארץ, שמטרתה שינוי הרגלים קוגניטיביים וביצועיים של בעלי הפקעת קשב בכל הגילאים. היא לא רק מאמנת אישית לאנשי פרטיים אלא גם מלמדת במוסדות להשכלה גבוהה. במהלך השנים, הכשירה מאות אנשי מקצוע, שהשתתפו בקורסים באוניברסיטת תל אביב ובבר אילן. בין תלמידה – מורים, יועצות, פסיכולוגים ומאמנים שמעוניינים ללמוד את השיטה האימונית המתמקדת בביצוע מטלות ומטרות. 

קצת יותר דופמין במוח והכול מסתדר…
בעיות התנהגויות אצל ילדים, קושי בלימודים אצל סטודנטים ואי יכולת כללית להתארגן, לצאת לעבודה או לשמור על מקום עבודה קבוע – כל אלה הם רק חלק מהסימפטומים של אנשים החווים את ההשלכות הלא נעימות של הפרעות קשב וריכוז. פעם קראו לתופעות כאלה בשמות אחרים, אבל היום, אחוז הילדים והמבוגרים המאובחנים כלוקים בהפרעות קשב וריכוז לסוגיהן – הולך ועולה והסבל- בוודאי לא  פוחת. ילדים חסרי מנוחה, איפולסיביים ומוסחים, משתעממים מהר, מפריעים למהלך התקין של שיעור וגם לשלום הבית בעקבות קשיים בוויסות רגשות, מפתחים תסכולים וחוויות של כישלון, מאבדים ביטחון עצמי ומחפשים דרכים שליליות לבטא את הזעם הפנימי המצטבר.

ברבות השנים, אם לא יטופלו נכון, המצב רק ילך ויחמיר, אז למה לא לטפל כבר עכשיו?
איך? ליסה הפועלת ברעננה ובכוכב יאיר, מסבירה: "באופן עקרוני, האימון ה"רגיל" מיועד לסייע למתאמן לייצר שינוי לקראת מימוש ערכים ולהגשמת יעדים אישיים. זה אומנם יפה מאוד, אבל לאנשים עם הפרעת קשב וריכוז צריך משהו קצת שונה ופרקטי. אדם עם בעיה כזאת לא יכול להגיע למטרות בלי ללמוד לשלוט בעצמו, בתקשורת שלו עם הסביבה, לסגל לעצמו חשיבה חיובית ושינוי בתחושה הרגשית, שליטה  בפחדים ומחסומים פנימיים ועוד. המתאמן לומד מחדש, במהלך האימון איך להתנהל במטלות שגרתיות ולנהל את חייו. מדובר במשימות פשוטות יומיומיות המיועדות ללמד איך להפריד בין עיקר וטפל'. כל זה נעשה במקום הצבת מטרות גבוהות מידי שלא ניתן להגשימן בשלב ראשוני".

מה המוטו שלך בעבודה ומה מייחד את הנישה המקצועית הזאת?
"המיקוד הוא מעשי מאוד ומתרחש כאן ועכשיו. הרעיון הוא לעבוד על הרגש דרך שינוי התנהגותי. בפועל זה אומר לבצע קודם כל את המשימה ורק אחרי כן לבטא את הרגש החיובי המתעורר בעקבות ההצלחה. הרבה מאוד אנשי מפחדים לעשות דברי מסוימים כי אינם מאמינים בעצמם ובסיכוי הצלחתם. הם מחוברים לחוסר ההתמדה וחוויות של כישלון שצברו במהלך חייהם ומבטאים בדיבור את הגישה המכשילה: 'זה לא בשבילי'… 'זה לא אני'…'אני לא מסוגל'… אני טוענת שצריך להבין את מקור ההתנהגות הנמנעת, לא לשפוט את אותם אנשים על 'חוסר רצון ומוטיבציה', ומתוך ההבנה לסלול את הדרך הטיפולית".

ליסה גרוסמן מטפלת בילדים (בשילוב הורים), בני נוער ומבוגרים שיש להם הפרעות קשב וריכוז. יש לה לקוחות מ'סין ועד קליפורניה' והשיטה שלה פועלת כמו קסם גם בטלפון או בסקייפ. מפגשים אישיים היא מקיימת ברעננה ובכוכב יאיר. בעיות של קשב וריכוז משבשות את החיים וחשוב לטפל בהם בגיל צעיר ככל האפשר, אם כי  – לעולם לא מאוחר מידי. בתופעות הנוירולוגיות המשבשות את היכולת לתפקד במלוא הפוטנציאל, ניתן לטפל גם באופן תרופתי (ריטלין וכו') אם כי אי אפשר להתקדם ממש בלי תהליך של רכישת הרגלים חדשים, בתהליך אימון ובניית תכנית פעולה שהיא יעילה ומקדמת ליעדים ארוכי טווח.

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר
חייגו עכשיו:  072-2285496
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על ליסה גרוסמן

מאמרים קשורים

Back to top button