מדריכים להעצמה והגשמה עצמית

רונית טסלר עדן

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על רונית טסלר עדן מזכרון יעקב, תרפיסטית שיקומית רב תחומית, מטפלת הוליסטית במשרה מלאה, מרצה ומדריכת סדנאות בתחום הבריאות. רונית כתבה ספרים ואף הוציאה דיסק מיוחד למדיטציה. בין היתר, היא משתמשת בטיפוליה באומנות, דמיון מודרך, תקשור ושיטות מגע שונות.

רונית טסלר עדן – אישה, חומר רוח. רונית טסלר עדן מזכרון יעקב, תרפיסטית שיקומית רב תחומית, למדה ועסקה בחינוך גופני עד שהגיעה להתמחות בשיקום נכי צה"ל ברפואה משלימה. זאת הייתה עבורה נקודת מפנה בחיים. היא הפכה להיות מטפלת הוליסטית במשרה מלאה, מרצה ומדריכת סדנאות בתחום הבריאות. רונית כתבה ספרים ואף הוציאה דיסק מיוחד למדיטציה. בין היתר, היא משתמשת בטיפוליה באומנות, דמיון מודרך, תקשור ושיטות מגע שונות.

רונית מטפלת מומחית בתחום גוף-נפש, מעבירה סדנאות להעצמה נשית, משקמת ספורטאים ואנשים שעברו טראומות שונות בחיים ומצליחה להעלות על דרך המלך גם את המקרים הקשים ביותר שלא מצאו פתרון  בשום מקום אחר.

"התחלתי את דרכי כעתודאית בווינגייט. למדתי חינוך גופני ועסקתי במשך כל השנים, בכל סוגי הספורט הקיימים… בהמשך, התמחיתי בשיקום נכים וכמו כן, כאדם סקרן מאוד, המשכתי ללמוד שיטות שונות ברפואה משלימה. כשטיפלתי בנכי צה"ל, נתקלתי במקרים רבים ומגוונים של אנשים שסבלו מפציעות גופניות, מקרים שונים של הלם קרב או שילוב של שניהם. התפקיד הזה היווה עבורי הזדמנות מיוחדת במינה שניתנה לי על ידי היקום. למה? כי שם גם גיליתי עד כמה הגוף והנפש קשורים זה לזה ומשפיעים אחד על השני. אחרי שמיציתי את התחום המאתגר הזה, עברתי לעבוד ב'יערות הכרמל'. שם, ברצף אינטנסיבי מאוד של העבודה, נחשפתי לכמויות עצומות של אנשים שטיפלתי בהם במגוון שיטות מגע. הטיפולים סייעו להם להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמם ואני למדתי את ההרכבים השונים היעילים ביותר בטיפול מסוג כזה. המשכתי הלאה… עבדתי במסגרות שונות של קופות חולים בטיפולי רפלקסולוגיה ושיאצו ולבסוף… התחלתי להכשיר מטפלים בעיסוי תאילנדי. בין היתר, גם הקמתי את המגמה  ללימודי עיסוי ספא במכללה למנהל- מדי קולג' בחיפה והכנסתי את נושא השילובים בטיפולי מגע שונים".


נראה לפי ה'רזומה המפואר' שלך שעשית כמעט את כל מה שרק אפשר בתחום. איך זה?
"אני אדם סקרן מאוד וגם בת מזל עקרב אופיינית. פירוש הדבר שיש לי צורך להמציא את עצמי מחדש, כל הזמן. חשוב לי מאוד לשמר ולהעביר את הידע שצברתי במהלך שנים ארוכות וגם חשוב לי לגוון את תחומי הפעילות שלי. במשך הזמן יצא לי לא פעם להעביר גם סדנאות לנשים, הרצאות וסדנאות בנושא אורח חיים בריא ועוד. תוך כדי הדרכת קבוצות נשים, הבנתי שזה שלב משמעותי מאוד בחיים  שלי. גיליתי את 'סוד הקסם' שמתרחש בחבורת נשים שנפתחות ומעצימות אחת את השנייה  והטרנספורמציות המדהימות שהן עוברות במהלך הסדנה. באותו זמן, גם עברתי בעצמי תהליך של שינוי אחרי שהתגרשתי. הסדנאות היו תהליך דינאמי וחזק במיוחד, בו נטלתי חלק פעיל כמנחה ו'משתתפת'. התחלתי להוסיף לפעילות המשותפת אלמנטים מתחומים נוספים כמו למשל ציור אינטואטיבי, יצירה ודמיון, תוך כדי חיבורים בין עולמות הרוח והנשמה למימד הפיזי והגשמי. אחרי מספר שנים של התבוננות בתהליכים של שינוי בקבוצות נשים הוצאתי שני ספרים: "מפתחות לגן עדן מכתבים מהגיהנום" (תיעוד של תהליך טיפולי שעברה אישה שמכונה בשם בדוי זואי יחד עם מפתחות ומסרים) ו"אישה, חומר ורוח". ספרים אלה מהווים עבורי ביטוי אישי של תפיסתי את עולם הטיפול והאומנות, כמו גם את האג'נדה הטיפולית שלי המחוברת קשר בל ינתק מעולם היצירה".

אז את אומנית או מטפלת?
"גם וגם זה בדיוק היופי! אצלי שני התחומים מחוברים אחד לשני ומשלימים, לתפיסתי, זה את זה. בנוסף להיותי מטפלת המשלבת בתהליכי הריפוי וההעצמה גם יצירה ואומנות, אני – אומנית יוצרת ופעילה. הצגתי את עבודותי (ציורים ופסלים) בתערוכות רבות בארץ ובעולם וצילומים של חלקן  – מופיעים בספריי "אישה, חומר ורוח ו"מפתחות לגן עדן מכתבים מהגיהנום"


במי בדיוק את מטפלת? למי את יכולה לסייע להגיע למיצוי מלא יותר של החיים?
"מגיעים אליי אנשים עם מגוון עצום של בעיות פיזיות ורגשיות, אך בעיקר אני אוהבת ומאותגרת לטפל בנשים אחרי טראומות. זה מתחיל בשיחת טלפון במהלכה אני קולטת את הנאמר במילים וגם את מה שביניהן. התהליך ממשיך במפגש אישי, בו אני ממשיכה ומאבחנת את הבעיה המקורית לעומקה. מגיעות אליי נשות קריירה רבות בעלות דימוי עצמי נמוך שאינו תואם את מעמדן, נשים שיש להן פער גדול בין ה'ילדה הפנימית' לתפקיד ולקריירה שהן מנהלות וכו'. נשים שמודעות לעצמן עוברות תהליכים מופלאים של שינוי והכי חשוב – זה קורה תוך זמן קצר של כמה חודשים. באחד המקרים היותר מרגשים בהם טיפלתי, הגיעה אליי אישה במצב נפשי ירוד מאוד. היא הייתה מוכנה בשלב ההוא לארוז מזוודה ולברוח מהבית, בלי לדעת לאן… לאט לאט התחלנו לעבוד על פתירת ה'פלונטר' הרגשי אליו נקלעה. בסופו של התהליך שארך מספר חודשים, היא הפכה לאישה מודעת יותר, בעלת ביטחון עצמי ואסרטיבית. היא שיקמה את הקשר הזוגי, שיפרה את יחסיה עם הילדים וכיום היא מרגישה שהיא מאושרת וחיה בסגנון עליו חלמה תמיד!"

אנשים ונשים שעברו טראומה בחיים, כאלה שסובלים מכאבים פיזיים או קשיים רגשיים – כולם מוצאים אצל רונית 'בית חם' ופתרונות יעילים. החיים הופכים תוך זמן קצר מבלתי נסבלים לחוויה הרמונית ומספקת.

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו בשיחת חינם: 072-2285897
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על רונית טסלר עדן

מאמרים קשורים

Back to top button