מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

הלל לרנר

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על הלל לרנר, בעל תואר אקדמי בפילוסופיה יהודית ומחשבת ישראל, בוגר מסלול של ארבע שנים במכללה לרפואה משלימה ומי שהתמחה ברפואה יפנית ונטורופתיה, מציע טיפול מהפכני שמוביל למהפך בריאותי.

הלל לרנר – מי מפחד מהתקפי חרדה. דיכאון וחרדות הם בראש ובראשונה שיבוש פיזיולוגי של המוח ומערכת העצבים המרכזית ובלי לתקן זאת לא ניתן להתקדם באופן משמעותי לקראת ריפוי מלא.

הלל לרנר, בעל תואר אקדמי בפילוסופיה יהודית ומחשבת ישראל, בוגר מסלול של ארבע שנים במכללה לרפואה משלימה ומי שהתמחה ברפואה יפנית ונטורופתיה, מציע טיפול מהפכני שמוביל למהפך בריאותי.

הלל 'הסתובב' בצעירותו כמה שנים טובות במזרח הרחוק. שם נחשף ונמשך לרפואה המשלימה לצורותיה השונות. לאחר שחזר לישראל למד באוניברסיטה. לאחר מכון השתלם שנתיים בהנחיית קבוצות 'בלזלי קולג' ומשם פנה ללימודי רפואה סינית. במשך שנים עבד כמרכז מחלקת הדרכה של חברה שהביאה לארץ ויטמינים ומינרלים והשתלם בתחום הנטורופתיה.


"הגעתי לתחום לאחר תקופה של חרדות ודיכאון שחוויתי בעצמי והצלחתי לצאת מזה לחלוטין בעזרת הטיפול שאני מעניק היום לאנשים אחרים. הטיפול כולל דיקור, צמחי מרפא, תוספי מזון ושיטות לטיפול בטראומות. בעידן המודרני, ה'תופעה' נפוצה הרבה יותר ממה שאנשים  נוטים לחשוב בגלל עומס הציפיות ואורך החיים האינטנסיבי. מרבית האנשים שאני פוגש בקליניקה שלי, חיים לעיתים בסבל מתמשך ומרגישם שאין מוצא. רבים פונים לעזרת פסיכולוגים ו/או פסיכיאטרים, עוברים פסיכותרפיה ו/או נוטלים תרופות במשך שנים – אך לא ממש יוצאים מזה. כל השנים, הממסד הרפואי, מלמד אותנו שהבעיות הרגשיות שלנו הן בעיקר תוצאה של אירועים מסוימים בחיים. אני טוען שהסיבה הראשונית היא שיבוש פיזיולוגי של מערכת העצבים. לדעתי בעיות קלות או בינוניות יכולות להיפתר על ידי הצפה וטיפול פסיכולוגי קונבנציונאלי. במצבים קשים – חייבים קודם כל טיפול פיסיולוגי כדי לפתור את הבעיה מ"השורש". אפשר להמשיל את המוח שלנו למערכת ממסר שהתשתית בה נפגמה עקב עומס יתר- כיצד יעברו האותות בה? זו הסיבה שאנשים נתקעים שנים בטיפולים פסיכולוגים, אך לא נרפאים מהחרדות".

אז מה אתה מציע בטיפולים שלך?
"בשלב הראשון אני נותן למטופלים שלי תוספי מזון שמאזנים את מערכת העצבים המרכזית ובונים מחדש את הסינפסות המקשרות בין התאים. חשוב לדעת שמספר התאים במוח האנושי הוא כמאה מיליארד- (כמו מספר הכוכבים במערכת שביל החלב). כל תא מחובר לכעשרת אלפים תאים על ידי שלוחות עצבים שמחוברים אחד לשני באמצעות הסינפסות. הסינפסות הן כמו תיבות החשמל בבית. אלא שפה אנחנו מדברים על בית שיש בו עשרת אלפים תיבות חשמל…

על פי הרפואה הקונבנציונאלית, לרוב הסובלים מדיכאון וחרדות חסר במוח חומר בשם סרוטונין (מצוי בסינפסות- בתיבות החשמל). התרופות נוגדות החרדה והדיכאון משהות את הפרוק שלו וגורמות למשך פעולה ארוך יותר המפצה על הכמות הקטנה. לטענתי, זו אינה הבעיה האמיתית. בדרך כלל הגוף מייצר מספיק סרוטונין, אך הוא אינו חודר את קרומי התאים של מערכת העצבים וזה בעצם מה שגורם לשיבושים ולבעיות הרגשיות. לסטרס מתמשך יש ביטוי פיזיולוגי מובהק. קרומי התאים במערכת העצבים נהרסים מהעומס ומפסיקים לזהות את הסרוטונין. (אותו תהליך מתרחש בסוכרת מבוגרים. גם שם יש מספיק אינסולין, אך התאים לא מזהים אותו בגלל הרס קרומי התאים). על ידי צריכת חומרים מסוימים (תוספי מזון), ניתן לחדש ולתקן את פעילותם של קרומי התאים במוח. תהליך חידוש מערכת העצבים אורך בין חודש לשלושה חודשים. זוהי בניית התשתית.

בשלב השני, שפעמים רבות נעשה במקביל לשלב הראשון, אני מאזן את הבטן. כל התקף חרדה מתחיל מהבטן מתרגם לחוויה רגשית (חרדה, דיכאון) ועל זה אנחנו בונים סיפר באמצעות תהליך המתרחש באונות. פעמים רבות, חרדה 'מתלבשת' על תפיסה שגויה. אדם שמקבל התקף חרדה במקום, או מצב מסוים, יחבר את השתיים ביחד 'ויחליט' שיש לו פחד ממקומות סגורים, חרקים, או כל גורם אחר. למעשה התקפי החרדה, נובעים מאזור במוח שנקרא 'גזע המוח' – המוח הקדום.

המוח הקדום,  או מוח הזוחל (גזע המוח) הוא משכן התחושות 'הפרימיטיביות' שלנו- האינסטינקטים, הרעב, השבע, המין והתוקפנות. מי שחווה התקפי חרדה, יודע שההרגשה מתחילה לצוץ באזור הבטן. למה? כי המסרים עוברים 'מהעצב התועה' (ואגוס) המעצבב את רוב האיברים הפנמים למוח. המוח גורם לנו לתרגם את הסיטואציה למנגנון המוכר של 'הלחם, או ברח'. הדבר דומה למכונית שנפלה עליה אבן ושיבשה את מערכת האזעקה המופעלת, מידי פעם, ללא סיבה ממשית. לכן, אין טעם לחפש הסבר רציונאלי להתקפי חרדה.

בגדול ניתן לחלק את התקפי החרדה לשניים: ישנן פוביות (התקפי חרדה תלויות סיטואציה ספציפית) ויש התקפים הבאים כל הזמן  ונקראים "חרדה מוכללת".

 

ואיך ממשיכים את הטיפול?
"בשלב השני של הטיפול, אני משתמש בטכניקות שונות להרגעת ה'עצב התועה' באמצעות דיקור וצמחי מרפא או שיטות נוספות. ברגע שהעצב התועה מפסיק להציף את המוח במסרים מאימים, נרגעת המערכת הלימבית (המערכת שמקדדת חוויות רגשיות). רק אז ניתן לייצר משמעות חדשה  לאותם אירועים מאיימים ולמוסס את חווית הפחד/ דיכאון שהם מעוררים.

השלב השלישי והאחרון הוא תהליך נפשי בו מנקים תבניות טראומתיות שהתקבעו במשך השנים. בדרך כלל, תוך 10-15 מפגשים לכל היותר, הבעיה נפתרת".

תוכל לתת דוגמה?
"אני מטפל בתקופה האחרונה, באב שכול שבמסגרת משרד הביטחון עבר את כל הטיפולים האפשריים ולא נעזר. אחרי טיפול של שבועיים באמצעות השיטה שלי, הוא מרגיש הרבה יותר טוב. במקרה נוסף, טיפלתי בבחור צעיר שהיה נתקף בפאניקה ומוצף פחד חזק, לפני קיום יחסי מין עם חברתו. לאחר שישה טיפולים – התופעה נעלמה לחלוטין . במקרה אחר, הגיעה אליי אישה מבוגרת, כבת שבעים, שגרה במושב וגידלה בחצר ביתה תרנגולות במשך שנים רבות. יום אחד, כשיצאה החוצה, קיבלה התקף חרדה קשה ו'החליטה' שהתרנגולות הטילו עליה מחלה קשה וסופנית. היא נכנסה למיטה ושכבה שם בחוסר תפקוד מוחלט  למרות הכדורים שנטלה. ילדיה  המודאגים הביאו אותה אליי. תוך שישה- שבעה טיפולים, הבעיה נפתרה והיא חזרה לעצמה".

מי קהל היעד שלך? האם אתה יכול לעזור לכל מי שסובל מבעיות רגשיות?
"מגיעים אליי אנשים שסובלים מבעיות מסוג זה, אנשים שרוצים להיגמל מתרופות פסיכיאטריות וכאלה שנטילת תרופות לא עזרה  להם במידה משמעותית. אני מקבל מטופלים בקליניקה בקיבוץ ברור חיל שליד אשקלון והמחירים נוחים לכל כיס. כך שכל מי שרוצה לשנות ולשפר את איכות חייו – יכול לעשות זאת בקלות יחסית ותוך פרק זמן קצר, בהשוואה לטיפול הקונבנציונאלי".

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

חייגו עכשיו: 072-2285875
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על הלל לרנר


מאמרים קשורים

Back to top button