מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

יוסי גולן

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על יוסי גולן מבאר יעקב, מטפל הוליסטי, רפלקסולוג מוסמך ומאמן אישי ועסקי בשיטת בלסקי. בנוסף לכך, יוסי גולן מכהן בצוות ההוראה של המגמה לרפלקסולוגיה בבית הספר רידמן, מייסד וחבר הנהלה של האגודה הארצית לרפלקסולוגיה.

יוסי גולן – לאהוב את העולם- לאהוב את החיים. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את יוסי גולן מבאר יעקב, מטפל הוליסטי, רפלקסולוג מוסמך ומאמן אישי ועסקי בשיטת בלסקי. בנוסף לכך, יוסי גולן מכהן בצוות ההוראה של המגמה לרפלקסולוגיה בבית הספר רידמן, מייסד וחבר הנהלה של האגודה הארצית לרפלקסולוגיה. במקביל לשאר עיסוקיו הוא לומד ב-'אהבת עולם' – זרם רוחני המאחד בתוכו את תפיסת העולם של הרמב"ם, בודהה וג'לאל א'דין רומי, גדול המיסטיקנים הסופים.

איך הגעתי לתחום עיסוקך הנוכחי?
"בשנת 1988 התחלתי להתעמק יותר ויותר בנושא המודעות העצמית במקביל לעבודה ה'רגילה' בתחום ניהול חברות בתחום השינוע והלוגיסטיקה. יצאתי למסע של חיפוש עצמי במשך מספר שנים במהלכן למדתי שיטות וגישות שונות בין היתר: NLP, בודהיזם, רפלקסולוגיה, שימוש בפרחי באך וטיפול באמצעות שמנים אתריים. המסע הרוחני נמשך עד היום ואני ממשיך ללמוד בקבוצה של 'אהבת עולם'. השינוי המקצועי והמשמעותי ביותר בחיי חל לפני כחמש וחצי שנים. בסיומה של תקופה רצופה אתגרים פיסיים שבסופם 'השארתי' ריאה מסורטנת בבית החולים שיב"א, הבנתי שזה הזמן לצאת לדרך חדשה".


היום אתה מטפל ומאמן בקליניקה הפרטית שלך. מה לדעתך הייחוד שלך?
"היום יש לי 'סל' של כלים לטיפול באנשים מתוך גישה של 'האדם כמכלול'. לפי תפיסת עולמי, הקשר בין גוף ונפש מובהק ובעל השפעה קריטית על חיינו: הגיל והמערך המנטלי הוא זה שקובע את מהלך החיים שלנו. הגיל הכרונולוגי והפיסי הם תחומים משיקים שיש להם השפעה רבה אולם 'נותן הטון' העיקרי הוא הגישה המנטלית, הדעות והאמונות שיש לנו לגבי החיים ושלאורן אנו מתנהלים. קהל היעד שלי? אני מטפל בילדים ובמבוגרים שסובלים מקשיים מבעיות רגשיות ופיסיות כאחת, אנשים המודעים ומגיעים לטיפולי תחזוקה לחיים מלאים ואיכותיים יותר ובמקביל גם פועל כמאמן אישי ועסקי".

אז מתבצע הטיפול בפועל?
"כאשר אדם בא אלי למפגש, אנחנו מקיימים שיחת תשאול שבמהלכה הוא עונה על שאלות ספציפיות לגבי כל תחומי החיים וכך מבררים מה היא סיבת ההגעה שלו אליי. בהמשך, מתבצע אבחון רפלקסולוגי מיוחד (שמתאפיין בגישה המחברת בין גוף-נפש) ולאחר שמוצאים את החסימות כפי שהן באות לידי ביטוי בכפות הרגליים, בונים יחדיו תכנית טיפולית מותאמת ומובנית לשיפור המצב תוך תיאום ציפיות. הטיפול מורכב משילוב של טיפולי רפלקסולוגי, שיחות, אימון, פרחי באך, שמנים אתריים ו/או NLP בהתאם לצורך".

מהי הנחת העבודה? מה המיקוד והמטרה?
"ההנחה היא שכל אדם קם כל בוקר עם 100% אנרגיה שאמורה לשמש אותו מידי יום לחיים מלאי משמעות ושמחה. בפועל, החסימות שאנו נושאים על עצמנו, הפיסיות והמנטליות, דורשות מאמץ גדול מאוד כדי להתגבר עליהן וכך נוצר מצב שבו אנו נותרים למעשה עם אחוזים מצומצמים מאוד של אנרגיה. איך זה מתבטא? בתופעות של עייפות, חוסר סבלנות וסובלנות, חוסר שמחת חיים וסימפטומים פיסיים שונים".

כמה זמן צריך כדי לחולל שינוי משמעותי ומתמשך?
"בדרך כלל נדרשת סדרת טיפולים מוגבלת לתחום ספציפי והטמעתו. עם זאת, יש מקרים לא מעטים בהם אנשים מתחילים תהליך למטרה מסוימת ואחר כך עולות בקשות נוספות (כמו הבצל העשוי משכבות שכבות). עם זאת, בכל תהליך, אני מקפיד על מיקוד במטרה מסוימת אחת כדי ליצור אפקט מקסימלי".

תוכל לתת דוגמה?
"לפני קצת למעלה מחצי שנה, הגיע אליי בחור בן 28 בהרצליה. הבעיה שלו הייתה תופעה של פטרת קשה ופצעים מדממים בכפות הרגליים. הוא סיפר על היסטוריה רפואית ממושכת של טיפולים לא מוצלחים ואף ציין שהבעיה החלה כבר בגיל עשר. במהלך הבירור עלו עובדות לא פשוטות לגבי חוויות ילדותו והיה ברור שהוא יזדקק לטיפול משולב גוף-נפש כדי לתת מענה ראוי לבעייתו. התחלנו בטיפול רפלקסולוגי שבועי ושילבנו גם תהליך של אימון אישי על מנת לחזק את עולמו הרגשי ולשחרר את המועקות הנפשיות. הכנתי לו תמציות ספציפיות של פרחי באך ובמקביל רקחתי עבורו תכשירים משמנים אתריים להקלה וריפוי של הפטריות בכפות רגליו. השינוי שחל בו תוך מספר שבועות, היה מרשים ביותר. הפצעים המדממים בכפות הרגליים נעלמו ואיתם נעלמו גם הסימנים הקלינים המאופיינים לפטריות בכפות הרגליים. הוא הצליח לצאת מהמלכוד והלחץ בו היה שרוי במערכת יחסים זוגית על ידי הבהרת עמדתו שעדיין אינו בשל לנישואין, הוא החליף מקום עבודה ומצא משהו הרבה יותר מתאים לו. מצבו הרגשי והפיסי הלך והשתפר במקביל וכיום הוא מגיע לטיפולי תחזוקה בלבד".


מה החזון שלך?
"החלום שלי הוא לשבת מול הדלאי לאמה ולבחון את כפות רגליו… בהיותו אדם מואר, אני מאמין שאצלו אין בכפות הרגליים סימנים של 'חסימות' בכלל… החזון שלי הוא לסייע לכמה שיותר אנשים להתקדם לעבר המצב האופטימלי של ניצול מקסימום הפוטנציאל האישי שלהם לכיוון של חיי הגשמה, משמעות ושמחה".

באם גם אתם רוצים חיים מלאים יותר, איכותיים יותר, באם גם אתם רוצים למצוא פתרון לבעיה שלכם או של בן/ת משפחה, בין אם מדובר בתחום הרגשי, הנפשי או הפיסי, אתם מוזמנים לפנות ליוסי גולן ולהתאהב בחיים שלכם מחדש!

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285948
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על יוסי גולן

מאמרים קשורים

Back to top button