פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט- קלף השוטה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלף טארוט השוטה ישנם כל הצבעים מלבד הצבע הסגול, שהוא קיים במרומז. כאשר בידו האחת האש האדומה ובידו השנייה גביע בצבע כחול/ כחול בהיר. הצבע השולט במרבית הקלף הוא הצבע הירוק, הצהוב, כתום בהיר, זהב וכל יתר הצבעים הם מורכבות ממכלול הצבעים בקלף. הירוק הוא צבע כשלעצמו, אולם מורכב מכחול וצהוב, ומה משמעותו בקלף השוטה?.

ארבעת הספירלות הסובבות אותו, הן כמטפורה לארבעת העולמות בעץ החיים הקבלי, עולם העשייה, היצירה, הבריאה והאצילות. אפשר לדמיין אותו כסולם יעקב, אשר מתוארים כאילנות החודרים זה לזה ואשר יוצרים אילן גדול אחד המשתרע מספירת האצילות הראשונה ועד לספירת העשייה האחרונה. כל עולם מהווה אילן מושלם בפני עצמו, הכולל נקודות קריטיות שבהן ישנם נקודות מפגש של מציאויות שונות.
עולם העשייה – עולם הפעולה.
עולם היצירה –  עולם היווצרות או הצורה.
עולם הבריאה-  עולם הבריאה או היצירה.
עולם האצילות – עולם ה האצילות, ההשפעה והשפע.
כל עולם וארבעת האלמנטים, שגם הצבעים שבקלף מייצגים. ארבעת הטבעות, כמו הספירלות, שכל אחת מייצגת מהות אחרת.

יסוד האש – האדום
יסוד האש עיסוקו באנרגיות של יצירה. בלעדיה לא ניתן ליצור דבר. אנו זקוקים לאש בתוכנו בכדי ליצור את העוצמה להתכת מתכות או לגבינו "הדברים" ולהפכם לדבר אחר. המהות היא ההתמרה לשינוי, זוהי האש – האדום המאפשר. כמו האש המשלהבת ומשתלהבת כך גם האדם הנמצא ביסוד האש, הוא מלא אנרגיה, יש בו ההתלהבות להביא לידי ביצוע רעיונות, אשר ללא האש המלבה היו נשארים בגדר רעיונות בלבד ודועכים אט אט ללא מימוש. האש מהווה תמיד מרכז שסביבה נאספים אנשים. האדם, כמו השוטה, יהיה חסר פחד וחששות , כי ללא איכות זו אין אפשרות לטפל באש. 
יסוד האש – האדום, מעניק לאדם מצב רוח מרומם והרבה כנות. רק אדם חסר פחד יכול להיות כנה מבלי לחשוש מסביבתו – כמו השוטה.
יש באדום – באש שני צדדים, האור והצל. בגלל היעדר חששות ופחד תהייה לאדם אמונה רבה בכוחו וביכולתו, ולכן הוא יהיה מחונן בתכונות של מנהיג המסוגל להיות בעל כוח שכנוע כלפי הסובבים אותו. בגלל כנותו יש בו היכולת לרכוש חברים ויחשב כאדם חברותי אשר חופשי לומר את אשר על ליבו ללא מעצורים. לעיתים, בגלל אמונתו ברוחו ובכוחו, האדם אשר האש בוערת בקרבו יהיה חסר סבלנות כלפי אחרים בגלל איטיות תפיסתם אשר שונה משלו.
יסוד האש מעורר את היצר המיני באדם, והוא המניע החזק ביותר את החיים בעולמנו, מאז ומעולם. האדם ביסוד האש – האדום, אוהב יופי, בעל רעיונות יצירתיים, והכוח המניע אותו היא אנרגיית חיים ויצירה.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


יסוד המים – הכחול, כחול בהיר
המים הוא יסוד רגשי, וכמו הרגש, שואף תמיד להגיע למצב של הרמוניה ואיזון. יסוד המים מביא את האדם לחיות על פי רגשותיו ולא על פי ההיגיון. המים מהווים עומק לא נודע, גלים, רטיבות, תנועה, המים מטהרים ומנקים, כמו לאחר הגשם, השמיים מלאי עננים אפורים, לפתע נפתחים בפנינו שמיים כחולים, מלאי אור, או מפלים שוצפים ונהרות זורמים, והכל משתנה, דבר לא עומד במקומו, כפי שרגשותנו משתנים בכל רגע. המים מביאים את תחושת האשליה שבאדם. הם מגבירים את רגשות העצב, הבדידות, ההתייסרות העצמית וגם את תחושות האהבה הרגשית העמוקה מתוך המעמקים של עצמנו. יסוד המים מביא לאדם מצבי רוח משתנים הנובעים מתחושות וחוויות שונות ולכן, האדם צפוי לעליות ונפילות רגשיות יותר מכל שאר היסודות. בגלל רגישותם של המים, אשר דרכם לחלחל ולמצוא את הסדק הקל ביותר ולפרוץ, הם משפיעים על תת ההכרה של האדם. המים גורמים לאדם להיות אינטואיטיבי יותר ובעל מחשבה עמוקה, יש בהם את היכולת ליצור הבנה מתוך חמלה למצבים הקורים לנו ולסובבים אותנו.
יש ביסוד המים, בכחול – סוג של הפנמה אשר בתוכה רצון חזק לשמור סוד ולא להיות חשוף ולהיחשף בפני אחרים. האדם יהיה רגיש לכל שינוי ומאד ערני לנעשה סביבו.
המים הכחולים כמו יסוד המים – נותנים את העומק הרגשי ואת האפשרות לאדם להיכנס ולחוות את צפונותיו הפנימיים והעמוקים ביותר של רגשותיו.

יסוד האדמה – הצהוב, כתום
יסוד זה שורשי כמו האדמה וחזק כמותה. האדמה – הצהוב/כתום, נותן לאדם את אהבת הגשמיות, שהוא החלק שהאדם יכול לחוש, למשש, לראות ולהריח. הוא עובד על החושים הארציים של האדם. האדמה נותנת ומעניקה לאדם את כושר ההישרדות במצבים קשים. יש ביסוד האדמה את היכולת לשמור על הקיים וגם אורך הרוח, הסבלנות והסובלנות כדי להשיג את הדברים. יש בו יציבות אשר קשה להזיזו ממטרתו לכיוונים אחרים. יש באלמנט זה היכולת לבחון  ולבדוק על פי תועלת חומרית.
האדם – אדמה, מסתמך על החושים – הכתום/זהב, על ההיגיון המעשי – הצהוב, הוא ניחן בשמרנות ובזהירות, חשוב לו המקום המוכר, וזה נותן לו בטחון בעולם בו הוא חי. 
יסוד האדמה מכוון לעולם החומרי והפיזי, המוחשי. זהו יסוד פרקטי ומעשי, יש בו סבלנות לאותם יעדים ומטרות שהאדם הציב לעצמו, העקשנות בביצוע, בהליכה שמרנית בשביל המוכר והידוע, ובנוסף, משמעת עצמית אשר בתוכה באה לידי אמינות רבה. 
בגלל צבעו הכתום – המורכב מאדום וצהוב, האיכויות הם עוצמתיות ביותר, יש בצבעים אלה את העוצמה להניע ולהזיז דברים, כאשר במהות היסוד, זהו המקום שנזרע הזרע ונטמן באדמה, והניצן הצומח מתוכה הופך לפרח במלוא יופיו והדרו.

יסוד האוויר – הלבן-שקוף
בקלף השוטה הלבן בא לידי ביטוי ביונה ובקריסטל שעל ראשו.
האוויר הוא חסר צבע. האדם חש באוויר בעת נשימתו, או כאשר הרוח נושבת. האוויר אינו נראה לעין, הוא שקוף, קליל, חודר לכל מקום וחסר מעצורים. יש בו ביטוי של עדינות ורכות, למרות שהכל תלוי במהירות  הפגיעה שלו מול האדם. יסוד האוויר מבטא אצל האדם את המחשבה הבהירה, את ההיגיון הצרוף, אין אפשרות לגעת בו, זוהי תנועה מהירה מאד. יסוד האוויר משפיע על האדם ומאפשר לו את הרצון לרכישת הידע ואת החוכמה הנובעת מראיית הדברים הצורה בהירה ומאד ברורה. ניתן לומר, שזהו היסוד היחיד המשפיע על שאר היסודות:

את האש – האוויר מלבה ומגביר
את המים – הוא מסעיר בעזרת הרוח המכה גלים במים
את האדמה – הופך לאבק כאשר נושב בעוצמה ובא במגע עימה.
יסוד האוויר – הלבן, שקוף – מביא לאדם את חוסר הביטחון בדברים שאינם ידועים לו. הוא מביא לאדם את כושר החשיבה אשר ניתנה לו  מברכתו ומתנתו של הבורא, אשר בזכותה נותן לאדם את הכושר לעסוק בדברים אשר ברומו של עולם, כגון: מחקר, גילוי החלל ובחיפוש מתמיד אחר רעיונות חדשים וחדשניים.


אנרגיית החיים מכילה בתוכה את אנרגיית הנשימה אשר בזכותה אנו חיים. יסוד האוויר גורם לנו לבדוק ללא הרף כל דבר בצורה רציונאלית והגיונית, אשר בסופה, נותנת לנו הבנות ותובנות. זוהי עוצמה מופלאה של תקשורת אשר ניתנת לאדם ומאפשרת את האפשרות ליצור רעיונות והחלפת מידע עם הסובב אותו. יש בו, באדם, את הסקרנות וההרפתקנות ליצור את הרעיון למימוש, כי בתוכו פועלים בו זמנית, כושר ביטוי ותפיסה בהירה של הסובב אותו. 

הצבע הלבן – הוא תמצית כל הצבעים, ולכן, קלף השוטה מסמל את כל האפשרויות אשר ניתנות לאדם, את האומץ, את כוח היצירתיות, את הפליאה וההתלהבות, וגם את הפחד אשר מיוצג בצורה מופלאה על ידי הנמר. יש לנו וניתנת לנו האפשרות  להסתכל קדימה, ואז הפחד נעשה לדחף המאפשר יצירה אל הלא נודע. יש בשוטה היכולת הבלתי מוגבלת מבחינת עוצמתו ליצור צורות חדשות אשר באות לידי ביטוי בירוק. הירוק המבטא את הצמיחה, המרחב, החופש, ההתחדשות, הרגש ובעיקר את חוכמת הלב, זוהי נקודת האיזון, היכולת ליצור דרכים חדשות, לידה של נתיבים חדשים, יצירת שינוי אשר באה לידי ביטוי בפרפר – המייצג את הטרנספורמציה, את ההתמרה לשינוי שהכל אפשרי וההזדמנויות מחכות שנעשה בהם שימוש, רק שנהיה קשובים להזדמנויות. ישנו בקלף סמל הנחש והתמרתו לנשר, להיפתח להזדמנויות, לדרכים חדשות, ולקביעת גבולות – למצבים ואנשים, והיונה – אהדה והקשבה מעומק הלב לאותם נקודות רגישות בתוכנו מתוך טוהר וחמלה. ואותם שני אנשים המחובקים, אשר מייצגים את יכולתם ליצור מערכות יחסים חדשות. והתנין – המייצג את היצירתיות במלוא עוצמתה בצבעה הירוק, כאשר עינו הצהובה משקפת "אם רק תרצה, יש ביכולתך לעשות זאת", אומץ והעזה הם מילות המפתח.

ככל שאני מתבוננת בקלף יותר ויותר, זהו קלף המבטא את בחירתו של האדם בתוך תוכו, לבחור באומץ ובלקיחת סיכונים. הפחד בתוכו מניע אותו קדימה. אדם זה מעניק לאחרים תחושה של הרפתקנות ואומץ, פליאה והתלהבות מדבקת אשר מאפשרים חיים חדשים ומחודשים, מתוך לימוד רוח האדם, הרוח הנחווית באותם רגעים של חסד, במצבים של פליאה, כאב ואובדן, סקרנות והרפתקנות בלתי נלאית וציפייה. הקלף מלמד אותנו לתת אמון ללא פחד. קלף המאפשר הזדמנות להתחיל מחדש, וניתנת ההזדמנות להגשמת הרצונות והתגשמותם בכל תחומי החיים. השוטה מייצג את הדחף הפנימי לפנות אל הלא ידוע, הוא הולך בעקבות געגועי נשמתו בצבע הירוק, ההשתוקקות, הגעגועים לדבר שלא ניתן להשגה, אולם בסופו, כניסה למעגל חיים חדש. בגלל הצהוב שבו, יכול להיווצר מצב של בלבול, שבסופו נחישות והחלטה חשובה.

קלפי הארקנה הגדולה, כמו המזלות האסטרולוגים, נמצאים בתוכנו ומשחקים את משחק החיים ושאלות שרצוי שנשאל את עצמנו הן:
מה מסמל הנמר? ומהם הפחדים שהוא מעורר בתוכנו? מהי מידת האומץ בתוכנו כאשר אנו עומדים לקפוץ לדבר חדש ללא התראה מוקדמת? כיצד זה נראה? אולי ננסה לדמיין? והחשוב, מהו רצונו של הלב ולאן זה לוקח אותנו?
השוטה נמצא בתחילתו של מסע שיחזיר אותו לעצמו בסופו של הנתיב, אולם במהלך המסע, עליו לחוות את המציאות ולהתגבר על מנת שיוכל לחזור למקור ילדותו. גם אם בתחושה האינסטינקטיבית שהמטרה טמונה במקור עצמו, התהליך הוא החשוב, אין קיצורי דרך שיחסכו לנו כבני אנוש את ארבעת הסיבובים הקשים והקלים הכרוכים מסביבו. וזוהי משמעות קלף השוטה בשבילי, שהכל ניתן לממש, לגלות, לחוות ובעיקר ללמוד לאהוב ולקבל את עצמנו ואת האחר ועל ידי כך לקבל את עצמנו בהשלמה עם מה שהננו, גם עם לעיתים זה מופיעה במחשבות, רעיונות, רוחניות שדורשת לישמה בקרקע, במקוריות, בגופים מעודנים שלעיתים אינם נראים, אולם מורגשים, הבאים ממקורות בלתי צפויים ובלתי נראים.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button