פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף הכוהנת הגדולה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלפי טארוט קראולי קלף הכוהנת הגדולה מייצגת את האם האוניברסאלית, את הרוחניות, את הירח, את העוצמה והתפיסה האינטואיטיבית לריפוי, עצמאית, איזון פנימי, מעצימה את האמונה הפנימית ואת האמון והאמונה. 
בקלף הכוהנת ישנם אלמנטים מצריים, היא מיוצגת על ידי הירח – האלה איזיס. היא מוקפת ברשת של קרני אור עדינים, אשר מבטא את הביטוי של טבעה הרוחני שבה. תמציתה של הכוהנת היא להיות עצמאית ללא מוגבלויות. מחוברת בעבותות לאיכויות האינטואיטיביות שבה בעוצמה רבה, ויכולה לסמוך עליהם באופן מושלם.

הכוהנת מרגישה ומכירה בחיבור לקול הפנימי העמוק שבה, המשמש אותה כמדריך ומרפא. זה מראה את החיבור לאמון והאמונה בעצמה ובאחריות שהיא לוקחת לעצמה. כל זאת, בא לידי ביטוי באמצעות הצבעים – כתום, צהוב, ירוק, טורקיז, כחול, אינדיגו, סגול שקוף ולבן.
הגמל, המופיעה כולו בלבן בתחתית הקלף, אשר ביכולתו לערוך מסעות במדבר ללא מים, כך משתקפת הכוהנת, כאשר מגלה את המעיינות המפכים בתוכה, מקרינה היא, לסביבה את תחושת הסיפוק מתוך המלאות הנובעת ממנה.

בתחתית הקלף, הפירות והפרחים השופעים בצבעים – ירוק – שילוב של כחול וצהוב, וסגול – שילוב של אדום וכחול, אשר מסמלים את העושר הפנימי בתוכנו. ככל שאנו מקבלים עצמנו ומשתפים אחרים בעושר ובחוכמה הפנימית, עומק הבהירות של תפיסותינו יעלו מתוך המעמקים של עצמנו, תחושה זו באה לידי ביטוי באמצעות הקריסטלים בצורות השונות בשקיפותם, אשר מהשקוף נובעים כל שפע הצבעים.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


בקלף הכוהנת ישנה עוצמה גדולה לאיזון, שיווי משקל והרמוניה, אשר בא לידי ביטוי בחלק העליון של גופה. יש בה נשיות אשר מכילה בתוכה את יכולת הקבלה, הרכות העוטפת ואת הרחם היוצרת חיים.
בכתר ראשה – הירח, המואר במלוא יופיו אשר מוקרן מאור השמש. בחלק התחתון של גופה, בא לידי ביטוי העיקרון הגברי. הקווים הישרים ובתוכם הדינמיות, יש בהם ישירות לפגיעה במטרה. הקשת והחיצים על ברכיה מדגישים תפיסה זו. הכוהנת יכולה להצביע על רגישות יתר בתפיסתה ובאיכויותיה האינטואיטיביות, כגון: איכויות של ראית הנסתר, טלפתיה, הדמיה יצירתית, אמפתיה, ידע אינטואיטיבי, חוכמה פנימית ועוצמה של כוחות ריפוי. איכויות ויכולות אלה נובעות מתוך ההרמוניה והאיזון הקיימות בתוכה, והמחויבות לשירות האנושות ולחוקי היקום. 

בקלף הכוהנת, עירוב של תרבויות עתיקות שכל אחת מיוצגת בסמלים המיוצגים בקלף, וכפי שצוין קודם,
אלת האינטואיציה
 – המלכה נוט אשר מאוחר יותר נקראה איזיס במיתולוגיה המצרית.
אלת החמלה
 – קואן יין במיתולוגיה הסינית ובמזרח הרחוק.
אלת הטבע
 – ארטמיס במיתולוגיה היוונית.
ניתן לומר, שכל אלה מאפשרים את השיבה הביתה, השיבה אל עצמנו.

הגבישים המיוצגים בקלף, שונים אחד מהשני, והם מייצגים את פניה השונים של האינטואיציה הקיימת בכל רמות המודעות: 
האינטואיציה המנטלית – מיוצגת על ידי הגביש המשולש.
האינטואיציה הרגשית  – מיוצגת על ידי הגביש העגול.
הארה הרוחנית או מודעות העל – מיוצגת על ידי הגביש דמוי היהלום.
המודעות הפיזית – מיוצגת על ידי הגביש המתומן.


האינטואיציה, כמו השקוף / הלבן, מכיל כמו האוקיאנוס העמוק את השפע האינסופי, השקיפות והטוהר, והמעמקים הנסתרים מעינינו, הקיימים תמיד ומחכים שיגלו אותם ויבטחו בהם.
הגמל הלבן, שבנווה המדבר הפנימי, בגן הפורח בתוכו, מייצג יותר מכל את האפשרויות הנפלאות, מסמל את התושייה האישית ואשר יכול לצעוד ולגמוע מרחקים ומרחבים, ולמצוא תמיד את נווה המדבר בתוכו.
הכוהנת הגדולה מסמלת בשבילי, את הרגישות והיכולת להעריך את הדברים והמצבים במהירות ולהחזיר הכל לאיזון, ובעיקר, מתוך יצירתיות שופעת, לספק פתרונות יצירתיים מתוך התחשבות באדם, למצבים אשר סטו מדרך הישר, ומתוך כל אלה, תהייה בהם היכולת ליישם את ראייתם שבא מתוך מעמקי התבונה השורה בהם ויכולתם לתפיסה שונה מאחרים, הבאה מתוך מעמקי אוקיאנוס האינטואיציה.

הכוהנת מסמלת את עולם הצורות הנמצאות בתהליך התהוות הכוללת את החומר המופרה, הגמל – מחבר ומקשר בין המעגלים הפנימיים המסמלים את המים – עולם הרגש, הנשמה, לבין עולם הצורות המוחשיות, האדמה – החומר. בשבילי, זהו סמל לשינוי, לפיכחות וצניעות, ובעיקר, מופלאות התבונה בעומקים של האדם, הרצון העמוק ליצור מגע עם התת מודע של עצמנו, ולאפשר לחלק זה בתוכנו להתגלות ולספק את התובנות העמוקות ביותר, שהם הכוחות האינטואיטיביים. יש בכוהנת עולם של חוכמה, הבא לידי ביטוי בהבנה ותמיכה בתת מודע לעזרת אנשים – כמרפאה. היא מובילה את האדם מבחינה רוחנית להתמקד בתשומת לב לתת מודע, המוביל את הנשמה להשתחרר מכבליה, כמו: הפנטזיות, החלומות, האשליות, ולהעלות מתוך המעמקים את האוצרות הגלומים בתוכנו.
הכוהנת הגדולה בשבילי, מייצגת באמצעות הצבעים במלבוש הקלף, את ההבנה שבאה מעומק הלב ומחוכמת הלב, החיבה העמוקה, הקרבה וההקרבה הרוחנית, הרגישות וההתחשבות כאשר אנו באים במגע עם הזולת. הכוהנת הגדולה משמשת לנו כהדרכה פנימית לקרבה הדדית, בינינו לבין עצמנו ובינינו לסובב אותנו. הכוהנת מסמלת את "האלה", המחכה לפרוץ בכל אחד מאיתנו בכדי שנחזיר לעצמנו את האמון והאמונה, את תבונת האינטואיציה והיוזמה האישית לפרוץ מסגרות.

מבחינת המזלות האסטרולוגיים נמצאת הכוהנת כאשר הירח במזל עקרב. הירח – כביטוי לתודעה הירחית של התת מודע, עקרב – כסימן לכוח התת מודע והמסתורין הבלתי מובן.

השאלה שרצוי וכדאי שנשאל עצמנו בקלף הכוהנת היא:
האם ישנם אזורים  בחיינו אשר אנו מאפשרים לאחרים להשפיע עלינו במקום לסמוך על האינטואיציה המדריכה אותנו בתוכנו?  

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button