פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף הכוהן הגדול

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלף טארוט קראולי הכוהן הגדול סמלים רבים, אשר מובילים לאין ספור אפשרויות להתבוננות. אפיוניו של הכהן הגדול הם: מסטר רוחני, מורה ומדריך, מייעץ, נזיר- במובן הנעלה הגבוה ביותר , נותן השראה, משמש כאב רוחני, מאפשר התמרה ושינויים המחייבים אותנו לשינויים גדולים. הכוהן הגדול – מייצג את הלמידה וההוראה, כמו כן, האתגרים שהוא מציב בפנינו לאורך כל חיינו, המחייבים ודורשים מאיתנו לבטוח ולסמוך על האמונה שבתוכנו.
בקלף ישנם אלמנטים מתרבות מצרים העתיקה ואתפתה לומר, גם מתרבות המאייה והאצטקים. הצבעים בקלף הם כהים, אולם מרבית הצבעים נמצאים בתוכו, חלקם בהיר וחלקם הגדול כהה, כל זאת בגלל משמעות הכהן הגדול והמהות אשר הוא מייצג.

בתרבות המצרית, הכוהן הגדול בא לידי ביטוי על ידי אוזיריס – אל התבונה המצרי, אשר ייצג את הדמות הזכרית המרכזית, כסמל לאב הגדול – היודע והמכוון. בתרבות המאייה, הכהן הגדול ביטא את האור – כסמל האלים, המביא את האור בדמותה של השמש, וכסמכות עליונה עלי אדמות.

אוזיריס נשא לאישה את איזיס – אלת האינטואיציה, בקלף היא נמצאת בפלג גופו התחתון של הכוהן, איזיס האמינה בחוכמת האינטואיציה השוכנת בתוכה ובליבה, ובקלף היא מחזיקה בשרביט התבונה ומטה האינסטינקט בצורת סהרון. איזיס היא הדמות הנשית שבקלף. אוזיריס ואיזיס הולידו את הילד דמוי הכוכב – שמו הורוס – המסמל את אל התפיסה והחזון המצרי, אשר מייצג ומסמל את  התמימות, ההרפתקנות והסקרנות הילדותית בתוכנו. הילד כוכב בקלף, נראה במרכז פלג גופו העליון של הכוהן, ומסמל את לידת העידן החדש. אותו הצורך בתוכנו להתחדש, ואשר בא לידי ביטוי בהבעת פניו של הכוהן הגדול במרכז חזהו, הורוס – הילד האלוהי, יש בו מן הסמליות של הכוח החדש המביעה את האם הגדולה – איזיס, האדם החדש המגבש עצמו בתוך תוכו בתהליך מתמשך של שינוי צורה אלכימאי, ומאפשר לדבר מה נעלה יותר להיווצר מן הבסיס. יש סמליות רבה במחומשים, הגדול והקטן, סמליות השפעתו של המחומש הקטן על הגדול ולהיפך. הילד האלוהי, מסמל את תהליך האדם המתבונן בעצמו, המקדיש מחשבה לדרך שבה הוא מטפל בעצמו ובסובב אותו בעולם. יש בו היכולת להכיל את הקשר שבין הרעיון לבין המציאות, זוהי היכולת להתבונן על מרחב הזמן והחלל, וניתן לומר, לראות את העבר כעתיד של ההווה, כפי ששיני המשולש הגדול והקטן אחד בתוך השני. יש מין הסמליות, ברמה העמוקה, זוהי סמליות של הורוס – הילד האלוהי לתחילת הבריאה עצמה שיש בה מן הנצחיות, מן הסוף שממנו נוצרת וצומחת הבריאה מההתחלה.  

אחדותו של הכוהן הגדול – בזכרי ובנקבי בתוכו, זוהי האחדות האמיתית המובילה אותו למלאות, פתיחות ואמונה בקיום הנצחי. הכוהן הגדול מתקשר מנקודת מבט פסיכולוגית, עם המשפחה הקרובה והמורחבת. ניתן לומר,שהדמויות אלה מייצגות את ההיבטים השונים בתוכנו, ואשר נדרשת אמונה על כל סוגיה, וכאן, בדמותו של הכוהן הגדול, הוא מייצג את האמונה הרוחנית, כדמות המורה, אשר ניתן לסמוך עליו, ואשר ניתנת לנו האפשרות לפנות אליו בכל מצב, בגלל יכולתו של הכוהן – לתת לאמונה לבטוח באינטואיציה, בתמימות ובסקרנות שבנו, והחשוב מכל, ברצון והמחויבות לעצמנו ללמוד ללכת בדרכנו בנתיב המודעות. הכוהן הגדול, מייצג את החלק שבתוכנו, את אותו חלק היודע לבטא את הקדושה הטמונה במעמקי עצמנו ולבטא אותה כלפי חוץ.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דר' שולמית רונן 

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


הכוהן הגדול – מייצג את היוזם והיוזמה הבאה מתוכו, באמצעותו של הצבע הכתום בשלל צבעיו וגווניו שבקלף. הקלף מיוצג על ידי הרבה סמלים – השור, הלוטוס מאחורי ראשו, הנחש הכרוך בבסיס פרח הלוטוס, תשעת הקוצים הקדושים מעל פרח הלוטוס שמאחורי ראשו, ארבעת החיות בכל פינות הקלף: השור, האריה, הפנים האנושיות – המייצגות את מזל דלי, העקרב, הנשר או ראשו של עוף החול, כל אלה יוצרים דימוי אשר מופעים בקלף המרכבה ובקלף העולם, וכל אחד מבטא דבר שונה, במרכבה – את חשיבות השינויים ואת המושגים החיוניים בתקופות של שינוי, ובקלף העולם – מייצג את המחויבות לבניית עולמות חדשים. הכוהן הגדול מחזיק את המטה בידיו, אשר מסמל את מטה המחויבות, אשר מעורר בתוכנו ומזכיר לנו, שכל מחויבות דורשת שיתוף פעולה בין המחשבה, הרגש והפעולה, כפי ששלשת המעגלים במטה שזורים זה בזה. וכאשר מחויבות זו אינה קיימת, זה מסמל ומייצג את חוסר האחדות בין המחשבה, הרגש והפעולה, ואשר אין את הנכונות להשתתף באופן מלא באחדות זו אשר מחויבות בצידה. השור – הוא הסמל אשר מחויב לתת צורה לחוויות הפנימיות והחיצוניות. מעצם יכולתו לייצג את היוזם, הוא משקף את האתגרים והמבחנים אשר עלינו להתמודד בכדי להתפתח ולגדול כבני אדם. כל יוזמה מגדילה את המודעות, וזה בא לידי ביטוי בלוטוס בעל חמשת עלי הכותרת מאחורי ראשו, ואשר נדרש מאיתנו להתחדש, כפי שהנחש משיל את עורו. הנחש כרוך בבסיסו של פרח הלוטוס.

הקוצים הקדושים, מעוררים בתוכנו את התזכורת לאותם אירועים, אנשים, מבחנים והזדמנויות שהניעו אותנו והיינו מחויבים לשנות את אמונתנו, את זהותנו או את דרך חיינו כדי להיות קרובים לעצמנו, ל"אני" האמיתי ולא לשכוח את קיום עצמנו בשום רגע של חיינו. ארבעת היצורים או החיות בפינות הקלף, מדברים על ארבעת התכונות שיש ביכולתנו ליישמן בכל יוזמה, פעולה, מערכת משפחתית או מערכת ארגונית גדולה כקטנה. 

השור – מייצג את היכולת ליישם ולהוציא את רעיונותינו לפועל, ומעניין שהפיל כרוך מסביב כתפיו וצווארו. במזרח הפיל מסמל את הקדושה שביוזמה, ולכך הוא זקוק לאדם הקרוב אליו, הנותן בו את כל אמונו ופועל על פיו. הפיל, מזכיר לי טיול רכיבה על פיל במשך ארבעה ימים, כמה הרבה אמונה בחיה זו זקוק האדם המוביל אותו, מדהים.
האריה – מסמל ומייצג את היצירתיות האינסופית, אשר מחכה להתממש ולהביע עצמה.
הפנים האנושיות – מזל דלי – מסמלות את היצר האנושי להיות מקורי, חוקר, חלוץ, מורה והרפתקן.
העקרב – הנשר או ראשו של עוף החול, המייצגים את הנאמנות והמחויבות כלפי כל דבר שהוא משמעותי עבורנו. היכול להיות דבר מה,  אדם או פרויקט , ומהי הנאמנות המחייבת אותנו לדבר? 
ארבעתם – מזכירים לנו שללא היצירתיות של האריה, המעשיות והקרקוע של השור, המקוריות והחזון של הדלי, והעקרב אשר בלעדיו,  המחויבות והלהט לא היו כפי שהם, ארבעתם מאפשרים לדברים לקבל צורה גשמית ועשייה מתוך יוזמה שנובעת מכל ארבעת הרמות שבתוכנו – הפיזי, הרגשי, המנטאלי, והרוחני, השילוב ביניהם יוצרת את התודעה הגבוהה למימוש.

מעצם אחדותם, הכוהן הגדול הוא המורה הרוחני, נושא האור ולכן יש בתוכו תחושה חזקה של אמונה בעצמו והגות. פרוש קלף טארוט הכוהן הגדול בשבילי, היא להקשיב ולבטוח בחלקים העמוקים הקיימים בתוכנו, וזוהי משמעותם של מבחני האמונה שעליהם הכוהן הגדול מתייצב מולם לאורך כל הדרך. אותם תחושות הקשורות במשפחה, בפחד, באכזבה, בדאגה במשך היותו הכוהן הגדול. ואולי, אלה אותם הדפוסים שהכוהן הגדול מציב לנגד עינינו, מהי משמעות ההתמודדות עם הדפוסים הקיימים בתוכנו, כמו: פחד מכישלון או מהצלחה? אכזבה, דאגה וחרדות המלוות אותנו במצבים שונים.

הכוהן הגדול מסמל את עולם האמונה והאמון העמוק בחיים, הנובעים מתוך הוודאות הזו של האמונה. החיפוש אחר משמעות נסתרת אשר נובעת מתוך המוטיבציה הפנימית שלו. יש בו את הוודאות העמוקה, שהוא חלק מסדר אלוהי גבוה ונעלה, העולות מתוכו מתפישות פנימיות. תחושה זו מסומלת בקלף על ידי הכוכב בעל חמשת הקודקודים הפונה מעלה, סמל האדם, אשר הוא מכיל את המחומש לתוכו. יש בקלף הכוהן, את הסמליות לחוק האנלוגיה – "המקרו שווה למיקרו", ובו זמנית הסמליות שבאינטגרציה המאוזנת של בני האדם ביקום. במרומז נראה המגן דויד, אשר משקף את עוצמת הרגשות והדואליות אשר מתחוללת בו. יש בקלף, הרבה מסיפור משה במצרים ומבחן חוכמתו בפני פרעה לגבי הנחש, וגם סיפור אדם וחווה והחטא הקדמון של האדם.

הכוהן הגדול, מסמל את רמת החוויות הגבוהות של האמונות האישיות הסובייקטיביות בתוכנו, שמונעות את משמעות האובדן בנתיב שבו אנו מהלכים בתהליכי החיים. ניתן לומר, שזהו חיפוש ומציאת העצמי הנעלב בתוכנו כסמכות חזקה שעלינו להתנסות עמה ולחיות בהרמוניה ואיזון בכל הרבדים בתוכנו. בגלל ייצוגו של הכוהן, את עולם האמונה והאמון העמוק הנובע מאמונה מאד עמוקה וודאית, הוא מצביע על החיפוש אחר המשמעות הנסתרת ומלמד אותנו לבחון את המטרה הנעלה יותר, שיש באפשרותנו לראות בכל דבר, גם כאשר אנו מחפשים דברים חומריים להיאחז בהם. יש בכוהן את עוצמת השילוש הקדוש כסמכות הרוחנית הגבוהה ביותר. הכהן הגדול, מראה לנו את הדרך לאיחוד האדם עם היקום. יש משהו האומר – "הנסתר מתגלה במציאות, כצמיחה וחיזוק", בקלף-הכוהן מסמל את הכוח שמעבר לכוח המציאות הנתונה לארבעת היסודות, כפי שהחיות המופיעות משמשות את ארבעת האלמנטים – האוויר, האש, המים והאדמה, החושף את המשמעויות החבויות בתוכם.

האור בקלף הכוהן הגדול – החיפוש אחר משמעות, ההתגלות, החיפוש אחר האמת, האמון והאמונה בדרך, החיפוש אחר האמת הנסתרת והסמויה מן העין. הארה כחוויה שאינה תלויה בדבר.
הצל – חוסר סבלנות ואי סובלנות, שחצנות, חוצפה לעשייה, כאשר מאחוריה אין משמעות של אמונה, אלימות ותוקפנות המובילים להרס עצמי.


ההתמרה לשינוי אמיתי, יכולה להתקיים כאשר ישנה קבלה במלואה, אשר מיוצגת על ידי התמרת הנחש מסביב ראשו אשר מעליו תשעת הקוצים. הם מסמלים את הכאב והסבל שמלווים כל שינוי בסולם הטרנספורמציה הקורה לנו. השינוי יכול להתממש, כאשר הקבלה באה לידי ביטוי בשור, והרגישות המופלאה הבאה לידי ביטוי ביונה, האמונה והאמון מעוגנים על ידי האהבה השמימית המיוצגת בצבע הכחול בהיר, באישה בתוכו – איזיס. כל הצבעים נמצאים בתוך הקלף.הכהות שברקע הקלף, הנראה כשחור, הוא צבע מג'נטה (ארגמן) עמוק, אשר השילוב הוא כחול, אדום וסגול, ומשמעות הרקע העמוק כהה שמאחוריו, הוא זה המביא את אור המודעות בתוך המחשכים של הבורות שאנו נמצאים בתוך הצמתים של חיינו.

מבחינת המזלות האסטרולוגים, נמצא הכוהן הגדול במזל טלה, ראשון במשולש האש יחד עם אריה וקשת. הראש, הטלה – מייצג את רוח האדם, המתגשמת בתוך גוף/חומר. הוא מסמל את העיקרון הזכרי, האקטיבי ואת יכולת השליטה. תפקידו להבהיר לאן מועדות פניו. האנרגיה הנקבית – תפקידה לקלוט את כוונותיה של אנרגיית היצירה האוניברסאלית, אך מי שמוציא אותה לפעול היא האנרגיה הזכרית המשדרת. כך מתנהל תהליך היצירה. השמש במזל קשת – מסמלת את דמות המורה ומייצג את הערכים הנעלים, ויופיטר בדגים – מייצג את ראיית הניצחיות

השאלות שכדאי לשאול את עצמנו בקלף הכוהן:
האם קיים מורה רוחני בעל חוכמה והארה רוחנית שאנו מוצאים בו מורה דרך, ומאפשר לנו אורייה? האם קלף הכוהן מאפשר לנו מפגש עם המורה הרוחני השוכן בתוכנו?, ומה מידת הפתיחות להיפתח לאפשרויות?

הטלה, כפי שהכוהן הגדול מייצג, מילת המפתח היא תקווה מתוך אמון ואמונה. איבנוב כתב דבר נפלא:
" זריעת הרעיון תוליד את המעשה,
  זריעת המעשה תוליד את ההרגל,
  זריעת ההרגל תוליד את האופי,
  זריעת האופי תוליד את הגורל ".

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button