פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף המרכבה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלפי טארוט קראולי קלף המרכבה מייצג מוטיבים רבים, מנקודת המבט של תרבויות עתיקות, כגון: התרבויות המזרחיות,מצרים העתיקה,התרבות היהודית ושילוב עץ החיים הנראה בבהירות בקלף.
הצבעים השולטים בקלף הם: אדום, כחול וצהוב – אלה צבעי היסוד עם כל המשתמע מעצם הראשוניות ועוצמתם בפריצת הדרך לחולל שינויים, והצבע הלבן – המכיל את כל הצבעים.

קלף המרכבה במבט ראשון – מסמל את העוצמה, הכוח והשליטה. האדם היושב במרכבה יש בו היכולת להניע ולחולל שינויים רבי עוצמה. הקלף מייצג את האדם אשר יש בו את הכישורים לקדם פרויקטים, רעיונות והתנסויות חדשות, ויחד עם זאת יכולת "להניע" אנשים, מצבים בהם רואה פוטנציאל לתנועה ולהרצת פרויקטים. יש ביכולתו לבצע מספר דברים בו זמנית בגלל מגוון תחומי התעניינותו אשר מניעים אותו קדימה. האדם הרוכב, זקוק לגיוונים רבים אשר מפעילים בו גירויים רבים לעשייה, זקוק לשינויים בגלל התנועה בה הוא נמצא.

הגלגל – המסמל את גלגל המזלות, מייצג את כיווני התנועה שיבחר במשך רכיבתו, וכיווני בחירה בתנועה בה חשוב לו לחולל את השינויים. הרוכב, היושב ישיבה בתנוחת לוטוס ועושה מדיטציה, כולו בצבע זהב/צהוב, תנועת הישיבה מייצגת את יכולתו להתבוננות פנימית ואת הזמן אשר נזקק לקבלת החלטות, הצהוב מאפשר לרכב את בהירות המחשבה ומיקוד ברצון האמיתי, ובקלף – הצהוב מייצג את היכולת לעבור לרמות גבוהות של מודעות, אשר באה לידי ביטוי בצורה מאד יפה בשריונו המגן על פניו, והצורך הקיים בתוכו לנוע ולהתכנס פנימה.

קלף המרכבה הוא קלף של שינוי, תקופה שבה השינויים נעשים בצורה ברורה ומאד בהירה, שינויים המביאים את קידומם של רעיונות או פרויקטים, אשר מתוך התנועה יובילו לאין ספור כיוונים ואפשרויות.
בקלף המרכבה – הדמות היושבת בשקט ומנוחה רבה ניכרת מעצם ישיבתו בתנוחת מדיטציה, ואשר שוקלת את צעדיה ואת רגע המוכנות לצאת לפעולה.
מלבושו של הרוכב הוא זהב ועליו עשרה קריסטלים,זהו סמלו –  השומר של מזל סרטן, אשר שומר על הטרנספורמציה הפנימית הבא לידי ביטוי בצבע הזהב, ובהתפתחות הבהירות המסומלת בקריסטלים על מלבושו, אשר בהמשך יהיה זקוק לתחושת בטחון והגנה.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


במרכבה – ארבעת העמודים, ארבעת הגלגלים, ארבעת החיות – כל אלה הם סמלים המייצגים את הצד הגופני, הרגשי, האינטלקטואלי והרוחני. אלה מראים לנו, ששינוי ותנועה משפיעים עלינו באופן רב מימדי, וחשוב לשמור על האיזון שבין השלווה לפעילות, יש יופי רב כיצד הצבעים מסמלים זאת, הכחול – המשרה את השקט וההגנה מתוך סמכות פנימית, והאדום – אנרגיית החיות והנעת תנועת הדם בגוף, יש בצבע האדום הרבה פעילות ותנועה מתמדת של הנעה וגמישות התנועה המובילים לעשייה. מעצם אחיזתו של הרוכב בגלגל המזלות, ישנה אפשרות יפיפייה לראות את האדום יוצר תנועה בכחול, וכיצד ניראת החלוקה של המזלות בתוכו, המאפשרת לתנועה זו לבחור לעצמנו את השינויים אשר אנו בוחרים להיות בהם, ומעצם טבעם של שינויים – מסייעים לנו בתהליך הגדילה וההתפתחות, ובאותה נקודת זמן, נאפשר לעצמנו לקבל ולבקש את התמיכה אשר אנו זקוקים לה כדי לעבור את השינויים בשלום, ואשר מזכיר לנו – ששינוי מעצם טבעו הוא הזדמנות ליצירת מציאות ומרחב חדש, המרחיב את הלב ומעמיק את נפשותינו על כל הרבדים שבנו.

ארבעת החיות שבחזית המרכבה, מסמלות את המרכיבים החיוניים למען יישום השינויים החשובים לנו. מרכיבי החיות בקלף הם:
מזל שור –  המיוצג על ידי ראשו ורגליו של השור, אשר חשוב לו לראות תוצאות.
מזל אריה – המיוצג בראש ורגלי האריה, אשר שינוי מחייב לעשות שימוש בתכונות היצירתיות בתוכנו. 
וחשוב לראות בקלף, שהשילוב בין ראש השור ורגלי האריה, וראש האריה ורגלי השור, מאפשרים לראות ולהתבונן –  שיצירתיותו של האריה, מחפשת באופן תמידי הזדמנויות ואפשרויות, ורוצה להגשים ולהפוך לצורה מוחשית אשר באה לידי ביטוי בשור. 
מזל דלי –  המיוצג על ידי ראש ורגלי אדם, אשר מסמל את השינויים המחייבים אותנו לקחת סיכון ויוזמה. 
מזל עקרב – הנשר – מיוצג על ידי ראש ורגלי ציפור, אשר מסמל – ששינוי אמיתי מבקש מאיתנו ללכת בעקבות חוכמת הלב, ואשר במשמעות  זו תהיה היכולת ללכת בעקבות ההקשבה והמעוף לכל דבר בעל חשיבות לנו. 
משמעות זו בין החיות והמזלות, מזל דלי, אשר ביטויו אדם – בראש ורגלי אדם, ומזל עקרב, אשר ביטויו בציפור – מסמלים את המהות בתוכנו, ושנתייחס ונתבונן בתשומת לב רבה למעשינו, ושבזמן יצירת דבר מה חדש, חשוב להישמע לדברים בעלי רגש ומשמעות אשר באים מחוכמת הלב.

ארבעת הספינקס המניעים את אנרגיית המרכבה בתנועה. שינויי הגוף, את הראשים, מאפשרים להם לחזק אחד את השני, וברגע שהבחירה נבחרה בכיוון הנכון, האנרגיה המשולבת ביניהם, מובילה להתקדמות התנועה ולהצלחה. מצב זה מאפשר את התפיסה של אמון ואמונה בכוח הפנימי בתוכנו לגדול ולצמוח.

הספינקס היא חיה בעלת ארבע חלקים, זוהי ישות המאחדת בתוכה בהרמוניה את ארבעת היסודות. לספינקס – פני אדם, גוף של שור, כפות רגליים וזנב של אריה וכנפיים של נשר. 
הספינקס במצרים העתיקה, ליד הפירמידות, וגם במיתולוגיה היוונית, ישנם סיפורים המספרים על ההיבט האפל ביותר של הספינקס, כגון: הספינקס מסיפורי אדיפוס.
את המרכבה מושכים ארבעה ספינקסים – המלאך בעל פני אדם, אריה ושור, וניתן לומר, שהם מייצגים את ארבעת היסודות: אש, אוויר, אדמה ומים.
בקלף ישנם שני ספינקס לבנים ושנים שחורים.

השחורים – מסמלים את הצד הדיכאוני או המהורהר של הנשמה, מכיוון שהם היפנו עורף לחיים וחסמו את הנתיב. מבטם פונה לצדדים לתוך הבלתי ניתן להסבר, ומילותיהם מתרחבות אל מעבר לקצה העולם הזה. והביטוי הניתן לבטא בעקבות זאת,הוא: שהמחשבה תופסת רק את אותו החלק של המציאות הנמצאת בתוך יכולת התפיסה שלה, וכל דבר שהובן כאמת – הנו רק התבוננות עצמית, אשר באה לידי ביטוי בתפיסה.
הלבנים –  מבטם מופנה היישר לעיניים של המתבונן. הם מסמלים את האור הפונה אל החיים. על אף היותם לבנים, הם חלק מהשחורים – ושייכותם זה לזה משלימה את שניהם. 
זוהי השלמה חשובה ואפילו הכרחית של שני החלקים שבתוכנו, הקובעים את הנתיב שבו נפסע בדרכנו. הלבנים – מציבים בפנינו את האתגר של חופש האחריות כלפי עצמנו,"ולא את הנתיב דרכו נלך", אשר עלינו לחפשו בעצמנו.
החופה על המרכבה – מסמלת את השינויים אשר אדם עושה וייעשה בחייו. 
החופה הכחולה – מסמלת את היכולת לשלב בין הרגש, המחשבה, כוח החיים והרוח – אשר מסומלת על ידי המעגלים הלבנים – האוויר, החיות – מאפשרות לנו להפוך את התוצאות הממשיות והמוחשיות, אשר האינטואיציה הפנימית ועוצמת אנרגיית החיים היא הכוח המניע, אשר בא לידי ביטוי במרכבת האש.

הדרך, עליו עומדת המרכבה היא בצבע צהוב/זהב, באבני זהב וצבעים אלה באים לומר לנו – לא לשכוח את זהותנו האמיתית, מי אנחנו ומה רצוננו, זוהי הדרך "המלכותית" לגדילה ולהתפתחות רוחנית מודעת.
קלף המרכבה – מציב בפנינו אתגר של מחויבות למטרה, לשינוי אישי פנימי וחיצוני. לדעת לשלב בין תנועה ומנוחה אשר חיוניים להפנמת השינויים, ואשר באמצעות אומץ ונכונות לעמוד אחרי המטרה שייצבנו לעצמנו, יש באפשרותנו לסייע לתהליכי הגדילה וההתפתחות של עצמנו ושל הסובבים אותנו. זוהי התחלה חדשה בחיים, ויתכן שזה יבוא לידי ביטוי במערכת יחסים, בחיי היומיום או בבחירת קריירה. קלף המרכבה, מבקש לבחון את הדברים והכנה אליהם, ולאחר שזה נעשה כל האפשרויות פתוחות.
קלף המרכבה – מסמל את הכוח המצטבר והמוכן לעשות קפיצת דרך. הכוחות המניעים לעשות זאת הם: הדחף לחופש, האמביציה, החיפוש אחר גן העדן הנעלם מעינינו, או הצורך שלנו בהכרה. המרכבה מסמלת לא רק את הכוחות המתעוררים או הדוחפים קדימה, אלא גם – את מיומנותו של האדם הרוכב בשמירה על האיזון הפנימי והחיצוני. בקלף המרכבה יש את התחושה של החיבור בפעולתו, כאשר הצהוב – מרכז הרצון – נמצא בהרמוניה עם העצמי הגבוה – הכחול. בקלף באים לידי ביטוי ההתגברות על ניגודים פנימיים, כגון: התהום הפעורה בין התחושה לחשיבה, בין הרצון לאינסטינקט, בין השאיפה והמציאות.
ברמת התודעה – זהו אתגר אשר האדם שואל שאלות בנוגע למודעותו העצמית.


 סמל "הגביע הקדוש" של פארסיבל במיתולוגיה, משמש כמוקד עליה לרגל. הגביע הקדוש – הוא סמל לשלמות שמעבר לנו, לאלוהות. זהו נתיבו של האדם המאמין, המפנה את כוחם של כל איכויותיו אל המטרה וההולך בדרכו בהתמדה ובעקביות. הגביע הוא סמל לכוח הנצחי הזורם בעורקנו ובגופנו, והחיפוש אחר הגביע – הוא דימוי לחיפוש אחר "האני הגבוה". בהתבוננות בקלף, ישנו, כהן ציר דמיוני, העובר ממרכז גבו דרך מרכז גופו של הרכב לנקודה המרכזית של  "המעגל הקוסמי", המכיל את האדם שמצא איזון והרמוניה עם "האני הגבוה" במרכז שלו ובחיבורו עם עצמו. הגביע – מסמל גם את הגביע של אליהו הנביא, הציפייה להיטהרות הנשמה וההתחברות אליה. 

קלף המרכבה, מבקש מאתנו להיפתח לפני שנלך בנתיב המוביל לעצמאות וצמיחה. האתגר שמציב הקלף – שיש חשיבות לבחינת המידה שבה נמצאות המטרות בהרמוניה עם מטרתנו בחיים, אשר מובילות להרמוניה ואיזון עם העצמי הגבוה שלנו.
מתוך הצבעים המופעים בקלף המרכבה, הצבעים דורשים מאיתנו להגיע לעומקים עמוקים מאד ברמה הרגשית. זהו סוג של יצירת מערכת יחסים, המאפשר לבני זוג או שותפים להיות במערכת יחסים אמיתית ובהרמוניה הגבוהה ביותר של שני הצדדים.

האור בקלף המרכבה – חיפוש הדרך, הנעה ותנועה, הנתיב שבו האדם מוביל את עצמו קדימה, התעוררות הבאה בעקבות השינוי. עוצמה פנימית הבאה לידי ביטוי חיצוני, יוזמה – הבאה לידי ביטוי בהוצאה מן הכוח אל הפועל.

הצל בקלף המרכבה – אגו מנופח ובעקבותיו נזק והתכנסות פנימית המביאה לידי דיכאון, הרצון להיהפך לאדם שהוא לא, חוסר סובלנות וסבלנות לאחר, הכשלה עצמית,שיתוק.

מילות המפתח בקלף המרכבה – התחלות חדשות, דרך רוחנית.

מבחינת המזלות האסטרולוגים נמצא קלף המרכבה במזל סרטן, המייצג את המים, ומסמל את הרגש הסובייקטיבי הנסתר. מזל סרטן הוא ביתו של הירח. אור הירח מאיר בלילה, ואת האפוף בחשיכה. הוא מגלה את עולמות התת- מודע ומביאם לנגלה. זהו עולמם של האינסטינקטים, ההתניות והמחשבות המודחקות.
מזל סרטן והירח – מאפשרים למרכבה בתוכנו ולאדם הנושא אותה את האפשרות להגדלת המודעות, ותכנות מחדש לכל השינויים הבאים לידי מימוש – הכלי המאפשר זאת הוא הדמיון המנחה אותנו בתחום הנפש, והכוונה – ברמה העמוקה של החיים התת הכרתיים שבתוכנו.
כפי שהמרכבה מאפשרת לנו העצמה אל עצמנו, כך גם הירח מאפשר כושר הסתגלות, התבוננות, רגשות ורגשנות, גמישות, מתן צורה, יצירתיות, ואין גבול לאפשרויות.

השאלות שכדאי ורצוי שנשאל את עצמנו:
מהם אותם אזורים בחיינו אשר היינו רוצים לשנות, ומה שינויים אלה דורשים מעצמנו? האם יש ברצוננו להחליף את הישן בחדש?! וליצור שינויים אשר יובילו אותנו להעצמת עצמנו?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button