פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף הנזיר

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

להתבונן בקלף הנזיר במבט ראשון, התחושה המשתקפת היא של התבוננות מאד עמוקה באור והמאורות המפוזרים מסביבו אל תוך עצמנו.
בקלפי טארוט קראולי קלף הנזיר עם צבעיו החזקים שבו – הלבן, אדום/שני, מג'נטה/ארגמן חזק, צהוב, קורל, כחול, אינדיגו, ירוק זית וכחול בהיר. הם מבטאים התכנסות פנימה מחד ומאידך יציאה החוצה לעולם החיצון מחוזקים, מתוך עוצמה פנימית המאפשרת התבוננות של הסך הכול ולצעוד קדימה בנתיב האפשרויות.

בנזיר המלאות הפנימית אשר נמצא בחקירה תמידית וביכולתו למצוא את האור המוביל אותו להארה פנימית ומתוך כך העולם החיצוני נראה חסר צבע וחסר חשיבות.
למסעו הפנימי של הנזיר יש את האספקטים אשר מהווים קשיים עבורו והוא זקוק לאומץ, לאמון ואמונה בתוכו בכדי לצאת למסע זה, ולפני חיפוש האור הוא נפגש עם הצללים שבתוכו. היופי בקלף שהצללים באים לידי ביטוי בהרס הנחש ובשלשת ראשי החיה – הבאים לידי ביטוי ככלב,תן או זאב. שני הראשים מסתכלים קדימה ואחד לאחור. מהות זו מבקשת מכל אחד מאיתנו להניח לעבר על כל פרטיו, ולהביאם לשלמות והשלמה. לאותם "עניינים" בלתי סגורים חשוב להקדיש תשומת לב מרבית לפני שנוכל ליישם אנרגיות חדשות בדבר מה חדש. ישום החיה בתוכנו, באה להעצים את יכולתנו לראות את השלם, את מכלול הסך הכול בתוכנו.

התחושה בהתמרת האור בבהירות הפנימית בתוכנו, מובילה אותנו לאט ובבטחה לרמת תודעה גבוה יותר. כל הדברים מסביבו, אשר באים במגע עם עצמיותו הפנימית נהפכים לבהירים ונראים, וכל זה מבטא עצמו בסובב אותו – הגרעינים: היכולים לזרוע עצמם וניתן לשתף אחרים בהישג.


הנזיר –  אשר גילה בתוך פנימיותו את עוצמתו, יש בו היכולת לשתף ולעזור לאחרים בהתנסויותיו מתוך התמרה וחניכה עצמית. הנזיר יצור קשרים רק אם אלה אשר ביכולתם להציע מתוך עצמם את האחדות ברבדים עמוקים שבהם, אחרת הנזיר התנהג כמתבונן ומנותק מסביבתו ויעדיף להישאר לבדו.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דר' שולמית רונן 

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!

הנזיר מעצם הצבעים הסובבים אותו ומלבושו, יש בו מסר – הקשבה לחוכמה הפנימית בתוכנו,ולהתחבר לאותם אנשים אשר יחדיו יוכלו לתמוך אחד בשני ולהיות שותפים לנתיב שבו הם בחרו להיות בו. מטרת הנתיב- היא למצוא את אותו קול פנימי המנחה אותנו בדרכנו, ולהקשיב לו מתוך התבוננות לגילוי חדש, בכל פעם מחדש ולגלות את המורה הפנימי המחבר אותנו לכוחות הריפוי בתוכנו.

קלף טארוט הנזיר מייצג את ההתבוננות הפנימית על כל רבדיה. הנזיר כנושא האור – מסמל את המורה, המדריך ומלמד אחרים, אדם חכם ובעל תבונה, מורה הדרך, המנהיג, הורייה לאחרים, אשר מסתמך על ניסיון חייו וחוכמתו הפנימית כמקור עזרה לאחרים לעבור דרך תהליכי החיים. יכולתו באה לידי ביטוי בלהניע ולעורר רוח חיים באנשים.

החיה בעלת שלשת הראשים – מסמלת את הבטחת השלמות במעשינו, ולפני שאנו פועלים או מפנים את "ראשינו", נדגיש את תשומת לבנו קדימה. החיה מייצגת את אותם חלקים חשוכים ובלתי ידועים בתוכנו אשר אנו נדרשים לבדוק, לחקור וליישם, לפני שניתן לממש את אותה תחושת שלמות שאנו מחפשים.

מלבושו של הנזיר בצבע אדום עמוק, מג'נטה – מייצג את דם החיים בה זורמים חיינו, החיות בתוכנו, הכנות שבה בחרנו להוליך עצמנו בנתיב חיינו, הגמישות להוליך עצמנו ומהו היושר הפנימי המנחה אותנו בנתיב.
בנזיר מורגשת תחושה של "אדם זקן" בגלל התנוחה הכפופה שבו הוא נמצא, אולם המסר של הנזיר הוא: התכנסות ללא הפרעה חיצונית אל מקור הידע הפנימי בתוך עצנו.
בקלף הרבה דימויים, כגון: הביצה, הנחש, הפנס, הזרעים והזירעונים אשר מראים לנו את החשיבות במציאת האמת הנסתרת מאחורי דימויים אלה.
הנזיר מבקש מאיתנו להתייחס בזהירות ובהרבה צניעות להתכנסותנו בתוך עצמנו, זה דורש שקט והתרחקות מהעולם החיצוני למען התכנסותנו פנימה, זוהי סוג של הסתגפות במידת מה וחדירה לתהומות העמוקים ביותר אשר בהם לא מעט מסתוריות הסמויה מעינינו. ישנה מידה רבה של אור בתוך כל זה, במנורה או בפנס שהוא אוחז בידיו. השמש הפנימית מאירה את המסתוריות האופפת בתוכה. הפנס מיוצג כקריסטל אשר נראה כיהלום ושולח כשמש אשר קרניים רבים לה. אור השמש מאירה את האזור התחתון והעליון אשר קרן אור מפרידה ביניהם, יחד עם זאת מורגשת זרימה ותנועה.

בקלף הנזיר סמליות רבה, אותו אור השופך מאורו לתוך החשיכה ואומר לאדם – התכנס במעמקים של עצמך וראה את מקור האור, ואז תהייה דרכך מוארת ללכת הלאה ולהשאיר את העבר מאחוריך ולהתקדם לעבר הלא נודע, אשר בתוכו הרבה אור מתוך המוכנות לכניעה לאגו ולהתרכז וליסוג לאחור בכדי לזוז קדימה לצד הבא.

ביצת אורפאוס – מסמלת את מקור כל הדברים בעולם. הופיע גם בקלף האוהבים.
הנזיר מוקף ברקע בשדה חיטה, הנראים כזירעונים המופנים אליו, השדה מראה את עומקו של הנזיר אשר רואה את מסתוריות הבריאה, את המקור של כל החיים ובחירתו בידיו. 
הביצה מבטאת את הכוח הרוני ואת החיות בתוכו, הנחש – אשר בא לידי ביטוי כזירעון בחלק התחתון של הקלף, מתאים לדחף ההולדה שממנו יכול להיווצר כל דבר,במידה ותימצא קרקע פורייה להפריה, כל זאת בא לידי ביטוי בצבע הגלימה של הנזיר בצבע האדום עמוק וחזק העוטף את כל גופו.

סמליות מיוחדת ישנה מעצם קרינת הקרניים התחתונות על הביצה והזירעון אשר מצליחות לעבור את הקרן האופקית, סמל התת מודע באדם, אשר מסמלים את הרחם של האם האוניברסאלית, האם הקוסמית הנותנת חיים. וניתן לומר כמטפורה – שהאדם המחפש ואינו פוחד ללכת בנתיב המעמקים של התת מודע או השורשים – מעצם מלבושו של הנזיר בצבע מג'נטה, אדום כהה והצבע הקורל, קיימת ההשראה אשר נפתחת מהרחם החשוכה אשר בתוך מעמקי האדמה המובילה לבריאה מחודשת. ניתן לומר שהעולם התחתון הנמצא במעמקים של רחם האוקיאנוס, בתת מודע – הוא לעיתים אותו הגיהינום החשוך והאפל בתוככי עצמנו.

בחלקו העליון של הקלף ישנה כעין פירמידה אשר הקרניים נחות עליה ויוצרות משולש ומחברת את ארבעת הקרניים יחדיו, נראה כסמל לשמירה אלוהית או התחברות לראיית האלוהות.
יש שוני בין שני חלקי הקרניים מבחינת צבעם הצהוב, זהוב, כתום, קורל – זוהי זרימה טהורה של אנרגיה המחברת את האדם למקור ההוויה ולניצוץ האלוהי בתוכו, זוהי  הארה שהנזיר מאפשר לנו.
אור זה מביא אותנו לעיתים להתרחקות מחיי היומיום, על מנת לזהות בתבונה את אותם חיבורים בחיינו ולהוביל אותנו אל מטרתנו. וניתן לומר, שבבגרותו של אדם ישנם רגעים רבים כאלה, אשר נערכות בחינות פנימיות, ולעיתים אף חיצוניות, העוסקות בחיפוש האמת הפנימית, אשר עוברת דרך חוכמתו של הלב ולא נשאר בצהוב – באינטלקט, רק ממקום זה יכול להתרחש שינוי, מתוך המסקנות והמוכנות לומר לעצמנו את האמת.

הצהוב והירוק שבתוך המשולש, בצורה המעודנת המופעים בתוכו, מכינים אותנו לרמת תודעה גבוהים יותר של שינוי, הוא להצמיח אותנו לעומק גדול יותר מאשר היינו לפני שהבטנו "בפנס" אל תוך עצמנו. מקורו של שינוי זה מביא את האדם להתרחבות, אשר בתוכו קיימת שביעות  רצון עמוקה מחיים פנימיים אשר באים לידי מימוש ועושר פנימי. 
הנזיר מלמד אותנו להתחבר לתובנות שאנו זקוקים להקשיב להדרכה הפנימית בתוכנו, ואין דבר שיכול לעשות זאת מחוצה לנו מלבד אנו עצמנו.

האור בקלף הנזיר – חוכמה פנימית, הארה, אמת, ידע, בגרות רגשית, מציאת האני ועומק פנימי.
הצל בקלף הנזיר – קושי וקשיחות, מרירות, עוינות לכול, אהבה עצמית מופרזת, הרחקה ועוינות לחיים.

מבחינת המזלות האסטרולוגים  נמצא קלף הנזיר במזל בתולה אשר הכוכב השליט הוא מרקורי. מזל בתולה שייך למזלות האדמה.
בתולה מתוארת כעלמה הנושאת גבעול חיטה, סמל החוכמה והפריון. בתולה מתקשרת לאלה – האם, המזינה ומעניקה כמו אלת האדמה, המתוארת במיתולוגיה הבבלית, הרומית, היוונית והמצרית.
מזל בתולה חל בעונת הקציר, בזמן שהטבע עומד בבשלותו ונגלה לעינינו בשפע יבוליו אשר נזרעו וצמחו. במזל בתולה מתבוננים בתוצאות, כאן רואה האדם את חסרונותיו וחש בפגיעותו. סימנו האסטרולוגי של בתולה דומה לאות (לכתוב את האות מ באנגלית) , המרמז על החומר (לכתוב חומר באנגלית) ועל האם (לכתוב אם באנגלית). זוהי האות המכונסת בעצמה, כמו מבקשת להגן על ילדיה מכל פגע.
כמזל המקשר בין שני חלקי גלגל המזלות – כפי שבקלף הנזיר יש בו החלק התחתון והעליון- ציר בתולה – דגים. זוהי איפוא האדמה המתחדשת, הבתולית, המוכנה לקלוט לתוכה את עונת הזריעה הבאה. בתולה קוצרת את אשר נזרע. 
מעצם שייכותה ליסוד האדמה, יסוד המסמל את התחושה האובייקטיבית, חושה המאפשרת לנו לקלוט את הנתונים המוחשיים ואת המציאות באופן ישיר.

האדמה – מייצגת את הגוף הפיזי. היא סופגת לתוכה את זוהמת גופנו, מנקה אותו, מפנה מקום, ממירה את האנרגיה הישנה באנרגיה חדשה, מפרה ועל ידי כך מאפשרת צמיחה מחודשת.
המים – מייצגים את עולם הרגשות. הם רוחצים את הלב ונושאים איתם את הרגשות העכורים והאפלים המכבידים עליו, את הפחד והחרדה הגדולה המשתקת את תנועותיו.
האוויר – מסמל את העולם המנטאלי. מסלק את הספקות, משלח את המחשבות השליליות, מאיר את הנפש, מבהיר את השכל הישר, מצליל את ההיגיון, מטהר את האינטלקט ומעניק לו עומק, חדות, שנינות וברק.
האש – מסמלת את הרצון, את האינטואיציה ואת האמונה שלנו. היא מקדשת את רוח האדם ואת נשמתו.


כדי להגיע לשקיפות שתניח לקרני האור לחדור לתוכנו, עלינו לטהר את כל ארבעת האלמנטים. הצורך של בתולה והנזיר בזיכוך – מתבטא בחיי היומיום בבהירות מנטאלית ובשאיפה לשלמות, אך הוא עלול להופיע כתובענות, כקפדנות, וכדרישה לדקדקנות יתר שדורש האדם מעצמו ומן הסובבים אותו.

מזל בתולה מזמינה ומבקשת את האדם לעשות בדק בית יסודי ולערוך חשבון נפש ולבדוק את המאזן השנתי של פועלו ושל מחדליו.

המיוחדות שבין קלף הנזיר וציר בתולה – דגים היא במשמעותם של שניהם ובאחדותם.
ציר בתולה – דגים הוא דתי, טהור, אוהב את הזולת ומשרת את האנושות באהבתו האוניברסאלית.
הבתולה – אחראית על מקלעת השמש – הצהוב, ואילו הדגים – שולטים על כפות הרגליים – האדום כהה. הן מסמלות את הצניעות, את הענווה ואת ההקרבה העצמית. הן החיבור המתמיד שלנו לאדמה ולזרמים התת – קרקעיים, הארקה שלנו.

מילות המפתח של הנזיר – מציאת האור הפנימי, התבוננות פנימית, קצירת הקציר, מציאת מרכז האני, מורה ומדריך בעל חוכמה ותבונה.

השאלות שרצוי וכדאי לשאון עצמנו בקלף הנזיר הן:
האם יש בתוכי ביקורת, והאם אני מבקר את הזולת ללא צורך?
האם יש מערכות יחסים ומצבים בלתי פתורים בחיינו?
האם ראיתי בהירה ויש בי נכונות להוריד את המסכות?
מהם הדברים שאני יכול ומוכן לשפר בתוכי?
האם יש בי המוכנות לעזור לזולת?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button