פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף גלגל המזלות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

צבעי קלפי טארוט קראולי גלגל המזלות – הסגול, כחול, צהוב, כתום, זהב, כחול בהיר, ורוד, ירוק זית ומג'נטה מאפשרים השלמה בכדי להגיע לשלמות, וכך גם הגלגל המסמל שלמות, גלגל הנמצא בתנועה מתמדת אולם נמצא תמיד במרכז של עצמו. מטפורה לגלגל החיים או לגורל חיינו. המצבים אשר אנו מתגלגלים בתחילת דרכנו – מופיעות הזדמנויות, מתפתחים ומסתובבים כגלגל החיים אשר מניעים את נתיב גורלנו. ניתן לומר, שגלגל השמיים מסתובב כל הזמן סביב כדור הארץ, או בצורה אחרת –  האדם במרכז של עצמו, והאפשרויות וההזדמנויות נעות מסביבו, הנתיב שהגלגל פונה אליו מסמל את ההשפעות של פעולותינו.
שלשת הדמויות המופיעות על הגלגל מייצגות שלשה אלים מצריים – הספינקס, הקוף והתנין.
הספינקס מחבר את ארבעת סגולות הקסם: ידע וחוכמה, רצון, שקט ואומץ לב, העזה והרפתקנות.

זוהי חוכמה העולה באמצעות איחוד האינסטינקטים של החיה ועוצמת הכוחות האינטלקטואלים, בצורה אינסטינקטיבית. החרב ברגל הספינקס מעידה על כוחות לא מושחתים של הפליה או הבחנה וליכולת חשיבה בהירה ואובייקטיבית.
הקוף בצידו השמאלי של הגלגל מסמל את הגמישות (ראה קלף הקוסם), הקוף נראה בגלגל כאילו הוא היחיד ששומר על הגלגל בתנועה מתמדת.
התנין מייצג את עוצמת היצירתיות. הוא מחזיק בידיו שני כלים.ביד ימין מחזיק את האנך – סמל למפתח החיים, אשר מציין – שכל פעולה ומעשה יצירתי מביא עימו דבר מה לחיינו.וכל הדברים אשר העלה בחכתו הם בסופו של דבר סמל לאפשרויות וההזדמנויות שישנם כדי ליצור את המזל של עצמנו.

יש באפשרותנו להכיר ולמשוך אלינו את ההזדמנויות הטובות ולעשות בהם שימוש לטובתנו, ובו בשעה שהדברים משתנים והגלגל מסתובב, ישנה חשיבות רבה להישאר אובייקטיביים, גמישים ויצירתיים בצורת ההתבוננות שלנו לדברים.
מרכזו של הגלגל מייצג את השמש, את המקור והאחדות של כל האנרגיות היצירתיות. זהו סמל של פיתוח המודעות וההכרה, ההגשמה וההארה בתוכנו.
בשמש זה המרכז האבסולוטי, מרכז עוצמת הציקלון, אשר למרות התנועה המתמדת לפריפריות, נשאר שקט וללא שינוי. זהו אותו זרע שבתוך הגרעין הפנימי, אשר נשאר ללא מגע באותם מצבים של דואליות, כגון: שמחה ועצב, תקווה ויאוש אשר נובע מהפחד. המערבולות של הגלגל הן האפשרויות לגדילה וליצירת שפע ההזדמנויות, לנכונות שלנו להשתנות ולשמר את התנועה על ידי מוכנות לקחת סיכונים באומץ לב לפריצת דרך ופתיחות להזדמנויות חדשות.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


 

בהתבוננות בפריפריה של הגלגל, ניתנת האפשרות להרגיש ולהבחין בשמחה שפורצת וחודרת לתוך הבהירות, זהו אותו רגע המביא לנו את המזל הגדול, מעצם התחושה שהבחנו בו.
החיים מחזיקים בתוכם מתנות ואפשרויות בלתי צפויות, המאפשרים לנו לצמוח, להתפתח ולגדול בכל רגע ורגע, ומעצם היותנו בני אנוש, ישנה חשיבות להתבוננות בכל היותנו בכדי  להבחין במתנות ובהזדמנויות אשר החיים מזמנים לנו.
יש דבר מה מיוחד בגלגל החיצוני והפנימי, יש בהם עשרה חישוקים, גם המערבולת בנויה מעשרה מפלי זרימה. הגלגל הקטן בתוך הגדול, מכיר את הזרע המאפשר חיים בתוך הרחם הגדולה – הגלגל החיצוני. הם מייצגים את הקטבים של חושך ואור, את הנגלה והנסתר, את החיים והמוות. כל אחד מהם הם חלק מאותו איזון של הבריאה, הם השלמה של אחד את השני, כחלק מהחיים, ולא במושגים של טוב ורע, אלא של צמיחה והתפתחות השומרים על האיזון אשר כולל גם את ההרס. הדמויות מסביב לגלגל מסמלות את ההזדמנות לצמוח מהתת מודע ולאפשר לעצמנו לגלות באומץ וביצירתיות אשר יש בהם גמישות רבה מעצם המוכנות להתבונן בנתיב שאליו פונה הגלגל, אשר מסמל בצורה נפלאה את ההשפעות של פעולותינו בחיים.

המספר עשר בקלף, הבא לידי ביטוי בהרבה אספקטים, בחישורים בגלגל החיצוני, בגלגל הפנימי – בקרינה כלפי חוץ מהמרכז, במערבולות של הגלגל, בעשרת הכוכבים. ישנם סימוכין בתרבויות קדומות שמספר עשר מייצג את החוק והסדר והאלוהי, כגון: בדת היהודית והנוצרית – עשרת הדברות, עשר הספירות בעץ החיים הקבלי, בתרבות יוון – משפט פיתגורס ועשר נקודות המפגש שבו, ואולי, אנסה להסתכן ולומר – שעשרת הכוכבים הנראים כקריסטלים בוהקים ומפזרים את אורם לכל עבר, מייצגים את האלוהי והנסתר מעינינו, וחשיבותם בהתבוננות  המעשים בחומר – על פני האדמה, יש בהם צבע סגלגל המסמל בקלף את השמימי, את המקום שאין בו זמן, מרחב וחלל. 

הגלגל מסתובב ועמו השינויים התמידיים הקורים אותו, ולכל דבר חלל, זמן ומרחב. החיים על פי גלגל המזלות- הם הזרמים בתוכנו, והזרמים הם הזמן שעלינו להסתגל ולהרוויח את המיטב בזרימתם של התנאים המשתנים. 
כפי שהלידה היא תוצאה של הריון, כך גם קצירת הפירות הוא תוצאה של זריעה, כך גם ארבעת רוחות השמים שבגלגל – האדמה, המים, האש והאוויר, וכך האדם המורכב מהגוף הפיזי, הרגשי, המטאלי והרוחני, וכך  כל התוצאות של מעשינו יבואו לידי ביטוי בגלגל ההזדמנויות אשר נקרו בדרכנו.

מצוירים בקלף בחלק התחתון של הגלגל שלשה נתיבים, הדין והרחמים בשני צדדיו, בימין ובשמאל. כפי שבעץ החיים מופעים שלשה עמודים, הפסיבי – הנקבי, הפעיל – הזכרי והאמצע – האיחוד בין שניהם, ניתן לקחת את כדור הארץ, הירח והשמש, והשפעת השילוב ביניהם. ואם ניקח לדוגמא את המשולש במעלה עץ החיים הקבלי, את הספירות – כתר,חוכמה ובינה – נוצרת האפשרות ליצור קשר עם העולם האלוהי, היורד למטה דרך היקום. גלגל המזלות מציג בפנינו מראה –  מה הם משימותינו בחיים והחשיבות להתבונן במגוון רחב של אפשרויות, מתוך תשומת לב רבה לאותם חוויות אשר אנו חווים בחיינו, והשאלה הנשאלת מתוך כך, האם ישנה בתוכנו הנכונות והמוכנות הפנימית ליצירת השינויים בחיינו ולהסתגל אליהם?
בנתיב השילוש קיים צורך באחדותנו לראיית דברים בצורה שונה. סקרנות והרפתקנות המובילים ליצירתיות מופלאה הדוחפת אותנו לעשיית שינויים משמעותיים בחיינו, הרצון לתובנות מעמיקות יותר,ולמצוא את "צידו האחר" של הגלגל ולעלות עליו במפגש ההזדמנויות הבלתי נגמרות ברגע שנהיה מוכנים להכיר את שאינו מוכר בתחילת תהליך דרכנו. "גלגל החיים" או גלגל המזלות מאפשר לנו להתבונן ולזהות את שעלינו ללמוד בכדי לפתור ולהשלים עם מצב או עניינים בלתי פתורים. 

מילות המפתח לקלף גלגל המזלות – צמיחה ושינוי,התחלות חדשות.

האור בקלף גלגל המזלות: התחלות חדשות, התרחבות, יצירתיות, הגשמה עצמית, מזל בלתי צפוי,הבנת המטרה בחיינו מתוך התבוננות לשינויים הקורים אותנו – לתועלתנו ולתועלתם העליונה של כל הנוגעים בדבר.
הצל בקלף גלגל המזלות: חוסר יכולת לראות בהזדמנויות אפשרות לשינוי, קיבעון, ראיית החסרונות של האדם את עצמו ובאחרים, נטייה לקיצונית, התפרצויות כעס ואפילו סדיזם ופטליזם.


מבחינת המזלות האסטרולוגים  קלף גלגל המזלות נמצא תחת שליטתו של יופיטר – צדק, כוכב הלכת הגדול ביותר במערכת השמש ושליטו של מזל קשת

גודלו וזוהרו של יופיטר הביאו תרבויות קדומות לקשרו לאל החזק ביותר שלהם: הבבלים כינו אותו ניבורו,קידשו אותו לאל מרדוך, והאמינו שהופעת כוכבו מביאה עמו מזל ושגשוג. היוונים הקדישו אותו לזאוס, האל הראשי בפנתיאון האלים. הרומאים כינו אותו יוב או יופיטר. השם יוב – נגזר מהמילה האנגלית ג'וביאל שפירושה שמחה, זאוס (צדק) – מלך האלים, היה אישיות הכוללת בתוכה רווחה ברמה גבוהה, אצילות והצלחה עצומה.זאוס, מעצם יושב ראש המועצה בהר האולימפוס, הקרין מלכות והיה מוקף על ידי האלוהויות האחרות שנאספו מסביבו. הייתה תחושת הרגשה מוארת ושמחה, מבחוץ ומבפנים. זאוס היה הכוח האלוהי היוצר, או במובן שונה – הכוח המפכה במישור הרוחני.

יופיטר מגלה את הכיוון המיטבי שלנו לצמיחה והתרחבות של האופקים האישיים. הוא יכול לאפיין את נקודת המבט המטפיזית שלנו או את השקפת העולם.יופיטר מייצג את ההתלהבות והאופטימיות, את גדלות הנפש ואת נדיבות הלב. נושא בתוכו את החיובי,ההצלחה, האהבה, את העושר ואת שביעות הרצון. מחזק את כוח האדם ואת צמיחתו.

צורות הביטוי החיוביות של צדק כוללות: הארה, צמיחה של ההכרה והתבונה, הגדלת הידע וכן ההבנה, חמלה, יצירת ערכים רוחניים ודתיים, הרחבת התוכניות והתובנות של האדם ושיפור מעמדו החברתי.
מילות המפתח של יופיטר: שפע, הישג, סמכות, החלטיות, דינאמיות, אנרגיה, התלהבות, יושר, החצנה, אמונה, מזל טוב, נדיבות לב, יצירתיות, אידיאליזם, עצמאות, עליצות, רכות, מזל, הוד, אופטימיות, אצילות, שגשוג, בטחון עצמי, הצלחה, שיפוט חכם ושלמות.

השאלות שרצוי וכדאי לשאול את עצמנו בקלף גלגל המזלות הן:
כיצד יכול אני להישאר במצב של השראה בלי לאבד את כושר ההבחנה?
האם אנו מוכנים למפגש עם מזלנו הטוב,ומה עומד בדרכנו אליו?
האם אני נותן את דעתי לאנרגיה הנושאת אותי ומפיחה בי חיים?
מהו הגורם המפריע לנו לראות בהזדמנויות הנקרות בדרכנו?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button