פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף התאווה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

במרבית חפיסות קלפי הטארוט קלף זה מופיע במקורו – כקלף הכוח. אליסטר קראולי חידש את שמו לתאווה, בגלל משמעות התוכן אשר "תאווה" מכיל בתוכו ומפני שלפי ראות עיניו המילה "כוח" אינה מבטאת את מלוא המשמעות אשר הקלף מייצג.
תאווה – משמעות המילה מכילה בתוכה יותר מכוח החיות, היא מכילה בתוכה את השמחה הפנימית, ההתלהבות וההנאה יותר ממשמעות המילה "כוח", והכוונה גם לתשוקה ורגש עז.
הצבעים בקלף הם: צהוב, אדום עמוק, אדום,כתום, סגול, מג'נטה, כחול וכחול בהיר.

תיאור הקלף – האישה היושבת בגב האריה. בידה הימנית מחזיקה את הגביע הקדוש המשולהב עם האהבה והמוות, אשר מעלה אותו לגבהים, ובידה השמאלית אוחזת במושכות – כסמל לתשוקה ולתאווה המאחדת אותן, גם מעצם רכיבתה בפיסוק על החיה דמוית האריה. היא מסמלת את האקסטזה המינית הבאה לידי ביטוי בכל חלקי גופה. קלף התאווה מייצג את טיהור הרעלים השמימי, את האקסטזה השמימית וההתלהבות האלוהית, את השיגעון והטרוף השמימי. האישה מופיעה מטוהרת מרעלים והאריה משולהב בתאוותו הפורצת בקרבו.

שבעת הראשים של האריה הם של מלאך, קדוש, משורר, אדם אמיץ, נואף והולל, זונה, אדם אשר אוהב הרפתקנות ויש בו העזה, ואריה – נחש. הם מסמלים אספקטים שונים, ונקודות מבט אשר מאחדים ומוסיפים יחד נקודת ראות המביאה לידי ביטוי את השפעת העוצמה והכוח בהתנסות של הוללות ושכרון חושים. הם משוחררים ממוסריות, מגבלות וגבולות שלטון השכל. הכל מותר ואפשרי כאשר משוחררים משליטה ובקורת.
האנרגיה – בצורותיה השונות, באות לידי ביטוי בארכיטיפים אשר יוצרים טקסים או דרכים יצירתיות לבטא עצמם. הם באים לידי ביטוי באינסטינקטים החייתיים על אף כושרו של האדם להביא את עצמו לידי הסתגלות למוסכמות. הפראות הבא לידי ביטוי בחוזק הצבעים ועוצמתם, בעיקר הצהוב והאדום אשר יכולים להביא לשתי דרכים לשימוש בכוח – לתאוות התערטלות החושים וסגידה לכל אותם הדברים המביאים לעונג מידי,כגון: סמים, משקאות משכרים, ורמיסה מתוך שקר, אשר מביאים לחוסר מודעות והבנה של האדם את עצמו, ומאידך: הנאה מכל הדברים אשר החושים וההתלהבות מביאים את האדם לגבהים של עשייה מתוך עוצמה פנימית ולא מעמדת כוח ותאווה. 

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


החיה הפנימית אינה כנועה או מאולפת ואינה שלמה מהתלבטות, התגוששות, הכנעה ודיכוי, אלא באמצעות הכנעה, קבלת מרות, וחיזוקים על ידי הצהרות חיוביות, חשיבה יצירתית ובונה מקבלת את תעצומות הנפש לכוחה. הכוח והעוצמה אשר מושגים בתהליך עוזרים לאדם להתעלות על פחדים ישנים של העבר והתנאים המגבילים והמצמצמים אותו.הם מיוצגים על ידי היד המקופלת ופני הקדושים הנראים ברקע בתחתית הקלף.

עשרת העיגולים המקרינים בכהות ועמימות, מאחורי האישה והאריה- מסמלים את הארת החדש אשר באים לידי ביטוי בנחשים אשר פונים בכל הכיוונים בחלק העליון של הקלף, הבאים להרוס את העולם, לבנותו וליצור את החדש. תהליך הבריאה מחדש בא לידי ביטוי בסמליות זנב האריה, הנחש עם ראש האריה. ראשה של האישה מופנה במלואו לגביע האש. היא במלוא ההתבוננות בו עם אנרגיה של התמרה ושינוי באופן טבעי ובהכנעה מודעת. יש מידת מה של סמליות בזנב נחש באריה – ראש האריה של הנחש מוקף בחיבור השמש עם הירח, סמליות של הנקבה – הנחש והירח, וסמליות הזכר – השמש והאריה. יש בכך מידה רבה של הרמוניה בין המיניות לייעוד המהווה סימן לאישה. מעצם הצבעים המשקפים אותה – הכתום, צהוב/זהב, אשר מראים על העזה שבה והאומץ להסיר את המגבלות האישיות שלה ולהביאה לרמה הגבוהה ביותר של ויתור על "העצמי" או "האני" למען טרנספורמציה גבוהה ונעלה של שינוי. ניתן לומר, שזהו סודה של הטנטרה, המודעות המאפשרת את המלאות של כל רגע ורגע ומקבלת את החיים במלואם ללא דחית דבר. קלף התאווה מגלה את מלוא פוטנציאל ערכו היצירתי רק כאשר נחווה במלואו – בתחושות, בטעימות, בריחו ובהשתכרותו הפנימית. רק אז, ניתנת לו היכולת להיות מובן ומוגשם בביצוע התהליך הפנימי וביכולת להגיע לתובנות ומודעות עצמית. 

הקלף מציב בפנינו אתגר –  שהדרך אל האור עוברת דרך כל האספקטים של החושך.

הגביע הקדוש אשר בעירה פנימית בתוכו, ביחד עם המים, מסמל את הקשר בין המים לבין האש. האור בתוכו –  מסמל אנרגיה של התמרה, הפיכת היצר ליצירה. מזכיר במידה רבה את הרחם עם מי השפיר, אשר הזרע – כנוזל החיים, מפרה את הביצית ויוצרת "אש" אשר בתוכה נוצרים חיים חדשים. קשה להתעלם מעצם הדבר, שהזרע מפלס את דרכו לביצית ושם מתמיר עצמו ל"דבר" חדש,יש במצב זה זיכרון של מוות ולידה, כפי שגם בתשעה ירחי ההיריון נוצרים חיים ובלידה נוצרת ההפרדה בין הילד לאם, גם כאן מטפורה לחיים ומוות וחוזר חלילה. יש דבר מה נעלה בלידה מחדש ובמעבר זה כל פעם מחדש, ובהרבה סיטואציות שבהם אנו פוגשים בחיינו.

הזכר בסמליות האש – השמש והנחש בקרניים הקורנות מתוך הראש בזנבו, מסמלות את המיניות המניעה את גלגל החיים, ומתוכה את האור והחושך, חיים ומוות.
היופי מתבטא בחלק העליון של הקלף, שכאשר התאווה והתשוקה מביעות עצמן לידי מימוש, נוצרות עשרת הקרניים המתפזרות בצורת נחשים לרוחב היקום, כדי להחדירם מחדש עם אנרגיה המחדשת את כוחות הבריאה.  

בקלף התאווה מופיעה הרבה מהיהדות, ההקבלה של הספירה עשר בקלף חוזר על עצמו – עשר הספירות בעץ החיים הקבלי, מבחינת המסע למעמקי נפשו של האדם. מידת הדין והרחמים – לקבל עצמנו עם אותם האינסטינקטים החייתים הפורצים לעיתים, והתגובה הראשונית היא לדכא אותם מתוך הפחדים המתעוררים והתחושה היא – של אובדן שליטה, והמתבקש הוא לקבל תחושות אלה ולהבחין בכוחות היוזמה והאומץ לב לעשות בהם שימוש לטובת עצמנו ולטובתם הנעלה של כל הנוגעים בדבר, בצורתם הזמינה ביותר למפגש והתחברות במלוא הפתיחות עם הכוחות השוכנים בתוכנו. לשלב את ההתגשמות, ההתמזגות וההשלמה יחד עם העמידות והשליטה, מניעה ומלחמה. והמיזוג ביניהם וקבלתם להביאם לידי שמחה ואהבה באמצעות אנרגיית כוח החיים. מידה רבה של סמליות בנחש – המייצג את כוח הנחש של הקונדליני, אשר הופך למקור התשוקה הגבוהה ביותר מעצם התמרתו לרמות גבוהות יותר.

האור בקלף התאווה: אנרגיית חיים, כוח, עוצמה, חיוניות, התמרה מתוך עוצמה, הפיכת החומר לאל חומר, שמחת חיים ויוזמה, דינאמיות,  השראה ותבונה.

הצל בקלף התאווה: חוסר מימוש עצמי, אגרסיביות, כוחניות, חולשה אשר תוצאותיה נובעות מדיכוי ודעיכת האינסטינקטים.

מילות המפתח של קלף התאווה: תשוקה, יצירתיות רב מימדית, כוח ועוצמה, כישורים גבוהים, התעלות על פחדים ומגבלות.


מבחינת המזלות האסטרולוגים – קלף התאווה מיוצג על ידי מזל אריה המשתייך ליסוד האש, ושליטו הוא השמש. האריה הוא כריזמטי ומנהיג מטבעו, לעולם לא יפעל בניגוד לזרמי החיים של הסובבים אותו.האריה ניחן בכישרון לחיות את הרגע בצורה אינטנסיבית ביותר, מפיק הנאה ויודע להיות מאושר מכל רגע, בכל מצב ומכל אדם. האריה מודע לכך שהוא מלך ואינו פוחד מהדומים לו ומהשונים ממנו. מטבעו – נחוש ומבריק, בדרך כלל אינו ניתן להשפעה, החלטי, תקיף, יציב ומהימן, ישיר בכנותו אשר לעיתים מאד פוגעת. התנהגות אשר נובעת מהצורך להיות בעל סמכות, להשפיע ולהקרין על סביבתו.

השמש הנמצאת במזל אריה מבטאת את רצונו העמוק של האדם לפעול ולבנות משהו חיובי, משמעותי ובעל ערך. ניתן לומר, שאריה הוא אש היצירה כפי שהיא מיוצגת על ידי השמש בחודשים החמים והלוהטים של הקיץ.

השאלות שרצוי וכדאי שנשאל את עצמנו בקלף התאווה הן:
האם יש לי אמון בישות הפנימית שבתוכי?
האם אני מתאמץ להיות תמיד בנוכחות מלאה?
מהם אותם חלקים בחיי שהייתי רוצה לחיותם במלואם?
מהם אותם החלקים שבי אשר מנעו ממני לחיות כפי שרציתי?
האם מוכן אני להסכים להחיות את החדש בתוכי?

קטע קטן לשמח את הנשמה כפי שקלף התאווה מעורר בי שמחה.
שמחה – היא לא צחוק, לא הסחת דעת ואף לא הסחת הראש.

"השמחה עוטה תמיד לבן, כשהיא מתגלה בפינו,
היא נהפכת לחיוך הממלא את הלבבות ומדלל את העצב.
כאשר היא רוכנת אל עינינו, כמעט תמיד מלוות אותה דמעות,
דמעות של שמחה, לא של צער.
כשתגיע השמחה למרגלותיך
פתח את ליבך לפניה ופצח בשיר אחי,
על מנת שלעולם יתמלאו בה ליבותיהם של בני אדם,
והיא תשורר בכל פה, תרצד בכל עין, תינתן בכל יד."

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button