פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף המגדל

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בהתבוננות הראשונית בקלף המגדל, קשה להתעלם מהאש והאור אשר הוא מקרין מתוכו. עוצמה של התפרצות הכוחות אשר מבקשים לשבור את הגבולות וליצור דבר מה חדש. הדמויות הנופלות מהמגדל אינן נראות כדמויות אלא כצורות שהתגבשו, ומעצם שיתוקם יצרו מקובעות ושיתוק.

עינו של הורוס או עינו של הבורא, הרואה הכול ומאיר על כל חלק שבנו גם כאשר הדבר אינו נראה בברור וסמוי מן העין. בקרבת העין נראית היונה עם ענף של זית ובמקביל לה האריה-נחש (פגשנו בו בקלף התאווה) סמל מצרי המסמל הגנה. הלהבות היוצאות מפיו של הדרקון ומסמלות הרס פנימי וחיצוני מתוך בית הכלא שקרוי "מגדל".

הצבעים החזקים שבקלף מבטאים עוצמה של הרס ובנייה בו זמנית, האדום החזק הנהפך לאדום כהה, החום, צהוב, כתום, זהב, כל הצבעים החמים מאד, אשר כולם תולדה של הצבעים אדום וצהוב, והלבן המבצבץ בין שיני הדרקון, אשר בהם מסר של הולדה ובניה מחודשת במגוון האפשרויות וההזדמנויות. העין מבטאת את הבהירות ביופיו של הצהוב הבהיר, והגלגל של העין אשר מחלקת עצמה לחלקים חלקים המבטאת את מלוא חופן ההזדמנויות הפתוחות להגשמה, וכך גם הקווים החיצוניים היוצאים מהעין ומתפזרים על כל רוחבה והיקפה.

בתחילת ההתבוננות בקלף יש משהו מן המרגיז, כמה הרבה תוקפנות יכול להיות בקלף אחד?! אולם לאחר התבוננות ממושכת, היופי מתגלה ומפתיע בעוצמתו ובמסריו.
ההתבוננות בעין מאפשרת התבוננות לא רק לעין הנראית, אלא מעבר לה, זוהי עין המאירה את כל התמונה כשלמות  המאחדת בתוכה תובנה, המצביעה על עצמאות וחופש הבחירה, וגם כהבחנה יצירתית להזדמנויות אשר השבר וההרס מכילים בתוכה. בעין מורגשת עדינות מופלאה, אשר מראה את עצמה לעצמה, הנובעת מתוך ההתבוננות הפנימית ויוצרת את עצמה בזמן יצירת החדש. זוהי ראייה אשר דרכה נוצרת התודעה, ומאפשרת לעין הפנימית לעשות בה שימוש, ולתת ליצירה החיצונית להופיע במלוא עוצמתה.
היונה מסמלת את האהבה, ובתרבות מצרים שויכה לאפרודיטה ואיזיס. היונה מסמלת את השלום, וונוס הייתה אלת האהבה והשלום, האם המולידה חיים חדשים, המביאה לנו את השקט והשלווה הפנימית, רוגע והרפיה. כל זה מזכיר את נוח והתיבה, ויונת השלום לאחר המבול והתחלה חדשה עם עלה של זית בפיה. 

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דר' שולמית רונן 

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


האריה-נחש במקביל ליונה, מאפשר להתבונן על האור והצל, ההיבט של החושך עם ההיבט של האור בדמותו של הבורא. הנחש מסמל תהליך של ריפוי והשלת הישן ככל ש המודעות גדלה, ההילה הסובבת את ראשו מזכירה לנו, שככל שאנו מרחיבים את המודעות נדרש מאיתנו להשיל חלקים מעצמנו אשר אין לנו "צורך" בהם יותר.

היופי המדהים בקלף המגדל הוא הברק הפורץ מהעין החיצונית ומקיף את כל הקלף. התחושה החזקה מאד שהברק מאפשר לכל אחד מאיתנו, שההרס והנפילה, חזקים ככל שיהיו, נשמתו של האדם אינה פגיעה, יש בה את החוזק להעיר ולהאיר את האפשרויות וההזדמנויות כדי שהאדם יתפתח, יצמח ויעלה שוב מאותם תהומות שהרס המגדל האפילו עליו.

היות וכל היסודות הקודמים התערערו ולא קיימת שלמות אצל האדם, הוא נאלץ לבנות מערכות חדשות הצומחות מתוך הריסות הישן. ניתן לומר, שהמגדל הוא מגדלו של השטן, וההרס מביא את האדם להבנת מהי האמת שאותה הוא רוצה לאמץ כדרך חיים. ההרס מפנה מקום ומאפשר לאדם שינוי פנימי עמוק. הרוח – בדמותה של האש הנעה דרך גופו, שורפת את הישן, כל דבר אשר התגבש וגרם לקיבעון, יצר התמוטטות  ומפנה מקום לחדש במלוא עוצמתו, ובעזרת האמון והאמונה, לגדילה הפנימית ולראיית אפשרויות הצמיחה המתחדשת מתאפשרת התפתחות ושינויים המגדילים את האדם מתוכו, מעצם היותו שלמות המשלימה עצמה ללא הרף.

ככל שאני מתבוננת יותר לעומק הצבעוניות העוצמתית הפורצת מתוך קלף המגדל, כך אהבתי אליו גדלה יותר. המגדל לוקח אותי לסיפור אישי, כל חיי (כמעט) האמנתי בחיי קיבוץ, וכאשר הקרקע התחילה לזוז מתחת לרגלי, והתהליך החל לקרות כאשר הייתי במרחק של אלפי ק"מ מהארץ, התובנות החלו להגיע, אז, בפעם הראשונה הבנתי שכל מערכת האמונות שלי הם אוטופיה, שזה אינו קיים במציאות אלא במערכת האמונות שעל פיהם פעלתי כל חיי. השבר מההתפקחות היה כואב וקשה, יותר על אובדן הדרך והכיוון שהאמנתי במשך שנים ארוכות, ודווקא עכשיו, בכותבי על קלף המגדל, התהליך שבו עברתי לא הובן לי אז בבהירות כזו כפי שמובן לי כעת בבהירות מדהימה, ועל כך מגיעה תודה מופלאה לצבעוניות שבקלף המגדל על הפתיחות והעוצמה שבגילוי. כאשר אנו בני אנוש נתקלים באובדן ערכים, והאמונות מתערערות או משתנות, הדבר היחיד בתהליך הוא לחוות את האובדן ואיבוד הדרך עם כל הכאב שבו ובמלוא עוצמתו. זוהי הזדמנות להיפתח לצורות חיים חדשות אשר בהם יש "חיים", והחיים הם הדרך שבה אנו מונחים ומובלים בנתיב חיינו. כשאני מעלה בזיכרוני את השהות של השנתיים בארצות הברית וחווית ההתפכחות, במבט לאחור הרווחי מעל ומעבר לציפיות שיכולתי לתאר לעצמי, ואולי זו הסיבה שאני אוהבת את מה שאני עושה היום.
למדתי שבאמצעות האובדן והכאב המלווים אותי לאורך כל חיי , ישנה הפנמה מאד עמוקה, ורק אז, מתוך תובנה זו המאפשרת לפנות  מקום לדברים חדשים שהסתתרנו מאחורי דברים חסרי ערך אשר נבעו מתוך הפחד לאבד, אולם ה"לאבד" הזה משמעו: לגדול ולהרפות מהישן למען חיים שיש בהם משמעות. במחשבה לאחור, קלף המגדל הוא מופלא בגלל רעידות האדמה שהוא יוצר בתוכנו, ומבקש מאיתנו בצורה מאד ברורה: "התבוננו בהזדמנויות ללא פחד ובאפשרויות הנמצאות ללא ידיעתנו למול עינינו". אולי קלף המגדל הוא ההזדמנות המאפשרת לנו להביט על החומר כדבר זמני, אשר הדבר החשוב באמת "סמוי מן העין".

בקלף יש הרבה צבעי צהוב וכתום, ובתפיסתי שלי, זה מוביל אותי להתחברות לאמא אדמה, אשר מכילה בתוכה הכול, הבריאה בורא עצמה ללא גבול, המהות היא לא בכמה האדם עשיר בחומר וכמה יש לו, אלא כמה שגשוג ועושר פנימי יש בתוכו, המאפשר לנו לומר תודה כל פעם מחדש על השפע והיש בחיינו, על אור השמש המצמיחה כל פיסת אדמה ואותנו, והשאלה הנשאלת היא: האם אנו רואים זאת ורואים כל דבר כמובן מאליו? האם באמת אנו מודעים להפריה הפנימית שיש בתוכנו? והחשוב , מה אנו מוכנים לתת לטובת עצמנו ולטובתם הנעלה של הסובבים אותנו?!

בקלפי טארוט קראולי קלף המגדל מאפשר לנו לבטוח בתהליך באמון ובאמונה שלמה, בידיעה שבכל המצבים בחיינו  החיים זורמים, זורחים ומוקרנים מאינסוף האהבה הקיימת ביקום, המביאה לנו את האפשרויות הבלתי מוגבלות ללימוד ולהכרה בערך עצמנו. זמנים של אובדן זהות, חוסר אונים ומתח פנימי, כאשר מגיעים לידי תובנה והכרה במעשינו לעצמנו, המהפך בהבנה זו, יכולים להפוך לעוצמת הגדילה ולבלוב הפריחה של חיינו. 
קלף המגדל הוא אחד הקלפים הגבוהים והנעלים ביותר לריפוי, שיקום והתמרה לשינוי הצורה.

לעיתים אני שואלת עצמי, מהו מקור השנוי ומהי משמעותה של המילה אינטואיציה? על פי מלון אבן שושן משמעותה היא: להביט פנימה. מהי משמעותם של מילים אלה וכיצד הן מתקשרות לקלף המגדל? ניתן לומר, שזוהי חוכמת הלב המכוונת, ההשראה המאפשרת ריפוי לעומקם של הדברים, הידיעה הבלתי אמצעית שעלינו לשנות דבר מה בתוכנו, ואולי תפיסת מהותם של הדברים מתוך הארה פנימית. לעיתים במצבים של הרס ואובדן הדבר היחיד שנותר הוא להתפלל. התפילה היא נחלת הכול, היא זעקתו של האדם לכוח גדול יותר ושמימי שלא בדמות אדם. התפילה בשבילי, כמוה כטמינת זרע באמא אדמה שיצמח באחד הימים וישא פרי. דרכים רבות  לתפילה: ניתן לבקש עזרה מן השמים במילות תפילה, בבכי תמרורים, בזעקה, בלחש,בשיר או בריקוד. התפילה מחלצת אותנו מעצמנו ומחברת אותנו עם עולם גדול ועצום מאתנו הנשגב מבינתנו. יש ביכולתה לשנות את נקודת מבטנו ומעניקה תחושת שייכות מופלאה.התפילה הופכת את העצב לשמחה, את הצעקה לבקשה ואת החושך לאור. התפילה כמוה כבריאת העולמות בתוכנו. האדם היוצר מתבקש לגבור על חולשותיו, לשלוט בדחפיו ולרומם את נפשו אל דרגות נשגבות ונעלות. התפילה מאפשרת להגביה עוף ונושאת את האדם אל על, שם ההתמזגות עם הבורא. זוהי המתנה בתפילה וטעמה טעם של קדושה. ואולי התפילה מאפשרת להמשיך לחלום ולבקש בכל מאודינו, כי האדם הנוגע בתפילתו בליבו של הבורא – נענה. לו יהי.            
                                                                          
הטראומות והמשברים של האמון והאמונה יכולים להיות בעינינו קאטאסטרופה, אולם זימנו אותם לחיינו, בגלל אותו "הצורך" שאנו זקוקים לו כדי להתפתח ולפתח עצמנו במודע או שלא מודע לקורה בתוכנו פנימה.
במידה ונהיה  מוכנים להכיר ב"צורך" זה ולקבל את חוקי היקום ומתנותיו, אנו מעלים עצמנו לרמה גבוהה ונעלה של שחרור הכבלים והחופש האמיתי, וההתמרה לשינוי בוא תבוא ותתממש.
העין של הורוס מאשרת את התעוררות המודעות, שמה שנראה במציאות הוא אמיתי ומוחשי.

היונה בשבילי מסמלת את הנדיבות והחמלה לעצמנו ולאחרים, אשר מתחילים להקרין ולזרוח מעבר ל"אני" המוכר והידוע. זה גם הסמל המזכיר לנו טוהר והשלמת השלם, זוהי תמצית ה"להיות", אשר הכול נוצר מחדש, כמו הנחש המשיל את עורו כל פעם מחדש. הנושא או הסוגיה כאן היא: הזיכוך והטיהור, הניקיון והריפוי של כל המבטא את הישות הפנימית והעמוקה ביותר.

ככל שנכנסים בשמחה וברצון לתוך תהליך השינוי, נכיר יותר במהרה את המשמעות העמוקה של שינוי הצורה. כך שרצוי וכדאי שלא להתערב ולהפריע לתהליך, ולסמוך על ההדרכה שמתקבלת מהאני הגבוה. לאחר תקופה של בלבול וכאוס, נוכל ליצור את היכולות להתבוננות על המציאות הפנימית והחיצונית בצורה בהירה ומובנת. במערכות יחסים, חשוב להיות אסיר תודה לאדם שאנו נמצאים בקרבתו, ואשר נמצא איתנו בתהליך החשוב שאנו עוברים בנתיב ההתמרה לשינוי שאנו רוצים לעבור. התהליך מתאפשר על ידי כך שניקח את מלוא האחריות בתהליך השינוי, ניהפך לצמיחה אשר מחייה אותנו, כמו ורד ההופך  מניצן לפרח יפיפה במלוא הדרו, ואז, מתוך הקורה לנו, המודעות תשפיעה ותוקרן לבן זוגנו, או כל שותף שעמו אנו באים במגע ולכל הסובב אותנו.

האור בקלף המגדל – טיהור, ניקיון, שינוי, ריפוי ושיקום, התמרה, התחדשות, בהירות חדשה, התחדשות רוחנית, ידיעה הבאה מתוך  תודעה פנימית המאפשרת את שחרורה של הנשמה, פריצה לחדש והתחלות חדשות.

הצל בקלף המגדל – הרס, ביטול וחורבן ערכים ואמונות, קיבעון ושיתוק, הרס האגו ומבנה מערכת היחסים.

מבחינת המזלות האסטרולוגים קלף המגדל נשלט על ידי מאדים/מארס.
מאדים הוא הצורה המוחצנת של האינסטינקטים להגנה עצמית או שימור עצמי. הוא מסמל את הרצון להוכיח את עצמנו. הצורה שבה נבחר לעשות תלויה בסימן ובבית שיש למאדים במפת הלידה של כל אדם. מיקומו של מאדים בעת לידתנו קובע כיצד נשתמש באנרגיה שלנו והיכן נעשה את נוכחותו למורגשת.

מאדים מסמל את הדחף המניע, את המרץ וההתלהבות, את כוח הרצון, אלימות, מלחמות, הרס וחורבן, הכוח והעוצמה להזיז דברים, היוזמה וההתלהבות ואת הלהט הפנימי המנחה אותנו בחיינו. מאדים שולט בכוחות מכל סוג שהוא. בסמל של מארס מגולמים רעיונות רבים. לכאורה, פירושו מאבק בלבד. אולם ממבט קרוב מראה כי בכל ריב חייבים להיות שני צדדים. ריב אינו יכול להיות חד צדדי. הדבר מרמז על ההיבט הכפול של הבורא, הכן והלא, הבעד והנגד. אצל האדם, זו היכולת הרגשית הבוחנת דברים יומיום – חיבה או חוסר חיבה כלפי אנשים, רעיונות או דברים.

מארס הוא אל של כוח ומשמעת, של פקודות המתבצעות ללא ערעור. אולם דבר זה יכול לפעול היטב רק כיש סמכות גבוהה יותר שתרסן אותו. כמטפורה, החייל האינטליגנטי כמעט שלא נזקק לאלימות, אף כי מעשיו חייבים להיות החלטיים. על כוכב מאדים/מארס ידוע מעט מאד, מלבד התנועות הגלויות שלו, שהן פתאומיות ולא צפויות. לפעמים הוא קרוב מאד לכדור הארץ, ולפעמים הוא מתרחק עד כדי כך שניתן לראותו רק כנקודה מהבהבת. הדבר דומה מאד לסערת הרגשות היומיומיות שאנו עוברים בתוך עצמנו ובמרחק מהם הדברים נראים אחרת.


מאדים מייצג את מוחצנותו של האדם ואת גאוותו, את הדרך שבה האדם מציג עצמו כלפי החברה, החוץ, ועל מה וכמה מוכן להילחם למען עקרונותיו.
מאדים מייצג את דם החיים, החיות והזרימה עם החיים, מעצם היותו אדום כדם, מניע את הגוף הפיזי על כל היבטיו, את העוז, הנחישות והחוסן הפנימי.
מאדים מייצג את הזכרי, הזכר המלא מרץ ודחף, בניגוד לשמש אשר מקרינה את האנרגיה שלה לכל כיוון, למאדים גישה פעילה, תקיפה ושתלטנית כלפי העולם.
מילות המפתח למאדים הם: שאפתנות, רצון לוהט, דעתנות, גבורה, אומץ, משמעת, יכולת ביצוע, כושר גופני, אנרגיה מונחית יעד, ציות, דחף מיני, חוזק, עוז והתלהבות.

אנשי אשר מאדים שולט בביתם – מודעים לעיתים כעושי צרות וחמומי מוח, אולם באותה מידה יש ביכולתם לעורר את התכונות הנעלות של מאדים – אומץ לב ושלום, במובן של שלוות נפש והן במובן של שלום עולמי מונע מלחמה. במצב מלחמה והרס האדרנלין מפעם בו, במצב זה המלחמה מחזקת את אישיותו הבלתי ניתנת לשליטה בגלל העקשנות הרבה בתוכו.

השאלות שרצוי וכדאי שנשאל את עצמנו בקלף המגדל הן:
מהם התכונות שאני אוהב/ת בעצמי? ומהם התכונות שאני נרתע/ת מלגעת בהם בתוך עצמי?
מהם האזורים במערכות היחסים שלי שהם קשות ונוקשות, מאובנות ומיושנות?
באילו נסיבות אני אמיץ/ה? ומתי אני חש/ה חסר/ת אונים?
האם יש בי אהבה לעצמי? ואם לאו, מה אני מוכן/ה לעשות בשביל עצמי בכדי לשנות?
האם אני מוכן/ה להתבונן בתוכי ובחיי בעיניים חדשות?
מתי נכשלתי, במה ולמה? וממה אני פוחד/ת?
מה אני אוהב/ת לספר על עצמי? ומה לא?
האם אני אסיר/ת תודה או כפוי/ת טובה על היש בחיי?
מתי אני מרגיש/ה גאה בעצמי?
 מתי אני מתבייש/ת בעצמי?
האם מכירים בי ובערכי?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button