פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף הירח

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלפי טארוט קראולי קלף הירח הוא ירח מתמעט ודועך, שוקע ומתקרב לסיום, סיום של תקופת חיים או תקופה כלשהי בחיי האדם. כל הצבעים נמצאים בתוכו, אולם משמעותם משתנה בהתאם לפרשנותם, מעצם היות הקלף מוסתר במצולות החשכה.
הירח בקלף, נמצא בתהליך של צלילה למצולות העמוקים ביותר בממלכת החשכה של הנשמה. זהו זמן של סיום, ולעיתים קרובות, הבחינה והשיעור הקשה ביותר. במצבים של חושך פנימי  ובמצבים האפלים של הנשמה, הסכנה טמונה בשכחת המטרה שעצבנו לעצמנו. המשיכה או הפיתוי בתחושת התעתוע היוצרים  אשליה, אורבים ומתגנבים בנתיב, לכיוון הדרך המוכנה להוליכנו ולגרום לנו להורידנו ביגון שאולה. מצב זה מאותת לנו במשנה תוקף, לנקות בזהירות רבה כלפי המתחולל בתוכנו פנימה.

החלק העליון של הקלף מראה מעבר או פרוזדור צר, המוגן על ידי אנשי משמר או זקיפים מבשרי רעות ומאיימים, ראשם מייצג אנשים אכזריים, בקלף הם מיוצגים בראש התן של אנוביס – אל המוות המצרי, האל/התן של החניכה אשר היה מסייע בפולחנים שבהם היה המת מתקבל בשאול, הוא מחזיק בידו בשרביט האלוהי הנישא בידי מלכים ואלים.

מאחוריהם עולה ומתרומם לו החושך, שני מגדלים מאיימים, אשר מסמלים את כוחו של הזקיף או איש המשמר. השומרים מחזיקים ביד אחת את השרביט של הפניקס – עוף החול, ובשנייה את הסמל של מפתחות מרקורי ופלוטו. התנים יושבים במארב ומתחבאים ליד רגליהם, ומוכנים להתנפל ולטרוף את הגופות או הגוויות של כל מי שמסכן עצמו במעבר בין המגדלים מתוך סקרנות או בגלל האי וודאות השוררת במעבר זה.
שומרי הראש בפרוזדור או המעבר, באים לייצג את איבר המין הנשי או איבר ההולדה, את הוגינה.

הירח בקלף מסמל את ההיבט התת מודע הנשי, ההפכפך, הלחלוחי, המעורפל, המפתה והמושך, השליטה וההחזקה, וגם את המשיכה המסתורית והמפחידה לעיתים. כל דבר מופיע כמסתורי, מפוקפק ומכשף.  אולם רק במעבר דרך הפרוזדור האפל התעוררו ויופיעו חיים חדשים.

השביל והנתיב למודעות מובילים ומנחים אותנו באמצעות המעבר דרך החוסר מודעות, והלא ידוע המאיים לעיתים. כל אדם השואף למצוא ולהתמלא מחוכמתו השוכנת במעמקי פנימיותו, רצוי שיטפל ויבחן עצמו באותם אזורים אשר שורה בהם הבורות. רק באמצעות התנסות ישירה תתקבל הידיעה השלמה, הסתרת האשליה תניב בסופו של דבר את האור שיזהה אותו בשביל הליכתו. כפי שחלק מההסתרה, הרווח הערכי או הישגי התובנה תוכנס לתוך המסתורין המוסתר מאחורי השומרים. ההיקש או ההקבלה בתהליך זה, הוא טקס החניכה הנערך בשבטים ובתרבויות רבות.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


המבוא או הכניסה למעמד של בגרות, דורש ותובע את השלמתה של משימה קשה ומסוכנת לזמן בלתי מוגבל, ככל שנקיטת זהירות ההכנה דורשת ומחייבת זאת.
האדם המעז לעבור אתגר זה באמצעות המעבר דרך הפרוזדור העפל , זקוק לאומץ שאינו בר כיבוש, נכונות להסכמה ושתיעשה מתוך רצון והכנה הכרחית, המחייבת תשומת לב רבה ומשנה זהירות. מאושר, הוא אותו אדם אשר למזלו הטוב מצא את ההדרכה הפנימית, ואשר ביכולתו לסמוך ולהסתמך בשלב זה של דרכו, ובנתיב בו מהלכים חייו. במצב זה במיוחד, נדרשת מן האדם מודעות גדולה ותעצומות נפש לכוון עצמו לתהליך.

קלף הירח מבטא תחושה אשר קשה שלא להתייחס אליה, הרבה מאד  "מדריכים רוחניים" מציעים עצמם, על ידי השפעה ופיתוי להבטחות שיש בהם תקווה לעולם טוב יותר מבלי לדעת את הדרך או הנתיב שבו הם מהלכים בעצמם. כל זאת בכדי לומר, שרק על ידי שמירה ויצירת קשר קבוע ורצוף, אשר יש בו הקשבה ויציבות עם הקול של חוכמת הלב, נוכל לשנות, להפנות ולהמיר את השגיאות להזדמנויות, בכדי לקדם עצמנו למטרה של הנתיב בו בחרנו. כאשר אנו באמת ובתמים עוקבים אחר תבונת הלב וחוכמתו, נוכל לראות ולבחון שגם כאשר יש נתיב כוזב או בחרנו בדרך הלא נכונה,ישנם בצעדים אלה השיעורים אשר מאפשרים לנו ללמוד ולחזור לנתיב שממנו סטינו, ולהחזירנו לשביל האמת ולמטרה שבחרנו מלכתחילה. המפתן או סף המוות בקלף הוא גם מפתן הסף לחיים חדשים. זהו נתיב המעבר או הדרך למודעות גבוהה יותר.

בחלקו התחתון של הקלף הסמלים מיוצגים על ידי המיתולוגיה המצרית בצורה מופלאה. החיפושית הקדושה המצרית, המחזיקה בזרועות הצבת את הסמל בשביל רע – אל השמש של און, עיר מצרית ולאחר הכיבוש הרומי/ יווני נקראה  הליופוליס, נעשה אלוהות ממלכתית בימי השושלת החמישית. לפי כמה מסורות היה בוראם של בני האדם, והמצרים התקראו "בהמות רע". בעיני המצרים, מילאה המאגיה תפקיד חשוב, הן בעולם הזה והן בעולם הבא, כדרך לצפות מזל רע ולשלוט בו. הרבה סיפורים מתארים פרשיות מיתולוגיות אלה בגלל הפנייתם לאלים, ששמותיהם האמיתיים נשמרו בסוד משום שהיו מקור לכוח מאגי. 
סיפור אחד, שהוא חלק מלחש מאגי, מתוך איך גילתה איזיס – רעייתו ואחותו של אוזיריס – אל האדמה והצומח, אשר היא עצמה ניחנה בסגולות כישוף גדולות. בתוך שאר מעשיה הטובים הייתה מגוננת על ילדיה – ולכן הייתה מקובלת על העם יותר מכל  האלות המצריות.

הסיפור מתאר איך גילתה איזיס את הסודי מכל השמות האלוהיים, שמו של אל השמש – רע. האל הזדקן, ולפעמים הזיל ריר מפיו. איזיס ראתה היכן נפלה טיפה מרוקו, ערבבה אותה בחומר ויצרה נחש, אחרי שהפיחה בו רוח חיים, הניחה אותו לצד הדרך שאל השמש נהג להלך בה. כשעבר רע במקום, הכיש אותו הנחש ונעלם. אל השמש הרגיש מיד כאב צורב ונורא מן הארס המתפשט בגופו. זעקותיו של רע החישו אליו את תשעת האלים, והוא אמר להם, שהוא נפצע מדבר מה שלא הוא ברא. איזיס הבטיחה לרפאו, בתנאי שיגלה לה את שמו האמיתי. רע אמר לאיזיס  שהוא הבורא, ושמו הוא ח'פרי – חיפושית זבל המגלגלת לפניה כדור זבל שאפשר לדמות את צורתו לזו של השמש, סימלה התחדשות, לידה מחדש ותמורה. כך התגלתה החיפושית כרע עם שחר, צורתו של אל השמש בצהריים הייתה רע – חר-אח'תי, "רע, הורוס של האופק", וצוירה לרוב בדמות אדם בעל ראש בז ועל ראשו גלגל השמש.

חר-אח'תי היה אל עתיק, ורעיון הבז החוצה את השמים בספינה היה ידוע למן השושלת הראשונה. שמש הערב הייתה אתום או רע-אתום, שנראתה בדמות אדם החובש את הכתר הכפול, שמלבדו חבשו אותו בעיקר מלכים. צורת הלילה שלו, עם ראש איל, הייתה דמות טהורה של שם מיוחד, אולם נשאה את הכותרת  "בשרו של רע", שממנה השתמע כי דמות זו הייתה משכן לנוכחותו של אל השמש. היו אלים אחרים שנקשרו ברקיע, כמה מהאלוהויות החשובות זוהו עם כוכבים או עם כוכבי לכת: הירח היה תחות, כוכב חמה היה סת, וקבוצת הכוכבים היתה אוריון. המיתוסים של התשיעייה הוכתבו על פי תנועותיהם המורכבות של גרמי השמים הקשורים באלי התשיעייה, בייחוד באלה שנעים בפס הרקיע שאותו חוצה השמש, או המבשרים את זריחת השמש, כמו נוגה.
ולהמשך הסיפור: איזיס התלוננה על שטרם אמר לה את שמו האמיתי. הכאב הלך והחריף, עד שרע לא יכול לשאתו עוד. הוא גילה את ליבו לאיזיס ואמר לה את שמו הסודי. איזיס ניקזה את הארס מגופו של רע כאשר ביטאה את שמו האמיתי, וכך ריפאה את אל השמש והבטיחה שלא למסור את העוצמה שבשמו הסודי לאף אחד זולת בנה הורוס. השם עצמו אינו נכלל בלחש זה.
 
החיפושית בקלף נושאת את האור המתחדש לתוך החשכה. בכל מקום שאור המודעות מופיע, החושך נעלם. כעובדה, החשכה מראה, מתגלה וחושפת עצמה בהיותה בעלת אשליה, לא יותר מצללים אשר מופעים כדי להתקיים, רק בגלל שמשהו חסם את זרימת האור. השגת הבהירות או קבלת הידיעה שדברים חוסמים לתוכנו את האור והמוכנות לטאטא אותם מחיינו, זהו הצד הראשון המוביל להתמרת השינוי בתוכנו.

התחושה התת מודעת המורגשת בקלף הירח, היא תחושת הבדידות מצד אחד, ומצד שני תחושה של כיוון, אולם לא ברור לאן. המשיכה למישהו או משהו, ואולי לבן זוג, תחושת המשיכה היא חזקה מאד אולם בו זמנית מפחידה, ומכאן נובעת תחושת הדאגה ל"משהו" הזה.
 הירח מסמל ומסמן תקופה של מעבר ומבחנים קשים במערכות יחסים, אשר מאלץ את כל אחד מאיתנו להתעמת אם הצללים של עצמו,שיתכן והיו תקופות ארוכות שצללים אלה דוכאו או הוכחשו. קשיים קרמתים יכולים להתגלות ולהראות עצמם במהלכם של תהליכים הקורים בזמן זה. קלף הירח מבקש מאיתנו שנפסיק להתעלם ולהימנע מלטפל  בהם. קלף הירח מעמת אותנו עם עצמנו, ומשדר לנו שהאנשים שאנו באים איתם במגע במערכות יחסים מוכרים לנו מחיים קודמים. במצבים אלה, מערכות היחסים שלנו התפתחו לעומק ובמהירות. וכאן טמונה המתנה בקלף הירח, המאפשר ללמוד את השיעור כדי לתקן את החוב הקרמתי בגלגול הזה.

במידה ובמערכת יחסים בן הזוג פוגע בנו, יתכן ונרגיש את אותו הכאב שגרמנו לאדם אחר בחיינו הקודמים.  "משחק נקמה" זה ופגיעה משותפת והדדית, אינה חייבת להמשיך בלי סוף וללא תכלית. בכדי שנוכל  "לשרוף" את אשר עברנו, ישנה חשיבות גדולה לטפל במצב מתוך עוצמה אישית ובהירות גדולה לקורה לנו עם הצללים והפחדים שבתוכנו, שלעיתים מנהלים לנו את החיים, במקום שזה יהיה הפוך.  הטיפול במצב אפשרי במגוון צורות: מדיטציה, עבודת מודעות יכולה מאד לעזור כאשר מוצאים את האדם שעימו רוצים לעבור את התהליך, והצבעים אשר יכולים לתת היבט אחר ושונה על התייחסותנו לחיים.

קלף הירח, מאפשר לנו את ההזדמנות לעשות שינוי במערכות היחסים שלנו, להחליט ולהכריע מתוך המוכנות לעשות קפיצה ולזנק לתוך מודעות גדולה ולממשה בכאן ועכשיו. כאשר המוכנות האמיתית קיימת בין בני אדם ליצור שינויים במערכת יחסים, ולבדוק את ההיבטים היוצרים את הצללים החשוכים בתוכם, והולכים יחדיו בנתיב , נקבל את הגמול והפיצוי למאמצים שהשקענו יחדיו. מערכות היחסים שלנו יעברו חוויה של התנסות עמוקה וההישג שנקבל לתווך ארוך, יביא עמו תהליך של שינוי צורה, התמרה וריפוי לעומק. כאשר אנו משחררים עצמנו מהקרמה, אנו יוצרים קרבה גדולה וכמותית לעוצמת המלאות שבתוכנו.

קלף הירח מעורר אותנו לתחושות ולתובנות, שאנו חיים כאן ועכשיו, ועלינו להיות חופשיים ולקחת צעד גדול לתוך העידן החדש העכשווי, המאפשר לגדול ולקחת אחריות למעשינו בכדי לשחרר אותנו מהכבלים של העבר, על כל סוגיו וגווניו.
קלף הירח קורא לנו: לא להקשיב לשומרי  השער אלא לעבור במעבר הפרוזדור בהדר, ללכת  בנתיבו ובאמצעות השער השמור והמוגן לפסוע לתוך הבלתי ידוע.

לקראת הסיום, סיפור קצר על מוצא האדם ובריאת העולם מדרום מזרח אסיה, על הציד והירח.
בני מא בטיסק ממלזיה, מספרים כי בראשית לא היו לבני האדם חוקים, והם עסקו בלי הרף ברצח, בגילוי עריות ובקניבליות. בימים הם שמרה רוח בשם מויאנג מלור את כללי ההתנהגות בסוד. יצור זה היה מחציתו אדם ומחציתו טיגריס, והוא התגורר על הירח. לילה אחד ריתק אותו מראה ההתרחשות על הארץ מתחת, הוא התכופף יותר מדי ונפל ארצה, ושם פגש צייד בשם מויאנג קפיר, ונשבע בפניו שהוא יהרוג את כל בני האדם אם לא יעזרו לו לחזור לירח לאלתר. 
מויאנג קפיר השליך חבל אל הירח, ושניהם טיפסו ועלו בו. מויאנג מלור התכוון בסתר ליבו להרוג את מויאנג קפיר ולאכול אותו, אבל הלה נמלט בעזרת החבל בחזרה ארצה, ולקח עמו את השק הסודי שהכיל את כללי ההתנהגות האנושית, שאותו מצא תחת מחצלת. אחר כך מסר מויאנג קפיר את הכללים הללו לבני עמו.

האור בקלף הירח – פעולת גומלין או הדברות, הסף או המפתן לרמות חדשות של מודעות, "שריפת הגורל", הזדמנות להשתחרר מקשרים  קרמתיים, התמרה, יציאה מהחושך לאור.

הצל בקלף הירח – פעולות והזדמנויות  מוטעות, מאבק עם התת מודע, אשליות, חוסר יכולת להתעמת עם הצללים, מבחנים קשים.

מבחינת המזלות האסטרולוגים  קלף הירח נשלט על ידי מזל דגים. מזל דגים הוא אחד ממזלות המים, והוא המיסטי והרגיש ביותר מבין מזלות המים. מזל דגים יעבוד למען מטרות נעלות ללא ציפייה לגמול כלשהו. הוא אידיאליסט, בעל חמימות ולב רחב, נדיב ובעל הבנה. הוא בעל הנכונות הרבה ביותר להשתנות, ובמזל זה אנו מגיעים לסוף גלגל המזלות. בסופו של מזל זה איננו עוברים בפשטות ליסוד חדש ולמזל חדש, אלא מתחילים מחדש את השנה האסטרולוגית במזל האש המבשר על ההתחלות, מזל טלה. ניתן לדמות את מזל דגים לאוקיינוס הקמאי שהכול מתמזג בו כדי לאפשר את בריאתו של דבר חדש.

הירח בקלף מתקשר לסהרוריות, ערפל, ולעיתים מכת ירח הקיימת באזורים מסוימים כפי שמסופרים באגדות העמים. הוא משפיע על צמחים וזריעתם, ולפי האינדיאנים והמאייה, זרעים אשר נזרעים בליל ירח מלא, יוצר זירוז גדול בנביטתם. הירח מתקשר לפריון ולהריון, רגשות אנושיים, אצל האישה הוא מסמל את הנשיות ואת האישיות, אצל הגבר הוא מסמל את הנשים בחייו שהשפיעו על אישיותו. 
הירח – כשם שהוא נתון לשינויים כך יש לו השפעה על  שינוי רגשות, התלהבות, דיכאון והתרוממות רוח. 
קלף הירח יסמל אדם מאד אינטואיטיבי הפועל מתוך הדחפים העמוקים של פנימיותו. 
הירח במזל דגים מייצג את התגובות הרגשיות, את הפגיעות, דמיונות או חלימה בהקיץ. יש לאדם תחושה של אחדות עם העולם, ישנם רגשות מעורפלים בקשר לאני העצמי, דבר היכול ליצור מצב של חוסר ביטחון והאדם יגיב באיטיות למצבים משתנים.

במיתולוגיה היוונית, ארטמיס – אלת הציד הבתולה, התהדרה בקרניים שצורתם כסהרון, ולכן שמה התקשר לירח. רבים מפולחניה היו קשורים לתקופות המעבר בחיי האישה, כמו לידה, התבגרות מינית ומוות. בנות אתונה האצילות שהגיעו לפרקן היו עוברות את טקסי החניכה של ארטמיס בבראורון הסמוכה לאתונה, שם כונו  "דובות", שכן הדובה הייתה סמל האלה. היא הייתה גם הפטרונית האלוהית של היצורים הרכים, שימשה גם כאלת הלידה, המגוננת על הכורעות ללדת, וכנושאת מוות ומחלה לנשים.

קלף הירח משתייך להיקאטה – אלת הירח המכוסה. היקאטה היא צידה השני של האלה ארטמיס שהופיע בשלוש צורות: סלני – אלת השמיים, ארטמיס – האלה על פני האדמה, היקאטה – האלה בעולם התחתון ובעולם העליון כשהוא שרוי בעלתה. ניתן לראות בבירור, כי הגבולות בין הטוב והרע אצלה הם גבולות מטושטשים.
קלף הירח גם כן גורם לאדם להיאבק עם הדברים המוסתרים בנבכי נשמתו, ולעיתים הטוב והרע מתערבבים ומאבדים את הגבול שבין הדמיון למציאות.

הירח משמש כלוויינו הגדול של כדור הארץ, מלבד השמש,ולכן הוא בעל השפעה רבה על התהליכים הקורים על פני כדור הארץ. הרבה אמונות טפלות נקשרות לירח המלא, ועל השפעתו המאגית על החיים על פני האדמה. לירח השפעה גדולה על ההתנהגות שעל פני כדור הארץ ועל האדם בפרט. 
סימנו האסטרולוגי של הירח הוא חצי סהר המסמל את הנשמה, את הרגישות ואת הגשמת האני. 
השמש היא חמה, מושלת בממלכת היום ומייצגת את האגו המודע. הלבנה היא קרה ואורה חיוור, היא קשורה ליסודות האדמה והמים  ומייצגת את מעמקי תת ההכרה. המיתולוגיה, הפולקלור והאגדות העממיות מכירות בירח כנציגם של האישה, או של החלק הנשי שבאלוהות. קשורות בו אלות כמו איזיס, עשתורת, סלני (לונה – בלטינית) וארטמיס. בעולם החי והצומח ובקרב בני האנוש מהווה הירח את סמל הפריון. 
הירח מבטא את שקיעת הרוח בתוך עולם החומר, את העצב, את הבדידות, את הדרך השגויה, את החיפוש, את החזרה לעצמך ואת חשבון הנפש. הירח מאיר את החשכה ואת הסכנות, את הבלתי צפוי והלא מודע. הוא מייצג את מצבי הרוח המשתנים ללא הרף, את הבריחה מהמציאות לעולם הדמיון, את האשליות ואת הסובייקטיביות המוחלטת. כל אלה מקשים על האדם בקשריו עם המציאות. 
בגוף האדם שולט הירח על האברים הבאים: מערכת הלימפה, מערכת העיכול, המוח הקטן, בית החזה, העור, אברי המין הנקביים ותהליך הלידה.
הירח מסמל אצל האדם את רובדי הנפש העמוקים והנסתרים ביותר  היוצרים את הגאות והשפל על פני כדור הארץ, ובאדם לעליות ומורדות.
הירח הוא גרם שמימי שאין לו אור משלו. האור הקורן ממנו הוא האור המוחזר של השמש, ועל כן הירח מאיר באור קר ולא אמיתי. הירח אשר תמיד מוסתר, נותן לאדם מקום מפלט להדחקת אותם מצבים שאינו מוכן להתמודד מול הקושי ולחשפם בעיני עצמו. הירח מייצג בכל אחד מאיתנו את עולם המחשבות ואת ההזיות, אשליות ותעתועים.


ולסיום הייתי רוצה להוסיף מן התרבות הסינית, על מיתוסים ועל גרמי השמיים.
השמש, הירח והכוכבים תפסו מקום נכבד בקרב האלוהויות האנימיסטיות של סין העתיקה, וטקסי קורבן לכבוד השמש והירח הוסיפו והתקיימו עד לתחילת המאה ה- 20 . רוב הסינים הוגים חיבה מיוחדת לירח, ובייחוד לירח מלא, שצורתו העגולה מסמלת את שלמות המשפחה ואת לכידתה. חג אמצע הסתיו, המתקיים מדי שנה ביום ה – 15 של החודש הירחי השמיני, שהירח מלא, עודנו פופולרי. בערב זה מתכנסות המשפחות יחדיו, ובין השאר, אוכלות  "עוגיות ירח" עגולות.

אגדת צ'אנג-אה והירח מספרת: אחרי שקטל אי – קשת שמימי בעל כוחות מאגיים, את תשע השמשות, כעס די-ג'ון על אי ועל רעייתו  צ'אנג –אה, לחיות עלי אדמות כבני תמותה. אי יצא לבקש את שיקוי חיי הנצח שהיה ברשות המלכה-האם של המערב, אלה רודנית שהתגוררה בהר קון-לון. היא נתנה לו כמות של שיקוי שהספיקה לשניים, אבל התרתה בו שאם ישתה אחד את כולו, הוא יעבור מן העולם למקום נעלה יותר.
אי חזר הביתה עם השיקוי אל רעייתו צ'אנג-אה, שהתגעגעה לחייה הקודמים ברקיע, חיים פטורים מדאגות. מששמעה מפי בעלה על התראת האלה, עלה בדעתה לשתות את כל השיקוי ולחזור לרקיע. אבל היא חששה שמא יגנו אותה שאר האלים על שנטשה את בעלה, ולכן החליטה להיוועץ באסטרולוג. הלה הציע לה לעבור לירח, שם תהיה פטורה מעונשם של בני תמותה, וגם מהאשמותיהם של אלים ואלות. יתר על כן, הבטיח לה, כשתגיע לירח תתחולל בה תמורה נפלאה.
צ'אנג-אה החליטה לאמץ את התוכנית הזאת. יום אחד, כשיצא אי מן הבית, גנבה את השיקוי ממקום מחבואו בין קרישי  התקרה, לגמה  את כל הבקבוק, ומיד ריחפה אל הירח. היא ניסתה לקרוא בקול, אבל יכלה רק לקרקר, שכן היא הפכה לקרפדה. מלבדה היו בירח רק ארנב, שכתש בלי הרף עשבי רפואה במכתש ובעלי, ואדם זקן שניסה לשווא לכרות עץ כסיה. כשגילה אי כי רעייתו והשיקוי נעלמו שניהם, ידע מיד מה קרה. הוא הבין שהייתה זו טעות לנסות ולהימלט מגורל בני התמותה אשר מונה לו.
בגרסה מאוחרת יותר של המיתוס, הוחזרה לצ'אנג-אה צורה אנושית, והיא התגוררה בארמון הירח. ואילו אי, שעוונותיו נסלחו, שב לרקיע. וזה סופה של האגדה.

השאלות שרצוי וכדאי לשאול עצמנו בקלף הירח הן:
כיצד באים לידי ביטוי הצללים שבתוכנו בהיבט של מערכות היחסים בחיינו?
מהם אותם האזורים הפנימיים המרגישים מוזר, מנוכר ונעלמים מעינינו ולא ידועים?
היכן יש באפשרותנו לאתר, לזהות ולהבחין באותם  "הכתמים" התופסים אותנו בתחושת עיוורון לעצמנו?
מהם ההתנסויות שאנו הכי מפחדים ויוצרות פחד  "מוות" בתוך עצמנו, ומכניסים עצמנו לבורות הכי חשוכים בתוכנו?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button