משמעות / פירוש קלפי טארוט

משמעות קלפי טארוט: קלף השטן

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
לנצח את כוחות הכשל- הסברים ומשמעות קלף השטן בקריאת קלפי טארוט

במקום שבו אין אור יש חושך, ובמקום שבו אין מודעות יש חוסר מודעות. השטן אינו קיים בפני עצמו, אלא הוא ביטוי של העדר המודעות והוא יהיה שם כאשר לא נוכל יותר להיות מי שאנו, לתפוש את החיים ולהחזיק בהם. כאשר אנו נאבד את המודעות שלנו, יעלו השדים שבנו וימשלו, ולכולנו יש שדים! אצל כל אחד ואחד הם קיימים. ממתינים לנו, כאילו אורבים, בכל רגע ורגע ומחכים שנמעד.

התהליכים השליליים בחיינו מתחילים במקום בו אנו "מאבדים" את מי שאנו ומזניחים את הדברים החשובים לנו. השאר כבר קורה לבד. החיבור עם השטן אינו נעשה מרצון. זה פשוט קורה. אנו לא רוצים להיות שם, אולם בכל זאת אנו כאילו נשלטים על-ידי כוחות חיצוניים, ומוצאים את עצמנו שוב באותו מקום בלתי רצוי. האלכוהוליסט, למשל, לא מתכנן את זה. הוא רוצה להפסיק. הוא לא מתכנן ללכת בערב עם שני חברים "טובים", להוציא כל כך הרבה כסף על משקאות, להשתכר, לאבד את ההכרה ולמצוא את עצמו מתעורר בבוקר באיזו פינה אפלה עם כאב ראש איום. התוכניות שלו הן לגמרי אחרות ואפילו כש"החברים" מופיעים הוא מאמין כי הוא לא יעשה את זה שוב, אבל זה שוב קורה.

קלף טארוט השטן עוסק בשקר. בשונה מ"האמת", ה"שקר" אינו שלם. הוא חלול וריקני, אולם הוא נמצא בסוף קלף אותיות הא'-ב' וכאילו מבטיח קיצור דרך לסיום מוצלח ומהיר. אבל אנו כבר יודעים איך הסוף הזה ייגמר. השטן מייצג את כוחות הכשל וכשכוחות אלו פועלים בחיינו אנו נמצא בתהליך הפוך מהתהליך אותו ייצג קלף הכהן הגדול. כוחות הכשל הנם אוסף תהליכים ואירועים שליליים הנאספים סביבנו, אנו כאילו מושכים אותם אל חיינו. כוחות אלו באים בצורות שונות כגון: חברים "טובים" המשפיעים עלינו לרעה, עצות רעות שאנו מקבלים, ויתורים, התמכרויות, הזנחה אישית וכללית. אנו נפעל ממקום לא נכון, ממניעים לא נכונים, נפעיל שיקולים לא נכונים, שיפוט גרוע, ונפעל ממקום מאד נמוך של יצרים וסיפוקים מיידיים בלי לחשוב על התמונה הגדולה או העתיד.

יחד עם זאת, השטן מייצג במסע השוטה את השלב בו המאסטר מתמודד עם השטן שבו ומנצח אותו. את השטן אנו נפגוש בכל זמן ובמיוחד כאשר אנו מתחילים להתפתח רוחנית. במקום שיש מודעות יימצא השטן המייצג את חוסר המודעות. הוא תמיד שם, אולם רק כאן, בשלב המתקדם של מסע השוטה יכול המחפש, שהפך כבר מזמן לחניך ולמאסטר, לצאת למאבק עם השטן הקיים בו ולנצח אותו. מנקודה זו הוא כבר לא יופיע.

קלף השטן בקריאה
המכנה המשותף הגדול בו עוסק הקלף הוא הזנחה. קלף השטן מראה כי השואל מזניח את נושא הקריאה ואת הדברים החשובים לו בחיים. זה לא שהוא רוצה להזניח, וייתכן שהוא מבטיח לעצמו כי הוא ישתפר, אלא שזה פשוט קורה, ואז השואל מתחיל להרוס את כל הדברים החשובים לו.

השקר יהיה דבר בולט בחיי השואל. השואל לא פועל מהמניעים הנכונים, הוא מתמכר, פועל ממקום של יצרים, אינסטינקטים ותשוקות ונותן לאלו לשלוט על נושא השאלה ועל חייו. הוא מקבל עצות רעות ובשונה מהמצב אותו מייצג קלף הכוהן הגדול, כאן השואל מאבד את השליטה על החיים שלו ומרגיש כאילו כל גורמים הקיימים בחייו התאחדו על-מנת להכשיל אותו.

במערכות יחסים הקלף יכול לייצג זוגיות אשר מתבססת על יצרים ומיניות ולא מתפתחת להיות מערכת יחסים אמיתית ויציבה, אשר עוזרת ומפתחת את האינדיבידואל שבה ותורמת להתפתחות של כל הצדדים. יכול להיות שהזוגיות כבר יציבה ומתנהלת זמן רב. במקרים אלו, הקלף מייצג את נטיית השואל להזניח את הזוגיות ומוזהר לחזור למוטב לפני שהיא תאבד לו.

נוכחות הקלף יכולה לרמז על כך שהשואל עומד במבחן וכי אם השואל יעמוד בפיתויים הפעם ויתגבר על השדים שבו, הוא יצליח לנצח השטן האישי שלו אחת ולתמיד. כלומר, נוכחות הקלף מעידה שהשואל חסום אך יש בידיו את כוח הבחירה להתגבר להשתחרר ולבצע את קפיצת המודעות הגדולה ביותר.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

מאמרים קשורים

Back to top button