משמעות / פירוש קלפי טארוט

משמעות קלפי טארוט: קלף התלוי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
מדוע לפעמים החיים צריכים להיות קשים. משמעות קלף טארוט התלוי

החיים לא פשוטים, לעיתים אפילו כואבים ולא נעימים. באופן לא מפתיע, גם בין קלפי טארוט השונים נוכל למצוא קלפים שיסודם הוא כאב והקרבה- אחד מהם הוא התלוי. קלף התלוי הוא השלב בו החניך הופך למאסטר, כיוון שסוף סוף הוא מבין מהו היחס הנכון בין עולם הרוח לחומר. יתרה מזאת- בשלב זה מבין התלוי שאם הוא מעוניין להתפתח בעולם הרוח הוא חייב לבצע שינוי אמיתי בחייו ולהקריב את עולם החומר שלו.

התלוי, בדרכו שלו, מראה לנו את עולם החומר מזווית מעט שונה. כדי שיהפוך למאסטר, על החניך לעבור איזו חוויה או הארה בחייו, שלאחריהן יתעורר אל תוך עולם שונה, עולם אחר.

"העולם האחר" הזה יהיה דומה מאוד לעולם שהכיר בעבר : האנשים בעולם זה יהיו דומים לאנשים שהיו בעולמו, המבנים יהיו דומים ואפילו החנויות, אך, היחס שלו אליהם ישתנה. החניך מגיע לעולם "החדש" עם תובנה שיוצרת בסיכומו של דבר, יחס שונה אל העולם וגורמת לו להתייחס אל עולם החומר כאל תהליך שקורה בחייו ולא כאל אוסף של אובייקטים, או במילים אחרות- עולם החומר שבו נמצא החניך כעת הנו תהליך שלם של למידה והתפתחות ולא כלי עזר לחוויות. עולם חדש זה עוזר לחניך להתפתח רוחנית, ובו, לומד "לשחק את התפקיד" הדרוש.


כאשר אנו אומרים "לשחק את התפקיד", אנו מתכוונים בעצם שלתלוי, לא איכפת באמת מעולם החומר ואין לו העדפה כנה ואמיתית של תחום אחד על אחר. חוסר העדפה זה נובע מתוך האמונה הבסיסית שכל התחומים הנם שווי ערך, ולאדם אין תחום מועדף מאחר וכל התחומים מלמדים אותו להתפתח. כך לדוגמא אנו למדים כי אדם זה כעת איננו אותו "בן זוג" כפי שהיה בעבר, מאחר וכעת הוא מביט על הזוגיות ככלי עזר ללמידה והתפתחות רוחנית, ונהנה ממנה מפני שנהנה מהכל. כל עולם המושגים שלו שכלל הנאה, חוויות ורגשות עזים השתנה וכעת, להישאר עוד מספר שעות בעבודה או לצאת לסרט עם בת זוגו הנם שני אירועים שווי ערך בעיניו מכיוון שמשניהם יכול ללמוד. אותו הכלל חל גם על עבודה או חברויות מאחר וכל חלק בחיינו הוא תהליך של לימוד.

האגדה מספרת:
אגדה ישנה מספרת בהקשר זה כי בימים עברו היה בן מלך שהחליט בגיל מסוים להיות ברווז. מאותו היום לא הפסיק לשחות במים, להשמיע קולות "גע גע" במקום משפטים ולשחק עם חיות אחרות באזור. המלך, שהתייאש מבנו במהלך השנים הזמין עשרות יועצים וחכמים שינסו לעזור לו לפתור את הבעיה, אך ללא הועיל, המצב רק החריף. יום אחד, נכנס זקן לממלכה והתחייב בחייו לקחת את הילד אליו וכעבור שלושה חודשים להחזירו הביתה "כמו בן אדם". המלך, כמובן הסכים וכך הגיע בן המלך אל ביתו של הזקן, שם גילה לו הזקן סוד: "גם אני ברווז", סיפר בלחש לילד, "אבל אני ברווז שלמד לשחק את התפקיד ולהתנהג כמו בני אדם".אני ברווז שלמד לאכול עם סכין ומזלג, לקוד קידה לדבר בנימוס ועוד. במילים אחרות- גם עבור הזקן ובן המלך העולם שטחי למדי, אך, בניגוד לבן המלך, הזקן כבר הבין שהוא חייב לשחק את התפקיד בעולם החומר כדי להתקדם בעולם הרוח. אגב, הזקן החזיר את בן המלך הביתה בדיוק כפי שהבטיח- "כמו בן אדם".


ברמה הארצית, כמסר ליום יום, קלף התלוי מנסה להסביר לנו מהם תפקידם של הקשיים בחיינו. במצבים אלה, בדרך כלל, אנו רגילים להילחם במישהו או במשהו, במקום לנסות ללמוד ולהחכים מהם. נטייתנו הטבעית היא להתרגז, להתנגד, בעוד שבפועל, הדבר הנכון לעשות הוא לתת לתהליך ולקושי ללמד אותנו. כך למשל יכול קלף התלוי לרמז לאדם שלא מרוצה במקום עבודתו ומקטר על כך להפסיק לקטר ולנסות ללמוד מהקושי, במקרה זה מהעבודה. באופן זה מקריב התלוי, שחש כקורבן ממילא, את עולם החומר שלו לטובת הלמידה, ההתפתחות הרוחנית ושינוי תפיסת העולם שלו.

אז אם אנחנו באמת רוצים להתפתח מבחינה רוחנית עלינו ללמוד לקבל את הקושי והכאב. אלו הם "מתנות" שהיקום שולח לנו כדי שנוכל להתפתח. עלינו לקבל את החיים כאוסף של אירועים שכולם הן הזדמנויות. התלוי לומד "לשחק" את החיים. הוא מתבונן בחייו בשוויון נפש ללא העדפות או מעורבות רגשית, מחכה להזדמנויות ולרגעים מהם ניתן ללמוד ולהתפתח – ועד שאלו מגיעים הוא "רק" משחק את החיים. זה נשמע קצת עצוב ולמי שקשה לקבל את זה מוזמן לקרוא שוב את המאמר.

בהצלחה…

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button