משמעות / פירוש קלפי טארוט

מספר שלוש בקלפי טארוט

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
היכרות עם ארבעת קלפי השלוש של חפיסת הטארוט

המספר שלוש – נומרולוגיה
במספר שתיים חווינו את התנפצות האשליה של השלמות במספר אחד. לא קל להתחיל את החיים מהספרה 2 וכולנו היינו רוצים להתחיל מהספרה 1, אולם זהו דרכו של עולם. גם בריאת העולם שהנה הדבר הנפלא והקסום בו הכל התחיל המיוצגת על-ידי הספרה 11, איננה מייצגת את החיים והחיים ומתחילים בספרה 2. לכן אנו נפגוש את האות "ב" כאות הראשונה בה מתחיל ספר בראשית. החיים, אם כך יהיו אלו שידריכו אותנו ויאפשרו לנו לחזור אל האלוהות שהנה הספרה 1 ושם, בחיים עצמם, נמצא את האלוהות.

בספרה 2 הרגשנו תקועים ומתוסכלים וגיששנו בדרך לא ידועה בעזרת תחושותינו הפנימיות. דרך המספר שתיים הגענו להבנה שהדברים אף פעם לא מושלמים, כפי שהם אולי נראים, ויש לעבור תהליך ולעבוד קשה על מנת לחזור לשלמות בדרך בוגרת יותר ומפוכחת. המספר שלוש הוא השלב בו אנו רואים תוצאה, לטוב או לרע. כך לדוגמא, אם השואל חולה – במספר 2 הוא הולך לרופא ועושה בדיקות. הוא עדיין לא יודע מה יש לו.  במספר 3 הוא מקבל את התשובות. גם אם התשובה איננה טובה, הוא לפחות יודע היכן הוא עומד ויכול להתחיל לטפל בבעיה, מה שלא נכון להגיד על המספר 2, בו הוא לא יכל לעשות דבר והבעיה לא טופלה.

לאחר ההתחלה, המשבר וההתמודדות, מגיע הניצחון הראשון. שלמות שמגיעה מתוך למידה, התמודדות, השלמה ומאבק. שלמות זו היא "שלמות הפריון" מאחר והיא נושאת פרי. במספר שלוש אנחנו יכולים לראות תוצאות ושכר לעבודתנו. אנו מקבלים תמורה על פעולותינו ויכולים לקצור את אשר זרענו.

השלמות שנוצרת במספר שלוש היא השלמות הראשונה והיא בעלת נופך חגיגי, תמים וראשוני. המספר שלוש הוא הבציר הראשון למעשינו ואף על פי שיש עוד עבודה לפנינו אנו רואים את תוצר עמלנו. החגיגה במספר שלוש מחזירה אותנו, במידה מסוימת, לשלמות של המספר אחד. במידה והשכלנו להתחבר למסר של המספר שתיים יגיע המספר שלוש ויחבר אותנו לשפע כשבאמתחתנו כוחות מחודשים.

המספר 3 מזכיר את תהליך הבשלת היין. במספר 2 היין "המתין" והבשיל ועכשיו לאחר שנגמרה תקופת ההמתנה אפשר לפתוח את החבית, לשתות את היין ולצאת במחולות.


המספר שלוש- בקלפי טארוט

שלושה מטות
מצב של הכרה ושיתוף פעולה
בהמשך לקלף II מטות, המיצג מסר למימוש פוטנציאל, קלף III מטות מיצג את התוצאה של מימוש פוטנציאל זה. בשלב זה מכירה הסביבה בכישוריו וביכולותיו, מקבלת אותו ומשתפת איתו פעולה על מנת שיוכל להמשיך ולהשיג את רצונו.

קלף זה הוא קלף משמח ובו השואל מקבל תעודה או אישור על הכשרון והיכולת שלו. הוא סיים את הכשרתו הראשונית וכעת בכוחות מחודשים יכול להמשיך לעבר מטרתו.

על השואל לזכור, עם זאת, כי למרות ההצלחה הוא עדיין בתחילת דרכו ועבודה רבה עוד לפניו. כמו במצבים בהם אנו מקבלים תעודת הסמכה, ההצלחה בקלף זה היא רק אבן הדרך הראשונה ועליו להתחיל בדרך חדשה בה יוכל לצעוד לקראת ההצלחה הגדולה של חייו.

במערכת יחסים זהו קלף מבורך מפני שיש כאן הבנה והכרה בין שני הצדדים שבן הזוג הוא אכן ה"אחד" או ה"אחת". בני הזוג מרגישים ומראים אחד לשני ש"זה זה" ושהם נועדו זה לזו.

שלוש מטבעות
מצב של הכרה וגמול
בקלף II מטבעות התחברנו פנימה אל עצמנו אל מה שנכון לנו והתמסרנו  לדברים שאנחנו אוהבים לעשות. בקלף III מטבעות אנחנו מקבלים הכרה בכישורינו, עליהם עמלנו קשה, וכן גמול מוחשי, פרס או הטבה מסוימת.

לאחר שהתחברנו לצרכים שלנו, למדנו ליהנות מעמל יומנו והתמקצענו, הצלחנו ליצור לעצמנו קרקע יציבה. כעת אנו זוכים לשפע ושגשוג בעקבות ההתמדה, הריכוז והכשרון השייך לנו.

זהו קלף מאד משמח ובו חגיגה אמיתית, באנו על שכרנו הן מבחינת הכרה והן מבחינת גמול.

מבחינת מערכות יחסים גם קלף זה מבורך ביותר. כמו בקלף II מטות ישנה הכרה והבנה שבן הזוג הוא ה"אחד" אך כאן ישנה גם התקדמות מעשית בזוגיות. יש "תאכלס". זה לא רק שאנו יודעים שזה זה, אלא הקלף מייצג התקדמות לשלב הבא – לעבור לגור יחד, להתחתן, ילדים וכדומה.

יש הבדל בין 3 מטות ל-3 מטבעות. 3 מטות פועל יותר ממקום של אגו. הוא צריך תפיחה על השכם והכרה – וזה מה שמעניין אותו. 3 מטבעות, לעומת זאת, מחפש הכרה, אבל גם תמורה ממשית. כך לדוגמא, אם עובד סיים פרוייקט בו הוא מאד הצליח, בקלף 3 מטות הוא מצפה לקבל תעודת הוקרה, לחיצת יד מהמנכ"ל, עט עם הקדשה וטפיחה על השכם. לעומת זאת בקלף 3 מטבעות העובד יצפה לקבל בונוס "שמן", העלאה בשכר או הטבה משמעותית.

אם 3 מטבעות יקבל טפיחה על השכם ומכתב הוקרה, במקום בונוס, הוא לא יגיע למחרת לעבודה ויתפטר ואם 3 מטות יקבל בונוס "שמן" במקום תעודת הכרה או לחיצת יד, הוא ייעלב וישקול להתפטר. בכל אחד מהמקרים, השואל פועל מהמקום המאפיין אותו ומצפה בדיוק למה שהקלף מכתיב.

שלושה גביעים
מצב של שמחה וחגיגה
קלף III גביעים הוא קלף של שמחה אמיתית. הצלחנו להתגבר על מכשול  מסוים, חיזרנו באדיקות אחרי רעיון וכעת האמונה שלנו השתלמה והצלחנו להתחבר אל השפע. בקלף זה משתחררת שוב הזרימה ומרמזת על החוסר שהרגשנו לפני כן. אנו יכולים לנשום כעת לרווחה ולהתחיל לחגוג את הצלחתנו. למרות שעדיין יש עבודה זוהי נקודת ציון חשובה וחשוב ליהנות בה. יש בחגיגה זו סוג של תמימות נעורים וזהו זמן לשמוח ולהתפרק אחרי תקופה בה "החזקנו את עצמנו קצר".

הקלף מכריז על עונת החגיגות ומחייב את השואל לשמוח. השמחה היא חלק ממערכת היחסים שלנו עם הקוסמוס ואם לא נחגוג – נפסיק לקבל את השפע לו אנו מצפים. ישנם הרבה אנשים שכאשר הם מוצאים עבודה, בני זוג או כאשר הם מקבלים בשורות טובות הם מפחדים לדבר על זה ו"שומרים" את הבשורות הטובות לעצמם. אז זהו, שלא! בקלף זה השואל מתבקש לחגוג, להוציא, להחצין ולפרוק. זה חשוב! זה חשוב לתהליך, כיוון שזה חלק מהתהליך בו אנו מחברים אל השפע. חברה גדולה ובה העובדים עבדו כל-כך קשה ועזרו לשיקומה, גם אם היא לא התאזנה עדיין, ברגע שיש "תירוץ" לחגיגה – זה הזמן לחגוג, להתפרק ולזמן עוד שפע.אם הזכרתי את היין בהקדמה של המספר 3, איך אפשר שלא לחשוב על חגיגות הברוג'ולה, אותם חוגגים לכבוד יציאת היין הראשון המאפיינת יותר מכל את הקלף.


שלוש חרבות
מצב של הרס וכשלון ידוע מראש
קלף III חרבות הוא התוצאה הישירה של ההתעלמות וההתנתקות מהמציאות  שבקלף II חרבות. למרות האזהרות הרבות וכל הסימנים, הברורים יותר וברורים פחות, בחרנו להתעלם, להתנהג כרגיל ולא לטרוח אפילו לחשוד. על כך, אנו משלמים כעת ביוקר. למצב זה קדמה הזנחה של מצב מסוים וחוסר רצון או יכולת להתמודד.

קלף זה הוא קלף של כאב וצער אמיתיים ועוסק באובדן, קשיים וסבל. השואל סובל כיוון שהוא מתעלם או התעלם מבעיה בחיים שלו. זהו אינו המקרה בו השואל מגיע לעבודה ומקבל בהפתעה מכתב פיטורים. הוא ידע שהמשרה שלו בסכנה, שהעסק עומד להסגר ובכל זאת המשיך כאילו שום דבר לא השתנה ועכשיו הוא לכאורה מופתע.

אם הקלף מופיע כקלף עתיד, זאת אומרת שהאירוע המצער עדיין לא הגיע, השואל יוכל כנראה למנוע אותו ע"י כך שיצפה מראש את הסיבות למפלתו. אולם, הנטייה של השואל היא לא להתחבר לבעיה וכמו בקלף II חרבות ימשיך להתעלם מהבעיה ויבכה על ההרס והכישלון שינחל בעתיד בעקבותיה. עמוק בתוכו השואל מודע לבעיה ואף יודע את הכיוון לפתרון.

קלף טארוט זה מהווה מבחן לקורא מפני שעליו להיות קשוב לרגשותיו של השואל ולמצוא את הדרך להגיע אל מעבר לחומות ההתגוננות שלו. השואל נמצא במצב רגיש ביותר, נושא השאלה הוא נושא כאוב. על הקורא מוטלת האחריות להגיע אל ליבו של השואל ולהזהיר אותו שאם לא יתמודד מול המציאות, המציאות תטפח על פניו ללא רחם.

למרות כל הכאב והסבל, התהליך שעובר השואל הוא חיוני להתפתחותו ובדיעבד יברך השואל את הכאב. כאב זה יוביל את השואל לצמיחה ולהתפתחות אמיתית אשר תשנה את מהלך חייו, כך, למרות שהשואל נמצא במקום של כאב הוא יכול להתנחם בכך שכאב זה אינו לחינם.

בהצלחה וקריאות מוצלחות

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button