משמעות / פירוש קלפי טארוט

מספר ארבע בקלפי טארוט

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
היכרות עם ארבעת קלפי הארבע של חפיסת הטארוט

המספר ארבע – נומרולוגיה
כמו בטבע, גם המספרים נעים במחזוריות. ראשית נוצר הרעיון, שנית נעשתה העבודה ובשלישית נקצרו הפירות. המספר ארבע הוא הראשון במחזור המספרים השני – מחזור העוסק בבניית היסודות. לאחר סיום השלב הראשון בתהליך אותו ייצג המספר שלוש מתחיל מחזור חדש העוסק בסלילת דרך שתוביל לסיום התהליך.

בארבע, קיימת שוב, התחלה חדשה ומשום כך, יש בה גם מתכונות המספר אחד וגם מתכונות המספר שתיים, גם רעיון וגם מסר. על הנייר זה נראה טוב, אולם כאשר נפגוש מספרי ארבע במצבים בחיינו לא נוכל שלא להתעלם מתחושת חוסר השקט מהלווה תהליך זה.

מספר ארבע הוא מספר 'קשה לעיכול' מכיוון שיש בו רעיון שנזרע ומתחיל להתפתח ובמקביל קיים בו גורם מעכב שמתריע בו להתמקד בהווה ולהיות מעשי. מצד אחד הוא כבר רוצה לעבור לשלב הבא, אולם מצד שני הוא לא יכול כיוון שעליו לחזק את היסודות שהנם הבסיס לכל התהליכים.

המספר מתחיל שוב רעיון חדש והוא מזכיר את ההתחלות אותם מייצג המספר אחד, אך הוא כבר לא תמים וטהור כמו שהיה בהתחלה אלא מורכב יותר, טעון מחוויות העבר ולהוט להתחיל תהליך חדש ללא תקלות.
מספר ארבע מהווה מעין כלא לעצמו, הוא מוגבל ע"י אותם גבולות שמעצבים אותו. על מנת להתפתח, על מספר ארבע מוטלת מטלה לא קלה והיא לשנות משהו בעצמו, לעשות משהו אחרת, להיות אחראי ובוגר.
זהו מאבן בין חלק הרוצה לצאת החוצה ולהיות במקום החדש ובין החלק היודע כי צריך תחילה לבנות את היסודות. במאבק האימתני הזה צריך להיות בשלב הזה מנצח אחד והחלק הרוצה יסודות חזקים צריך להיות המנצח. אולם המציאות מעמידה את המספר ארבע במבחן ועלינו לא להיכנע אלא למצוא את מקור הבעיה ולעקור אותו מהשורש.


במספר ארבע קיימת סכנה ממשית. לא זו בלבד שהמספר ארבע אוצר בתוכו איום אלא שאם לא ימצא מקור הבעיה ויטופל הוא יתפשט בתוכו ויגרום לו לפעול ממניעים לא נכונים, פעולה שיתכן ותעלה לו בהרס של כל מה שהשיג עד כה.

באופן מאוזן, המספר ארבע הוא המספר של עולם החומר, הוא מיצג יציבות, סדר, ארגון ובניה. התכונה של מספר ארבע היא לעמוד במקום, "לעשות חושבים", לתכנן תוכניות ולשים לב לפרטים הקטנים. מספר ארבע אוהב את העשייה, את העבודה ואת הפרטים הקטנים. הוא יודע שהזדרזות וחיפזון יובילו למעשים לא מחושבים ועל מנת לבצע משימה כראוי יש צורך והכרח לראות את התמונה כולה לפרטיה ולהיאזר בסבלנות.
המסר של המספר: כל דבר מגיע בעתו, יש ליהנות ולהתרכז בהווה. בדומה לבניית בית בעולם החומר, בו עלינו לבדוק את הקרקע ולבסס את היסודות על קרקע בטוחה, כך גם בבניית עצמנו בעולם ההתפתחות הרוחנית.

המספר ארבע – בקלפי טארוט

ארבעה מטות
מצב של יציאה למסע ניצחון שתוצאותיו אינן ידועות מראש הקלף מעיד תחושת ניצחון. חדור בהכרה ושיתוף הפעולה מקלף שלוש מוטות, מרגיש השואל כי הוא יוצא למסע שבסופו, הוא משוכנע, יגיע להצלחה, למרות, שאין שום בטחונות להצלחה זו. היציאה למסע מתבצעת עם כל הלהט והתשוקה של נחילת ניצחון ידוע מראש.

אולם, לא תמיד התוצאה היא זו שחשובה, ובמקרה זה חשובה הדרך. המסר בקלף זה הוא ליהנות מהדרך ומהפרטים הקטנים, להתעסק בדרך ולא בתוצאה.
השואל כל כך משולהב, כל כך "נעול" על המטרה, שאינו מבין כי הדרך חשובה לא פחות ואם הוא חושב על תואר, חתונה, הצלחה בעסק אז הוא מפספס את ההנאה וההתרגשות שבדרך, את החיים עצמם. החיים אינם מטרות העומדות בפנינו, הם החוויה והלימוד שאנו אוספים בדרכנו: את ההתאהבות בתהליך הזוגיות, את הלימוד והחוויה הקיימים בפתיחת העסק או בלימודים לקראת תואר, את כל אלו או אחרים, השואל עומד לפספס והם חשובים לא פחות.

ארבע מטבעות
מצב של הצמדות לקיים מתוך תחושת איום
השואל מרגיש מאוים. לא טוב לו! משהו מציק לו, מאיים על שלוותו, מעיק עליו. הוא מרגיש מאוים מתחרות, חוסר אונים או קנאה. בכל מקרה, השואל תקוע בתחושה שלילית, הוא מרגיש כי הקרקע עליו הוא עומד אינה יציבה, כאילו עומדים למשוך את השטיח עליו הוא עומד מתחת רגליו. תחושה זו מערערת את הביטחון שלו בקיים, גורמת לו לתחושת איום וסכנה למה שהשיג ולהצמדות למה שהוא מכיר.

השואל נוטה להתבצרות והרגשת רכושנות במקום לשמור על הביטחון העצמי ביכולתו וליהנות מהתחרות. השואל צריך להשתחרר ולהבין שהפחד והקמצנות מובילים אותו לעשייה לא נכונה. עליו להשתחרר מהרגשת האיום ולהמשיך לעשות את הטוב ביותר. יתכן שהפחד שהשואל חש לגיטימי ויתכן שלא אך במקום להתמודד עם הפחד ולהשתמש בו כמנוף להתפתחות הוא נצמד למה שהוא
מכיר. חשוב לברר עם השואל מהי עמדתו ומאיזה איום הוא מפחד. ברגע שהשואל ישחרר את תחושת האיום התשובה תגיע והוא יבין מה עליו לעשות.

ארבעה גביעים
מצב בו נכנס רעל או ספק שאינו מאפשר לראות את המציאות בקלף זה השואל מורעל ואינו יכול לראות את פני הדברים כפי שהם. הוא כלוא בתוך ראיית עולם מוטעית, נכנסו לחייו ספקות והוא איבד את האמון.

את תחושת החגיגה שחווה בשלוש גביעים מחליפים כעת ספק ופחד. השואל לא רואה את המציאות כפי שהיא. בפועל המציאות לא השתנתה והשואל צריך להחזיר לעצמו את האמונה. השואל כבר אינו פועל ממקום של אמונה והוא לא נמצא במקום של זרימה והתחדשות, הוא דש ולש בעניין שולי ואינו
יכול לראות אפשרויות נוספות.

המציאות בפועל לא חייבת להיות כזו ואם ישתחרר מהספק ולא ייכנע לרכלנות ופחדים יוכל לגלות את האמת ולהיות רגוע יותר. המציאות בה חש השואל היא מעוותת ולא אמיתית, הוא דואג לחינם ועליו להסיר ספק מלבו. החיים יפים יותר ממה שנדמה לו.

קלף ארבע גביעים מעמיד את השואל בפני המבחן אמונה. החגיגה אותה סימל הקלף הקודם, שלושה גביעים, עברה וכעט צריך להתמודד עם מציאות בו האמונה עומדת במבחן. השואל נוטה להיאחז בשלוש גביעים, הוא מרגיש סיכון לקיומם ומסרב להתעמת עם ההתפתחות החדשה.

ארבע גביעים בונה את היסודות ובוחן את יכולתנו לחזור אל גרעין האמת שלנו. את הבעיה מולה עומד השואל אפשר לפתור בשתי דרכים. האחת, שקטה, היא להחזיר את האמונה, הזרימה וההתחדשות לחיים, להבין שכל דבר שנכנס לחיינו נועד לחזק לחשל ולאמן אותנו והשניה, קולנית יותר, היא להשתמש בביטוי עצמי, לשאול, לברר ולרדת לעומקו של עניין, לחקור את מקור הספקות.

כך או כך, המסר הוא להיות אקטיביים בתגובה כנגד הספקות לסרב להאמין להשערות וריכולים.

גם כאן יש לברר עם השואל מהי עמדתו ולנסות לבדוק איתו מהיכן תחושות הספק באים והאם הם באמת מוצדקים.


ארבע חרבות
מצב של להחליט לא להחליט
זה הזמן לקחת אתנחתא, להפסיק לחשוב, לקחת פסק זמן ולעשות מדיטציה. עכשיו זה לא זמן טוב מבחינת השואל להגיב. השואל לא בשל עדיין, המצב לא בשל עדיין וכל החלטה ותוצאה יהיו טובות יותר אם ימתין קצת. השואל צריך לתת לעניינים להתבשל קצת והוא יכול להרשות לעצמו "ליהנות מן
הספק". הוא חייב להשהות את ההחלטה מפני שאם יחליט כעת התוצאות לא יהיו טובות עבורו, הוא לא מספיק מחובר לעצמו כדי להחליט נכון.

השואל נמצא בהלך רוח לא טוב, הוא מבולבל ומוטרד מכל הנסיבות מסביבו, מרגיש תקוע ולא יודע מהי הדרך הנכונה לפעול בה. השואל נמצא בצומת דרכים אך הוא מתקשה לבחור דרך, הוא מושפע מכל מיני קולות ודעות מסביבו שמרחיקים אותו מגרעין האמת שלו.

למרות הבלבול שבו שרוי השואל הוא מרגיש כי הוא חייב לספק תשובה מיידית, אפילו אם זו תשובה לעצמו ולא מעורב בהחלטה גורם נוסף.

חשוב לציין כי האתנחתא נועדה להחזיר את השואל לגרעין האמת שלו, להקל עליו בכך שיחשוב מה נכון לו ולא ייתן לסובב אותו להכתיב לו את הנתיב.

על מנת להוציא את השואל מתחושת הבלבול יש לכוונו להווה ולברר עמו מה הוא מרגיש שנכון לו לעשות בלי קשר לנסיבות ולציין כי מה שחשוב זה שהוא יהיה שלם עם ההחלטה.

לפעמים נראה לנו שאנחנו חייבים להגיב מיידית, חייבים לתת תשובה היום, שיש הזדמנות שאסור לפספס, וכאן בדיוק הקלף בא ואומר שאין מה לדאוג. גם אם נראה לנו שיש לנו הזדמנות שאם לא "נקפוץ" עליה – נפספס, הזדמנויות תחזור שוב. יותר מזה, ברוב המקרים ההצעה תשתפר ותהיה "נדיבה" יותר כאשר נלמד להגיד לא!, לא עכשיו!

אז למה למהר?

בהצלחה וקריאות מוצלחות

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button