קריאה בקלפי טארוט

פריסת קלפי טארוט – המשמעות הנסתרת

מערכת אלטרנטיבלי
קלפי טארוט נחשבים לכלי חיזוי העתיד. קריאת קלפי הטארוט המסורתית כוללת את השואל – אדם המחפש תשובות לשאלות אישיות וקורא – מישהו שיודע לפרש את הקלפים.

ברוכים הבאים אל העולם המופלא של קלפי הטארוט.
קלפי טארוט נחשבים לכלי חיזוי העתיד. קריאת קלפי הטארוט המסורתית כוללת את השואל – אדם המחפש תשובות לשאלות אישיות וקורא – מישהו שיודע לפרש את הקלפים. אחרי שהשואל מערב את הקלפים וחותך אותם, הקורא פורש את הקלפים שנבחרו על-ידי השואל במערך מסויים (נקרא פרישת קלפים). לכל מיקום במערך הפרישה יש משמעות ולכל קלף יש משמעות אותה מפרש הקורא בקלפי הטארוט ועונה על השאלה שנשאלה.

חפיסת קלפי טארוט רגילה מכילה 78 קלפים המחולקים לשני חלקים הארקנה הראשית והארקנה המשנית. המילה ארקנה פרושה "סוד עמוק". כאשר ההסבר הנפוץ למילים היא בעצם שקלפי הטארוט הם אוסף סודות המסבירים את היקום.

הארקנה הראשית כוללת 22 קלפים והם מהווים את לב החפיסה. כל אחד מהקלפים האלה מסמל היבט אוניברסלי בחוויה האנושית. לכל קלף בארקנה הראשית יש שם ומספר. חלק מהשמות מבטאים את משמעות הקלף בצורה ישירה, כמו כוח, צדק ומתינות בעוד שקלפים אחרים מייצגים גישה מסויימת לחיים, כמו הנזיר או הקוסם, ישנם גם קלפים המייצגים את השמיים כמו השמש והירח, אלה מייצגים את הכוחות המעורפלים הקשורים אליהם. 

קלפי הארקנה הראשית מיוחדים משום שהם יוצרים תגובות עמוקות ומורכבות ומעניקים משמעות נוספת לקריאה. כאשר אחד מן הקלפים האלה מופיע בפרישה, אנחנו יודעים שהנושאים שבהם מדובר, אינם נושאים קלים וזמניים אלא נושאים כבדי משקל ובעלי משמעות רבה.
בעוד שהארקנה הראשית מבטאת את המוטיבים האוניברסליים, הארקנה המשנית מורידה את המוטיבים האלה אל המישור היום יומי והמישור המעשי כלומר קלפי הארקנה המשנית מייצגים את דאגות היום יום.
הארקנה המשנית כוללת 56 קלפים שמחולקים לארבע סדרות: מוטות, גביעים, חרבות ומחומשים.

סדרת המטות:
הסדרה כוללת 14 קלפים. סדרה זו מייצגת יצירתיות, פעולה, תנועה, נקיטת יוזמה, כח, יצירתיות, קלפי הסדרה קשורים לתכונות כמו התלהבות, הרפתקנות, נטילת סיכונים ובטחון עצמי. סידרה זו קשורה ליסוד האש, הלהבה המהבהבת היא מסל מושלם לכוחו של המוט.

סדרת הגביעים:
סדרת הגביעים כוללת 14 קלפים המייצגים רגשות והתנסות רוחנית. הם מתארים מצבים פנימיים, תכונות ודפוסים של מערכות יחסים, רגשות, אהבות, סיפוק, חוסר סיפוק. האנרגיה של סדרת הגביעים זורמת פנימה והם בעצם מקבילים לאנרגיית היין בפילוסופיה הסינית והם קשורים ליסוד המים אשר יכולים להיות עדינים ומלאי אהבה ורגשות וגם סוערים, מסוכנים וגורמים לנזקים ואסונות.

סדרת החרבות:
סדרת החרבות כוללת 14 קלפים אשר מייצגים את השכל, החשיבה וההגיון ומתקשרת לצדק, עקרונות ולאמת. החרבות קשורות ליסוד האוויר, השמיים פתוחים ומוארים הם סמל לבהירות המחשבה שהיא המוטו של סדרת החרבות.
סדרה זו קשורה גם למצבים המובילים לחוסר הרמוניה, אומללות, פורענות, חורבן והרס עצמי ולסביבה. המחשבה חשובה לנו מאוד אך היא יכולה להיות גם הרסנית עבורנו אם אנו פועלים בניגוד לחכמה הפנימית שלנו.

סדרת המחומשים:
סדרת המחומשים כוללת 14 קלפים המייצגים את החומריות והמעשיות בחיינו. נושאים כמו הטבע, חוויות פיזיות של הגוף, כוח, כסף, רווח והפסד הם נושאים הקשורים לסדרה זו.
סדרת החרבות מזוהה עם יסוד האדמה שהיא מוצקה וניתנת לתחושה.

סה"כ קיבלנו 78 קלפים המחולקים לארקנה הראשית הכוללת 22 קלפים ועוד ארבע סדרות של הארקנה המשנית הכוללים ביחד 56 קלפים.

במשך השנים תרבות הקריאה בקלפי טארוט התפתחה וכיום, יותר מאי פעם, הפופולריות של קלפי הטארוט גבוהה ונוצרות סדרות רבות של קלפי טארוט אשר נביא אותן בהמשך עוזרות לנו לגלות את צפונות הפנימיות העמוקה שלנו ולחזות את העתיד.

לפריסת טארוט אונליין

מאמרים קשורים

Back to top button