קריאה בקלפי טארוט

מי מפחד מקלפי טארוט הפוכים?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
מה משמעותם של קלפים הפוכים שמופיעים באמצע קריאה? האם צריך להפוך אותם בחזרה? או להמשיך הלאה?

כאשר אנו מבצעים פרישה של קלפי טארוט אנו נתקלים לעיתים בבעיה – אחד מהקלפים, או יותר, נפרס כשכיוונו הפוך ואך טבעי, שנכנה  אותו "קלף הפוך". בפורומים השונים באינטרנט ואף בשיעורים שאני מעביר נתקלתי פעמים רבות בשאלה המתבקשת – איך אנחנו מתייחסים לקלף
כזה? האם צריך מיד להפוך אותו חזרה? האם צריך לבצע פריסה חדשה, להמשיך הלאה, או שאולי משמעותו משתנה?

הגישות השונות
ראשית, חשוב לי להסביר כי המושג "קלפים הפוכים" הוא מושג ולאו דווקא תיאור מצב. הצורך במושג נולד מתוך הרצון להבין האם הקלף בפריסה חזק או חלש יותר.

יש כאלה הגורסים כי המושג "קלף הפוך" מתייחס למצב הפיזי בו נמצא הקלף. לפי גישה זו כל קלף הנפרס לפנינו בצורה הפוכה מתפקד פחות טוב מהיכולת הפוטנציאלית שלו בסיטואציה המתבקשת.

גישה נוספת, אותה אני אימצתי, מאמינה שכאשר אנו רואים קלף הפוך אנו צריכים קודם כל להפכו חזרה. לאחר מכן, אנו צריכים לבדוק את הקלפים הנמצאים לידו. לפי גישה זו, "קלף הפוך" איננו דווקא קלף שבפועל נגלה לנו כהפוך אלא, קלף שכתוצאה מכמה סיבות, מתפקד ברמות נמוכות יותר.


מיוחד לגולשי אלטרנטיבליפריסת קלפי טארוט אונליין

¤ פריסת טארוט אהבה / מערכת יחסים

¤ כל סוגי הפריסות בטארוט

 קריסטל המזל שלך – קריסטלים שיעזרו להגשמה עצמית, התמודדות ומיצוי הפוטנציאל

 הכנסו לחנות קריסטלים מבית אלטרנטיבלי


לפי גישה זו, משמעות הקלף ורמת התפקוד שלו, תהיה קשורה בקלפים האחרים. בפועל ניתן יהיה להבין מאין צומחת הבעיה ומדוע.

כעת, אנו מבינים שקלף הפוך הנו מושג ולא תיאור מצב רגיל בנוסף, קלף הפוך מקבל את המשמעות שלו מהסביבה החיצונית, כלומר מהקלפים הנמצאים בסמוך אליו.

הקלפים ההפוכים בקריאה
נקודה נוספת שחשוב לי להבהיר כעת הנה הקלפים, ומה הם מייצגים עבורנו. לעיתים, אני חש שאנו שוכחים כי הקלפים מייצגים אירועים בחיינו ולא מצב תלוש מהמציאות. אם נזכור את ההבנה הבסיסית הזו נוכל להבין מדוע קלף הופך ל"הפוך" רק כאשר הוא מושפע מהקלפים הסמוכים אליו. מצב זה בעצם, מקביל לסיטואציות רגילות בחיים המושפעות מאירועים שונים הקורים בחיינו ובלעדיהם, אין לסיטואציות כל קיום ממשי.

קלף הפוך יכול לגרום למצבים שונים בקריאה. לעיתים הוא יכול "לשדרג" אותה. במקרים אחרים הקלף יכול להאט את יעילותו הבסיסית באחוזים שונים, לעצור את הקריאה ואף, במקרה הפחות נעים, הקלף יכול "להפוך את עורו" ולשנות את המשמעות שלו.

כדי שנוכל להבין זאת ביתר בהירות אנסה להדגים בפניכם סיטואציה, היכולה לעזור לנו לסיכום חלק זה. בחור ובחורה שלצורך ההדגמה נקרא להם אלון והילה עומדים להתחתן. במצב הראשון, האופטימלי ביותר, ההורים של הילה אוהבים את אלון וההורים של אלון אוהבים את הילה. בנוסף, ההורים של הילה החליטו כמתנת חתונה לרכוש עבורם דירה וההורים של אלון ממנו את החתונה. תודו שזה ממש חלום, נכון?


במצב אחר, לאותו הזוג בדיוק יכולות להיות מספר חריקות סביב אותה חתונה. ההורים של אלון לא כל כך מחבבים את הילה ואולי להורים של הילה אין כסף לעזור לבני הזוג, דבר הגורם למעט
חיכוכים בין השניים. החתונה, כמובן שתתקיים, אך התחושות והמועקות סביבה אינן נעימות.

אופציה נוספת יכולה להיות מעט יותר דרמטית. הצרות, הופכות לחמורות יותר ואנו פוגשים בלחץ מאסיבי מצד הורי החתן המאיימים לנשלו מהירושה אם יתחתן עם הילה. בעקבות החתונה, הריבים בין השניים מחריפים והם מחליטים לבטל את החתונה ואפילו להיפרד.
והכל- סביב חתונה אחת.

עכשיו, נסו להשליך את האופציות השונות על חבילת הקלפים. האירועים והאנשים סביב אלון והילה הם הקלפים המצויים בסמוך זה לזה. בכל קריאה, בין אם זו קריאת S.O.S, קריאת מילים ואפילו
קריאה קלטית הקלפים מושפעים זה מזה ומשפיעים זה על זה. ככל שהקלפים יהיו יותר חוסמים או מעכבים, כך נראה לשואל יהיו יותר קשיים.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button