קריאה בקלפי טארוט

ארבעת היסודות של קלפי טארוט

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
היכרות עם ארבעת היסודות המרכיבים את קלפי טארוט, היא הבסיס להבנה של תהליכים בחיינו ולפירושם.

הדרך בה אנו מממשים את השאיפות והרצונות שלנו. זהו מסע אל עולמנו הפנימי, המשלב מפגשים עם 78 ההוויות הקיימות בנו שבסופו אנו זוכים להבין את עצמנו, את הפוטנציאל הטמון בנו והתהליכים הקשורים למימוש עצמי. היכרות עם ארבעת היסודות הנה הבסיס להבנת תהליכי המימוש בחיינו ולהבנת פירושי קלפי טארוט.

יסוד האש:
זהו היסוד הראשון. זה המתחיל את הכל ויוצר יש מאין. בפועל הכל מתחיל כאן, זהו הניצוץ הראשון, הרצון, התשוקה הבוערים בנו וגורמים לנו לעשות את הבלתי אפשרי. שני אנשים המכירים זמן כידידים "נדלקים" אחד על השני והופכים לבני זוג. מדוע זה לא קרה שנים קודם? כיוון שלא היה שם את יסוד האש. יסוד האש הוא החוליה החסרה, זו שיוצרת והופכת יש לאין זהו הדבר אותו אנו לא יכולים להסביר בכל תהליך, אבל הוא שם ובלעדיו דבר לא מתחיל.


מיוחד לגולשי אלטרנטיבליפריסת קלפי טארוט אונליין

¤ פריסת טארוט אהבה / מערכת יחסים

¤ כל סוגי הפריסות בטארוט

 קריסטל המזל שלך – קריסטלים שיעזרו להגשמה עצמית, התמודדות ומיצוי הפוטנציאל

 הכנסו לחנות קריסטלים מבית אלטרנטיבלי

את ההתחלות בחיינו אנו צריכים לזהות ולממש בזמן, אחרת ההזדמנות נמוגה, או ליתר דיוק "נשרפת". דוגמא טובה לכך היא זוגות שמתחילים לצאת. שלב ה"דייטינג" מתממש באיזשהו שלב והופך למערכת יחסים. לא תמצאו זוגות שיוצאים שנה ויותר: אנו שואפים להתקדם, לגור ביחד, לפתוח חשבון בנק משותף, להתחתן וכו'. אם הזוגיות לא תתממש בזמן, תמלא את מקומה תחושת פספוס.


ביסוד האש יש הרבה עוצמה. הוא מייצג את הראשוניות, את הגולמי, שעוד לא בשל. לכן זהו יסוד חסר דחיות סיפוקים. הוא אימפולסיבי ולרוב גם אגוצנטרי. הוא חושב על עצמו ועל הרצונות שלו ודבר לא יעצור אותו מלהשיג את מה שהוא רוצה. וטוב שכך, אחרת, אם הכוח הזה לא היה קיים בנו, לא היינו יכולים להתחיל את ההתחלות בחיינו.

יסוד האדמה:
יסוד האדמה מייצג את הצרכים. יש הבדל גדול בין רצונות לצרכים: הכמיהה לזכות ב-50 מליון ש"ח בלוטו באה מהרצונות שלנו, אבל אלו בהחלט לא הצרכים שלנו. הצרכים שלנו הם פשוטים הרבה יותר, לדוגמא, מקום לינה, אוכל, מערכת יחסים, שיהיה לנו עם מי לדבר, חיבוק ועוד ובשביל אלו אנו לא זקוקים ל-50 מיליון ₪. יסוד האדמה מלמד אותנו להתחבר לצרכים, לטעת שורשים, לממש את ההוויות שלנו וליצור המשכיות.

יסוד האדמה הנו יסוד חשוב המלמד אותנו להבין מי אנחנו ומה באמת נכון לנו בחיים. הוא עוסק בפשטות והמטבע, אותו הוא מייצג, הנו התמורה החומרית, הברכה, שאנו מקבלים כאשר אנו עושים את מה שנכון לנו.

רבים רואים את יסוד האדמה כיסוד המתמקד בכסף, חומריות ויש אפילו אלו הרואים ביסוד זה כבסיס לשחיתויות ורדיפת בצע. כאן המקום לעצור ולהסביר כי לכל יסוד יש את החלק המאוזן והחלק הלא מאוזן. כאשר כל אחד מהיסודות הופך להיות לא מאוזן אנו נמצא את החלקים השליליים שבו, אולם אנו צריכים תחילה לבין את החלקים המאוזנים בו ולאחר מכן לראות את המקומות בהם היסוד יהיה לא מאוזן.

יסוד המים:
מפתיע לגלות עד כמה אנו לא מעריכים יסוד חשוב זה. בדרך כלל מקנים לו, מתוך עצלות, ערכים של זוגיות ומערכות יחסים בעוד שבפועל לא רק שיסוד זה אינו חייב לייצג מערכות יחסים, אלא הוא מייצג הרבה יותר – הוא מייצג אנרגיה של התחדשות וזרימה.
בעולם מושלם, כל מה שהיינו רוצים היה מתגשם וכל מה שהיינו צריכים היה מתממש. אבל, כמו שאנחנו כבר יודעים, לא תמיד בחיים הרצונות מתגשמים והצרכים מתממשים. כשמפטרים אדם מעבודתו הוא פונה לרגשות כגון כעס, כאב. הוא מרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו. אלו אנרגיות השייכות ליסוד האש והאדמה ואנרגיות אלו לא יוכלו לעזור לו במקרה זה. הדמות שלנו צריכה אנרגיה חדשה שתעזור  לו להמשיך הלאה בחייו ולהתחדש. הוא צריך את האנרגיה של המים. ככל שיתחבר מהר יותר אל אנרגיה זו כך יוכל לוותר על הכעס, על האגו ועל הכאב ולמצוא משהוא אחר שיקדם אותו למקום טוב יותר בחייו.

כאשר אנו נעשה קריאה בקלפי טארוט ובקריאה לא יופיעו קלפים מסדרת הגביעים, זהו סימן שחסרה לשואל היכולת להתחדש וכי הוא "תקוע" בחייו. כאשר אנו רוצים למסור הודעה קשה למישהו, אנו תחילה מושיבים אותו על כסא ולאחר מכן אנו נותנים לו כוס מים. למה שלא ניתן לו להחזיק תפוח,
סרגל או אפילו כוס מיץ תפוזים סחוט. למה רק מים? כיוון שגם בתת המודע שלנו אנו יודעים כי למים יש את היכולת לעזור לנו להמשיך הלאה, לזרום.

יסוד המים גם קשור לאמונה וליכולת שלנו להתחבר לאנרגיות גבוהות, מהם אנו ממלאים את המאגרים שלנו ומאפשרים לעצמנו לעמוד במשימות החיים. ללא האמונה, לא נוכל לקחת את האנרגיות הדרושות לנו על-מנת להצליח וליצור וכאשר אנו לא מאמינים שנצליח, אנו למעשה "מוותרים" על האנרגיה הדרושה לנו כדי להצליח וכאשר זו תיגמר מהמלאי הטבעי שלנו – עד שלא נחדש אותה, נכשל שוב ושוב.


יסוד האוויר:
השכל הישר, ההגיון הקר והחשיבה אינם טבעיים לנו. הם נוצרו כתוצאה ממאבק עתיק המיוצג על ידי סיפור חטא גן עדן: בגן עדן כל מה שהאדם רצה (אש) – הוא קיבל. כל מה שהוא היה צריך (אדמה) – התממש. אבל החשוב מכל – לאדם הייתה אמונה (מים): הוא היה מחובר לאנרגיה הקוסמית והדברים זרמו אליו גם בלי שביקש מפורשות. הוא ידע כי הדברים יתנהלו כפי שהם צריכים להתנהל
והכול זרם. אלא, שמסיבות שונות האדם לא רצה יותר לזרום. נמאס לו להיות רוחני: לעשות מדיטציה בבוקר, יוגה בשעה 11:00, ארוחה צמחונית בשעה 12:00 ללמוד כל היום טארוט, קבלה ועוד. נמאס לו להאמין שיהיה טוב ולכן הוא חיפש תחליף לשליטה על המציאות, משהוא  יותר מוחשי, עם "בשר". לכן הוא אכל מפרי עץ הדעת טוב ורע. אולי זה נראה לנו טעות, אבל לאדם הראשון כבר נמאס מהשטויות האלו, מעולם הרוח, והוא מצא דרך לשלוט בעולם – דרך ההיגיון.

חטא גן עדן איננו שמימיי: הוא כאן ועכשיו ואנו חוטאים בו בכל יום. בגן עדן, לדוגמא, כאשר אדם רוצה לעזוב את מקום העבודה, הוא עוזב את מקום העבודה ומייד מוצא מקום עבודה חדש. כאן, שלא בגן עדן, כאשר אדם רוצה לעזוב את מקום העבודה הוא מתחיל לחשוב: מה יהיה עם המשכנתא, לא חבל על הפיצויים, אולי הבוס ישים לי רגל, עוד 4 שנים אני יוצא לפנסיה והוא יכול להמשיך עם התירוצים עוד ועוד וזהו בדיוק חטא גן עדן! מיליוני בני אדם מסתובבים כאן בעולם ואינם עושים את מה שהם צריכים לעשות רק בגלל שהם חושבים!

יסוד האוויר מייצג שני דברים: את היסוד החדש שנכנס לעולמנו המיוצג על-ידי ההיגיון, האינטלקט, החשיבה והמדע אבל יחד עם כל אלו את אותו כוח מסתורי אשר מנסה להחזיר אותנו לגן עדן וכשאנו טועים ולא מבינים את המסרים בחיינו, לכוח זה יש את היכולת "לחתוך" בנו ולהכאיב, כיוון שבסופו של דבר רק כאשר קשה לנו וכואב לנו, אנו מתפתחים. זו הסיבה, דרך אגב, שהקלף 3 חרבות לכאורה שונה בפירוש שלו לעומת שאר קלפי השלוש. נשאלת השאלה מדוע קלפי השלוש האחרים מאד "חיוביים" ואילו הוא "שלילי"? זה נכון שהוא "שלילי", לכאורה, אולם הוא אינו שונה משאר קלפי השלוש. היסודות אותם מייצג הקלף מתחזקים בקלפי השלוש כתוצאה מהספרה 3 אליה הם קשורים. לכן ביסודות אש, אדמה ומים הקלפים כל כך "חיוביים", אבל גם יסוד החרבות מתחזק, אלא שכאן זה אומר שהיכולת של היסוד להכאיב וללמד אותנו מתחזקים ולכן הכאב.

בהצלחה…

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button