קריאה בקלפי טארוט

מי מפחד מהזאב הרע?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
סימבול הזאב ומשמעותו בקלפי טארוט ובחיים

הזאב חי בלהקה, אלא שלקרוא לזה להקה לא יהיה מדויק. זה יותר כמו משפחה או קהילה. הזאבים ללא ספק מגלים תכונות אנוש אשר לא היו מביישות רבים מאתנו. הם דואגים ואוהבים אחד את השני. הם חיים חיים חברתיים מלאים: הם דואגים לפצועים, לנקבות הרות ולגורים, אפילו על
חשבון עצמם. כל זאב רואה את שאר הזאבים בלהקה כבני משפחה ודואג להם. אמנם יש מנהיג, אולם למנהיג יש חובות לא פחות מזכויות, ושאר בני הקהילה רואים בו דמות תומכת, מסייעת ומגינה. המנהיג לוקח על עצמו את החובה לשרת את הקהילה ולעזור לה והקהילה תצפה ממנו להיות הראשון שייצא לצייד, לדאוג לאוכל ולהגן על הקהילה כאשר יש סכנה.

הזאבים מלאי רגש, גאים, אוהבים ומשפחתיים. בין הזאבים ישנם קשרים שלא ניתן להסבירם. אהבתם אחד לשני היא יוצאת דופן והקשר ביניהם הוא כל כך חזק שמצב רוחו של כל אחד מהזאבים ישפיע על הקהילה כולה. הם מרבים לשחק אחד עם השני, נוגעים זה בזה, מראים רגשות אהבה ועצב, וכשזאב שפרש לכמה ימים חוזר ללהקה הוא יתקבל בברכות התרגשות ושמחה, המלוות ביללות ושירה, כן שירה!

הזאב הוא חיה אינטליגנטית ופקחית. הם לומדים מהר ויודעים להסיק מסקנות. אולי בשל כך הם רכשו מוניטין של ציידים מצוינים, ואפילו האינדיאנים מצאו לנכון לאמץ טכניקות צייד רבות שלהם.


מיוחד לגולשי אלטרנטיבליפריסת קלפי טארוט אונליין

¤ פריסת טארוט אהבה / מערכת יחסים

¤ כל סוגי הפריסות בטארוט

 קריסטל המזל שלך – קריסטלים שיעזרו להגשמה עצמית, התמודדות ומיצוי הפוטנציאל

 הכנסו לחנות קריסטלים מבית אלטרנטיבלי

לזאבים מאד חשובים חיי הזוגיות, ובני הזוג בדרך כלל יהיו לכל החיים. כאשר בת הזוג מתעברת ויולדת התנהגות הזאב הזכר היא יוצאת דופן. הכבוד והאהבה שהוא רוכש לה נראים לכאורה מעבר ליכולתם של החיות: הוא מכבד אותה, תומך בה פיזית ונפשית ומרבה לנגוע בה. בזמן הלידה הוא מתנהג כמו בעל הממתין לבשורות המשמחות מחוץ לחדר יולדות, וכאשר הזאבה יולדת, ולאחר מכן יוצאת מהמאורה, הוא מקבל אותה בשמחה גדולה, ממש כמו זוג נאהבים לאחר פרידה ארוכה.

מי מפחד מהזאב הרע?
אז מה כל כך מפחיד אותנו בזאב, מיהו הזאב הרע?
אז מה מפחיד אותנו, את האנושות, כל כך? מה יש בזאב שכל כך מפחיד אותנו? מה הוא מייצג, שגרם לכל אירופה לצאת למסע השמדה כנגדו? מדוע אנו מספרים לכל ילד את הסיפור על הזאב הרע, ומיהו אותו הזאב הרע הנמצא בחלומות שלנו?

ככל שחקרתי יותר את התנהגות הזאבים וככל שגיליתי יותר את הצדדים האנושיים בהם, שאלתי את עצמי כיצד ייתכן שהזאב הפך להיות אויב כל כך גדול. למה דווקא הזאב?! כל כך הרבה אגדות וביטויים שנרקמו מתארים את הזאב כחיה רעה, עוינת ומסוכנת: כיפה אדומה, פטר והזאב, וביטויים כגון: "אדם לאדם זאב", "זאב בודד" – כל אלו ועוד אינם עולים בקנה אחד עם המציאות, עם עולמם ההרמוני והמדהים של הזאבים.


מעולם לא היו עדויות לעוינות בין זאבים לבני אדם: הזאבים לא חטפו תינוקות ולא התקיפו אנשים, אלא ההפך – רוב הזואולוגים שיצאו לחקור את עולמם הפכו מהר מאד להיות חלק מהקהילה שלהם, ובפועל דווקא חיות אחרות, כגון צבאים, מתגלות כמסוכנות הרבה יותר ומתקיפות בקלות רבה.

אז מהו הדבר שהזאב מייצג שכל כך מפחיד אותנו? מהו הסימבול שממנו אנו כל כך מאוימים?

הזאב בהומאופתיה
כדי לענות לתשובה זו הלכתי למקורות שלי, להומאופתיה. את התשובות מצאתי בתרופה: Lac Lupinum, המופקת מחלב אם של זאבה. את התרופה נתנו לאנשים בריאים למשך תקופה במטרה לבחון אילו סימפטומים הם מפתחים. תהליך זה נקרא proving, והסימפטומים שדווחו היו: קבוצת הסימפטומים הראשונה עוסקת בפחד ותחושת סכנה. אחוז ניכר מהמשתתפים דיווח על חלומות בהלה בהם מרעילים אותם, שהקרובים שלהם עומדים למות, שהילדים מורעלים על-ידי רעל או גז, או שהם נורים. לא נחסכו חלומות על רצח, אלימות, הצתה ותחושת קורבן. חלקם חוו תחושת חרדה לא מוסברת שתקפה אותם פתאום, תחושה לא מוסברת שהם עומדים למות, להירצח, ושהם חייבים לברוח. עלו סימפטומים נוספים העוסקים בחדירה לפרטיות: חלומות שפולש נכנס לחיים, חלומות על גנבים, כמה מהנבדקים התחילו להרגיש כי צופים בהם.
בהמשך נמצא סימפטומים העוסקים בתחושת בדידות וחוסר שייכות: הרבה חלומות על זרות, שהם לא שייכים, על תחושת בדידות ואפילו דיווחו על תחושה כי הם רוח רפאים ולכן לא מתייחסים אליהם. רבים דיווחו כי קיימת בהם תחושה שהם לא שייכים למשפחה שלהם, תחושה שהם לבדם בעולם.
ישנם גם סימפטומים "חיוביים" כגון: צורך לשחק ולהשתעשע, לשיר ולרקוד, חיזוק תחושת המשפחתיות וניסיון להתקרב יותר אל בני המשפחה. המשתתפים גם דיווחו על התעוררות רוחנית, תחושה כי הם מוארים ותחושות התעלות.


סימבול הזאב
הנצרות קושרת את הזאב לשטן ורואה בו חיה עקשנית, אכזרית ורעה. עבור הנצרות הזאב הנו הסימבול המייצג את הכפירה. כנראה וסימבול זה היה רווח בתקופה הקדומה של האנושות, והוא מקור ההשפעה השלילית שהובילה את האנושות לפחד הקמאי בפני הזאבים הקיים היום. אולי כאן ניתן, באופן סימלי, לראות את הפחד של הכמרים והנצרות העתיקה בפני השונה, וייתכן שחלק מהסיבות בגללן יצאה הנצרות למסעות מיסיונריים הייתה בשל הפחד מהדתות האחרות אשר איימו על קיומה המוחלט של הדת הנוצרית. עד היום נשארו בנו שרידים רבים מתקופה זו ולמרות הכל, האנושות רואה את הזאב כדמות מפחידה, המאיימת לטרוף אותנו ואת היקר לנו.

האינדיאנים והמסורת השאמאנית לעומת זאת מבטאים בסימבול של הזאב את התכונות החיוביות שלו. כאן נפגוש את הזאב כסימבול של חכמה וידע. הזאב הנו המורה, מורה הדרך לחיים. זהו המורה האמיתי אותו החניך פוגש בדרכו אל ההארה, זה שמלווה אותו בכל התהליך והופך אותו להיות מואר. השאמאנים קוראים לנו ללמוד מהזאב כיצד לחיות חיי חברה פוריים ויחד עם זאת לשמור על האינדיבידואל המתקיים בתוך החברה. הזאב עבורם הנו יצור חברתי המשתף את החברה בידע שלו – ומכאן כוחו. אולם יחד עם זאת הזאב לומד לשמור על הייחודיות שלו.

יללת הזאב
יללת הזאב הנה יללה החודרת לעמקי נשמתנו, והיא ביטוי ליכולת הקיימת בנו להעלות את הידע הקיים בתת-מודע שלנו אל המודע. לרוב הזאב מתחבר עם הירח וחיבור זה הנו חיבור בין שני מיתוסים העוסקים בתת-מודע, וכאן כאילו הזאב משתמש בסימבול הירח כדי לחדור עמוק יותר לנבכי התת-מודע. עבור השאמנים יללה זאת הינה ריקוד המחבר אותנו אל הנשמה והתת-מודע, ומאפשר לנו לחזק את החלקים האינטואיטיביים הקיימים בנו.

צד מעניין הקיים בזאב, שהפך למיתוס, הוא כישוריו כצייד. הזאב הפך להיות סימבול המייצג את הצייד הערמומי והאמיץ, היודע גם לצוד וגם להשתמש בידע זה כדי להגן על עצמו ועל משפחתו בפני אויבים.

הזאב בקלפי טארוט
בקלפי הטארוט לא נפגוש הרבה זאבים, והזאב היחידי הנמצא בחבילת קלפי טארוט ריידר יעמוד לצד הכלב בקלף הירח. כאן יבואו לידי ביטוי רוב תכונות הזאב: המסע אל התת-מודע, החיבור עם המורה הפנימי. אולם הזאב והכלב עומדים בצידי הדרך, אחד מול השני, וכאילו מאיימים על הצועד בה. ייתכן שהפחד שלנו כאן, אותו מייצג הזאב, הנו בראש ובראשונה פחד מפני התהליך הלא נודע אשר בסופו חיינו ישתנו לבלי הכר. אולי כדי לגבור על הפחד מפני הסימבול של הזאב אנו צריכים להיות מוכנים להיות שונים בסוף התהליך. אז נוכל לצאת למסע כמו שצריך ולעשות עוד צעד לכיוון השוטה.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button