קריאה בקלפי טארוט

סימבול החתול

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
מיהם אנשי החתול ומה מסמל החתול בחיים

מיהו החתול?
אין ספק כי החתול הוא חיה מרהיבה ביופייה. אפילו אלו אשר אינם נמנים עם אוהדי החתולים יודו כי היא חיה מופלאה. זה לא רק מבנה הגוף הגמיש, זו לא רק הזריזות המדהימה, התחכום והחמקנות, המאפשרת לחתול להיות אחד הציידים המופלאים שהטבע ייצר. זה משהו אחר שגורם לנו להתפעל ממנו, משהו מעבר ליכולת התפיסה שלנו: יש בו משהו שקט ומסתורי. הוא כאילו שומר סוד. לא משנה כמה חתולים נראה, כמה נהיה קרובים לעולם שלהם, תמיד יהיה שם משהו בלתי ניתן להשגה עבורנו, איזה סוד לא מפוענח הממתין לנו בשתיקה רועמת.

החתול נתן לאנושות כל כך הרבה. מלבד החברה הנעימה, הוא הגן בפני המכרסמים שאיימו לא רק בהרס התבואה ורעב, כי אם במחלות ובמגיפות. בתמורה קיבל החתול מעט מאד, אם בכלל. הוא היה הגיבור שלא רק שלא היה מוערך כראוי, אלא שהאנושות העלתה חשדות והאשמות כנגדו. כל כך הרבה אמונות טפלות וסיפורים סופרו עליו: באסיה האמינו כי לאחר מותם הופכים האנשים לחתולים. בסין האמינו כי לאחר שחתול מגיע לגיל מסוים הוא יכול להפוך לכל יצור אחר. ביפן האמינו כי חתולים
יכולים לדבר לאחר שהגיעו לגיל 10. בימי הביניים נרדפו חתולים שחורים היות והאמינו שיש להם קשר עם מכשפות, ובאותו העניין הנצרות האמינה כי הם שליחי השטן וכי הוא יכול לתקשר עמו. עד היום רווחת האמונה הטפלה כי כשעובר חתול שחור צריך לירוק 3 פעמים. רק לאחרונה החלו לייחס לחתולים גם תכונות של מזל טוב וריפוי.

החתולים חיים חיים לא רעים: הם נהנים מאוכל בשפע, מתוחלת ואיכות חיים העולות בהרבה על אחיהם הפראיים. הם למדו במשך השנים ליהנות מחברתנו ולהבין אותנו. החתולים אפילו פיתחו עבורנו יללת "מיאו" מסוימת – את זו שאנו שומעים בדרך-כלל. היא מיועדת רק לנו שכן אין חתולים מייללים יללה זו לעבר חתולים אחרים.

מהו החלק בנו אותו מייצג החתול כסימבול? מי הם בעצם אנשי החתול?


מיוחד לגולשי אלטרנטיבליפריסת קלפי טארוט אונליין

¤ פריסת טארוט אהבה / מערכת יחסים

¤ כל סוגי הפריסות בטארוט

 קריסטל המזל שלך – קריסטלים שיעזרו להגשמה עצמית, התמודדות ומיצוי הפוטנציאל

 הכנסו לחנות קריסטלים מבית אלטרנטיבלי


החתול בהומאופתיה
את התשובות חיפשתי בהומאופתיה ובתהליך בדיקת התרופה ההומאופתית הקרוי:
Proving. האנשים שנטלו את התרופה ההומאופתית בתהליך זה, דיווחו על סימפטומים רבים
ומעניינים וכולם מובילים למסקנה כי התמצית, הרעיון המרכזי הקיים בתרופה, הוא העצמאות. בדומה לחתולים גם חיי האנשים הקשורים עם התרופה סובבים סביב הצורך בעצמאות ובחופש. אולם הנחקרים, אשר בשונה מן החתולים, יכלו לבטא את עצמם, נתנו תמונה מאד מעניינת על מהות החתול.

רבים מאלו שנטלו את התרופה ההומיאופתית דיווחו על רצון עז לצאת מהבית ולהיות באוויר הפתוח, לטייל. השינה שלהם נהייתה קלה יותר וכל רעש העיר אותם, הם שאפו לעצמאות, החלו להרגיש כבולים והרגישו צורך לברוח מכל מה שמחייב בחייהם. חלקם פיתחו נטייה לסדר והפריע להם חוסר סדר עד כדי נטייה לפדנטיות.
רבים דיווחו על סימפטומים העוסקים באכזבה, פחדים וניצול: אחד הפחדים המאפיינים את "אנשי החתול" הוא פחד מנפילה במדרגות ומדברים חדים. החלומות המעניינים עליהם דיווחו האנשים סבבו סביב מיניות ואלימות מינית, לרבות ניצול מיני ואונס.

מיהם "אנשי החתול" ומדוע נשאלת השאלה: "האם זה שווה את זה?"
סימבול החתול , כמו סימבולים אחרים, קיים בכל אחד מאתנו. לפעמים הוא חבוי ויעלה על פני השטח במקרים נדירים ולפעמים הוא חלק  מהמהות היום היומית שלנו. "אנשי החתול" יכולים להיות כל אחד ואחד מאתנו ואנו נפגוש בהם בתדירות הרבה יותר גבוהה ממה שנראה, וכפי שאת החתולים אנו נראה בכל אשר נפנה, כך גם אנשי החתול יימצאו בכל מקום.
"אנשי החתול" רגישים יותר ממה שהם מראים. הם יודעים כי כאשר הם יתמסרו זה יהיה
טוטאלי ומפחדים מאפשרות זו, מפחדים להיפגע ולכן הם לא יהיו שייכים במאה אחוזים. הצורך בעצמאות הוא הדבר החשוב והנעלה בחייהם. פעמים רבות הם יעמידו אותה לפני כל דבר אחר. הם יהיו מוכנים לעבוד קשה, לשחוק את עצמם וממש למכור את הנשמה שלהם, גופם, שכלם או כל דבר אחר ובלבד שעצמאותם תישאר להם, בלבד שיוכלו להמשיך להיות מי שהם רגילים להיות.

החתול מייצג חלק מהאני הקיים בנו אשר רגיש ומפחד להיפגע. צד זה עולה בכל פעם בו קיים הקונפליקט בין הצורך שלנו בעצמאות והצורך שלנו בקשר מחייב, בכל תחום.
אותו חלק מפחד מהאכזבה שתבוא, אותה אכזבה כל כך קשה וכואבת. לכן הוא אינו מוכן להיחשף, להתמסר. זהו החלק ששואל: "האם זה שווה את זה?" ופעמים רבות התשובה תהיה לא!

סימבול החתול
החתול ניחן בתכונות רבות אשר מהן נגזרו סימבולים רבים: אין ספק כי הסימבול העיקרי אותו מסמל החתול הוא עצמאות וחופש, את הצורך להיות בלתי תלוי ובעל יכולת לפעול כאינדיבידואל, ללא השפעת אחרים. בגישות אזוטריות רבות החתול מייצג את הקשר עם הסודות הכמוסים של היקום. כדי לגשת לסודות עליהם הוא שומר, צריך לתת לו כבוד וה"שיחה" עמו היא בדרך של שקט.
החתול נחשב לשומר החלומות ועוזר לחזק את הקשר עם מימד החלום כאשר יוצא החולם
למסע חלימה. 
עיני החתול מסוגלות לראות היטב בלילה ומכאן נובע הקשר עם כל מה שמעבר. אותו
החתול מסמל: אינטואיציה, ראיית הנסתר, עתיד וגלגול נשמות.


הודות לרפלקס ההתיישרות של החתול, הוא תמיד נוחת על הרגליים. לכן אנו נפגוש בו כסימבול של הישרדות וכמייצג את היכולת להיחלץ מכל מצב. יחד עם זאת החתול מייצג גם את ייצר הסקרנות אשר לא תמיד מוביל את האדם למקום בטוח. החתול הנו חיית לילה ובזמן זה הוא צד. לכן מקשרים אותו עם הלילה, עם כוחות הלילה ועם כוחות השינוי של הטבע.יחד עם זאת, זו הסיבה שבגללה הוא נחשב בעבר גם כמייצג מזל רע ורשע.

ביפן החתול מייצג שפע ונמצא פסלוני חתולים רבים בפתחי העסקים. רבים יראו בחתול כסימבול מיני, המייצג מין ללא שובע ואפילו מיניות הנוטה לאלימות. המיניות של החתול מאד מעניינת: החתולה יכולה להגיע לבגרות מינית כבר בגיל 6-7 חודשים. המין שלהם נראה כמו תערובת מוזרה של כאב והנאה, וחלק מטקס הזיווג כולל אקט מכאיב הנעשה על-ידי הזכר. לכן החתולה תשמיע במהלך הזיווג יללה-צרחה הנשמעת כמו תשוקה המשולבת בכאב.
יחד עם זאת החתול יכול לסמל את הבדידות הקיימת אצל האינדיבידואל, את האדם הפשוט, היום יומי המפחד להתמסר ולהיפגע. אדם העובד קשה ושעות רבות, מנוצל, ויש עליו עומס גדול ותמיד תשאל השאלה: "האם זה שווה את זה?" למרות זאת הוא תמיד עושה את זה.

החתול בקלפי טארוט
את החתול נמצא בחפיסת קלפי טארוט ריידר בקלף מלכת המטות. לא ברור מדוע וייט הציב שם את החתול. אולי הוא התכוון להציג סוג של נמר כפי שמופיע בחפיסת שחר הזהב, ואולי הייתה לו כוונה נוספת, לא ידועה. בכל מקרה הסוד שמור עמו וכמו במקרה של החתולים: זה שם בקלף. מה שנותר לנו הוא לתת לסימבול זה ביטוי אסוציאטיבית שיעלה בכל פעם מחדש.
לפעמים נוכל לראות את החתול שומר על המלכה, במקרים אחרים הוא ייצג את כוחותיה ואת עוצמתה. יכול להיות שנראה כי הוא מייצג את הסוד שהיא שומרת, אולי היא מכשפה המצליחה לכשף את השואל, או שההפך הוא הנכון והשואל מכשף אדם אחר. יכול להיות שלשואל יש כוחות נסתרים אותם הוא צריך לגלות ואולי החתול מראה כי השואל לא בוטח, כי הוא חושש שיפגע. אולי הוא עובד קשה ומרגיש כי הוא מוכר את עצמו ללא תמורה נאותה. לפעמים הוא נשחק ולפעמים הוא פשוט שואל את עצמו: " האם זה שווה את זה?".

לחתולים יש הרבה צדדים קסומים ולא מובנים. הם שומרים על הרבה סודות ויש להם הרבה מה ללמד אותנו. הם לא בוטחים בנו, ובצדק. לאורך ההיסטוריה רק אכזבנו אותם. הם רוצים להיות חלק מאתנו, להתמסר ולגלות לנו את סודותיהם, אולם הם אינם מוכנים לאבד את העצמאות המוחלטת שכה חשובה להם. הם מפחדים להסתכן ולהתאכזב. תמיד תישאר דילמה זו אצל החתול, ותהיו בטוחים כי לא פעם הם שואלים את עצמם את השאלה החשובה: "האם זה שווה את זה?"

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button