קריסטלים

קריסטלים ואבני החושן

מערכת אלטרנטיבלי
היום נוהגים להתייעץ עם קלפי טארוט, ועם משקעי קפה, ועם מטוטלת ועם קריסטלים – אך מתברר שהפטנט אינו חדש.

היום נוהגים להתייעץ עם קלפי טארוט, ועם משקעי קפה, ועם מטוטלת ועם קריסטלים – אך מתברר שהפטנט אינו חדש: פותחים תנ"ך בספר שמות וקוראים פסוקים ח עד ט"ו בפרק ל"ט לאמור [בשינויים מתבקשים] : וַיעַשׂה אֶת-הַחֹושֶׁן מַעֲשֵׂה חֹושֵׁב, כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹוד:  זָהָב, תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי–וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר.  רָבוּעַ הָיָה כָּפוּל, עָשׂוּ אֶת-הַחֹושֶׁן–זֶרֶת אָרְכּוֹ וְזֶרֶת רָחְבּוֹ, כָּפוּל.  וַיְמַלְאוּ-בוֹ–אַרְבָּעָה, טוּרֵי אָבֶן:  טוּר, אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת–הַטּוּר, הָאֶחָד. וְהַטּוּר, הַשֵּׁנִי–נֹופֶךְ סַפִּיר, וְיָהֲלֹום. וְהַטּוּר, הַשְּׁלִישִׁי–לֶשֶׁם שְׁבוֹ, וְאַחְלָמָה. וְהַטּוּר, הָרְבִיעִי–תַּרְשִׁישׁ שֹׁהַם, וְיָשְׁפֵה:  מוּסַבֹּת מִשְׁבְּצֹת זָהָב, בְּמִלֻּאֹתָם.  וְהָאֲבָנִים עַל-שְׁמֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל הֵנָּה, שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה–עַל-שְׁמֹתָם:  פּיִתּוּחֵי חֹותָם אִישׁ עַל-שְׁמוֹ, לִשְׁנֵים עָשָׂר שָׁבֶט.

בעצם, כתוב כאן כי בני ישראל בלכתם במדבר הכינו לוח של קריסטלים ששמו "חושן", בצורת תשבץ בן ארבעה טורים, בו כל טור מכיל שלוש משבצות [ 4 כפול 3 ] ובכל משבצת שובץ קריסטל כלשהו, סה"כ 12 קריסטלים, לכבוד שניים עשר שבטי ישראל, קריסטל אחד לכל שבט.


למען האמת, נראה כי אבדה לנצח הכוונה המקורית בשמות שהוענקו לאבנים הטובות [לקריסטלים] אך יש המפרשים כי ברקת היא אמרלד, ושבו הוא אגת, ושוהם הינו אוניקס, ואחלמה היא אמטיסט, ואודם הינו רובי, ונופך הוא גארנט, וישפה היא ג'ספר, ולשם הינו אופל, ופטדה היא טופז, ותרשיש הוא אקוומארין. החושן היה רקום מחוטים של זהב, תכלת, ארגמן, שני ושש.

שבט ראובן זכה באודם (רובי – Ruby), שבט שמעון זכה בפטדה (טופז – Topaz), שבט לוי זכה בברקת (אמרלד – Emerald), שבט יהודה בנופך (גארנט – Garnet), שבט יששכר בספיר (ספיר – Sapphire), שבט זבולון ביהלום (דיימונד – Diamond), שבט דן בלשם (אופל – Opal), שבט נפתלי בשבו (אגת- Agate), שבט גד באחלמה (אמטיסט – Amethyst), שבט אשר בתרשיש (אקוומרין- Aquamarine ), שבטי מנשה ואפרים בשוהם (אוניקס – Onyx), ושבט בנימין בישפה (ג'ספר – Jasper).

עכשיו, ציירו בדמיונכם תשבץ נוצץ משובץ בשניים-עשר קריסטלים שעל כל אחד מהם חקוק שמו של אחד משבטי ישראל, וכל הכבודה הזו תלויה על האפוד אשר הכוהן הגדול נושא על חזהו בשמשו בקודש.

עכשיו ניתן להשיג את כל סוגי הקריסטלים למזלות ולפי תכונות בקניון הרוחניות מבית אלטרנטיבלי: https://wshop.co.il
– קריסטלים לפי מזלות
– תכשיטים אנרגטיים
– ערכות מתנה

יעוץ חינם לפני רכישה מהמומחים של אלטרנטיבלי


מטרת התשבץ [החושן] הייתה להזכיר לפני האלוהים את שבטי ישראל בשעה שהכוהן הגדול פוסע במשכן או במקדש, אך בספר במדבר פרק כ"ז פסוק כ"א מוזכרת סיבה נוספת והיא זו שהופכת את התשבץ [החושן] למעין כלי להתייעצות עם האלוהים לאמור: וְלִפְנֵי אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן יַעֲמֹד, וְשָׁאַל לוֹ בְּמִשְׁפַּט הָאוּרִים לִפְנֵי יְהוָה:  עַל-פִּיו יֵצְאוּ וְעַל-פִּיו יָבֹאוּ, הוּא וְכָל-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל אִתּוֹ–וְכָל-הָעֵדָה. כאן נכנסים לתמונה גורמים נוספים ששמם אורים ובשמם המלא "האורים והתומים", אשר היו [ככל הנראה] מעין מנגנון פנימי בתוך התשבץ אשר הפעיל את הקריסטלים כדי שיבהיקו וינצנצו על פי רצון האל, וינחו את בני ישראל במסעותיהם.

על שאול המלך מסופר כי הלך להתייעץ עם בעלת האוב לאחר שהאורים והתומים [כלומר, הקריסטלים של החושן] סירבו להשיב על שאלותיו [שמואל א פרק כ"ח פסוק ו'] :  וַיִּשְׁאַל שָׁאוּל בַּיהוָה, וְלֹא עָנָהוּ יְהוָה–גַּם בַּחֲלֹומוֹת גַּם בָּאוּרִים, גַּם בַּנְּבִיאִים.

קיימים אזכורים נוספים בתנ"ך המעידים כי בני ישראל נהגו לתקשר עם האל באמצעות אבני החושן: דוד המלך מתייעץ עימן בנוגע להסגרתו או לאי הסגרתו לשאול וכתוצאה מתשובת הקריסטלים הוא מעדיף לברוח, ואותו דוד שואל באבנים מה תהיינה תוצאות הקרב עם העמלקים וכתוצאה מתשובת הקריסטלים הוא יוצא לרדוף אחריהם [אחרי חיילי עמלק].

בעידן החדש מוזכרים האורים והתומים על ידי הסופר הפורטוגזי פאולו קואלו בספרו "האלכימאי", אשר מסופר בו על אודות שתי אבנים, שחורה ולבנה, המכונות אורים ותומים והמסייעות לתהליכים של קבלת החלטות.


מאמרים קשורים

Back to top button