משמעות השם

פירוש השם מתן

מאת: קרן כהן, אלטרנטיבלי.
השם שלנו הוא חשוב וקובע לא מעט ממהלך חיינו. לכן רבים מתייעצים עם רבנים, מקובלים ונמורולוגים לקבלת פירוש שמות לילדים, להבין מה משמעות השם שיבחר לילדהם. כמו כן, כאשר אנו מתבגרים, פעמים רבות גם אנו רוצים להבין ולדעת מה פרוש השם שלנו ומה הוא מסמל.

כאשר אנו רוצים להחליף או לשנות שם חשוב לדעת מה משמעות השם לפי הקבלה ומה פירוש השם שאנו מעוניינים להוסיף ו/או לשנות. בכתבה זו ריכזנו את כל המידע על משמעות השם, פירוש השם, מקור השמות על פי הקבלה, אסטרולוגיה, נומרולוגיה, טארוט, קריסטליםותורות מיסטיקה נוספות. 

פירוש/מקור השם:
1.תשורה, מתנה, מנחה נתונה "מוהר ומתן" (ברא' ל"ד יב).
2.כהן הבעל בימי עתליה המלכה אשר הומת ע"י עם יהודה על מזבחות בעל (מ"ב י"א יח).
3.אבי שפטיה השר למלך צדקיהו (ירמ' ל"ח א).

יסודות הטבע בשם: מ – מים ת- מים  ן- מים.

גימטרייה קבלית: אות דומיננטית: מ'. ערך גימטרי: 40.

מספר נומרולוגי: 4.

קלף טארוט: מס' 12 – התלוי (The Hanged Man).

משמעות אסטרולוגית: יסוד המים, כוכב נפטון.

צבע מקשר לכוכב: אינדיגו (כחול – סגול).

קריסטלים המחזקים את תכונות הכוכב: אמטיסט, גארנט, מלאכית, סמוקי קוורץ.


תכונות וכישורים:

אישיות אדם זה נשלטת על ידי יסוד המים. הן האות הדומיננטית והן כוכב נפטון נשלטים גם הם על ידי יסוד המים. תחת השפעתו של נפטון, אדם זה שרוי בחיפוש מתמיד אחר השלמות המוחלטת. הוא בעל יכולת אינטואיציה עמוקה מאוד והרגשה של יכולת להיכנס למעמקי הנסתר של עולם הרגשות. יכולתו לשאוב ממקור הרגשות מתבטאת בעומק, ברכות, במקור היצירתיות ובתעצומות נפש.

תכונה מובהקת באדם זה היא היכולת להרגיש. אין מדובר רק על הרגש כתחושה, אלא על רגישות לתנועה המתבטאת במחשבה. זהו מפגש המתרחש בין הלב לבין המחשבה אשר לעיתים עשוי ליצור ניגוד בין משאלות הלב לפקודת המחשבה, דבר המביא לערפול הרגש ויוצר בלבול, תסכולים ומעצורים פנימיים .

האות מ' מסמלת את יסוד המים – מצד אחד שואף לקבל ומצד שני להרוות ולהחיות. בקלף התלוי, פניו אינו משקפות כאב וסבל. הוא קורן ומוקף בהילה זוהרת. זהו הקדוש המעונה המקריב עצמו למען אידיאלים נעלים. בהשפעתו ובהשפעת האות הדומיננטית, אדם זה ניחן ביכולת הזדהות עם הזולת. רחמים ורצון לעור לאנשים. זהו אדם שופע הרוצה לתת ולעזור אך דרך פעולתו אינה בהכרח מוחצנת כי אם מוסתרת, כפי שנאמר "מים שקטים חודרים עמוק", העשייה והעזרה נעשים בשקט ובצניעות מתוך רצון לעזור ולהועיל גם לאחרים ולא מתוך רצון להצלחה עצמית בלבד. יש בו היכולת לקבל וגם לתת לזולתו.

אדם זה יתגלה כבעל גמישות והסתגלות למצבים כמו המים המקבלים את צורת הכלי אליו הם מוחדרים. כמים, הוא עשוי להיות שלוו ורגוע כלפי חוץ אבל בפנים, מתחת לפני השטח, רוחש ומלא פעילות חיובית או שלילית. הוא בעל אינטואיציה מדהימה, חוכמה ונטייה לרוחניות ולחיי רוח. 

בהשפעת המים אדם זה רגיש פגיע, זקוק לחום, אהבה ותמיכה מבן הזוג, אך יודע להעניק זאת בחזרה, חושני ומיני ונוטה להתמסרות כמעט מוחלטת לבן הזוג.

היעדר יסוד האדמה מפוצה במעט על ידי השפעת המספר הנומרולוגי המזוהה עם כוכב אורנוס ומזל דלי. בהשפעתו, באדם זה עשויות להתגלות תכונות כשאפתנות, סדר וארגון, רצינות וקפדנות על קטנות. משמעת, עקביות, חריצות ודבקות במטרה יאפשרו לו להצליח בפעולותיו.הוא יתגלה כאדם המאמין בעקרונות ורעיונות נעלים כגון שוויון וצדק למענם יהא מוכן להילחם.

בהיעדר כל השפעה של יסוד האש הוא עשוי להתגלות כטיפוס פאסיבי, חסר אנרגית תנופה ונמרצות. בהיעדר השפעת יסוד האוויר, ההיבט השכלתני והאנליטי של אישיותו יהיה חזק פחות והוא יטה להתחבר אל עצמו ואל זולתו דרך הלב ולא דרך השכל דבר אשר לעיתים, עשוי להוות בסיס לאי הבנות ולאכזבות.


לרכישת ספר השמות הענק.
מה אומר תאריך הלידה שלך?
לשיחת ייעוץ עם מיסטיקינים בכירים לחץ/י כאן
יש לך שאלה לטארוט? תשובה מיידית!
אסטרולוגיה
לקבלת אוסף הטיפים של פורטל אלטרנטיבלי בחינם לחץ/י כאן


מאמרים קשורים

Back to top button