ספרי בריאות

ספר שיאצו לאוהבים

מערכת אלטרנטיבלי
השיאצו הוא תרפיה באמצעות הידיים, בעיקרה, המתמקדת בלחץ סטטי על נקודות וקווים שונים על פני הגוף.

"שיאצו" היא מילה יפנית שפירושה "לחץ של האצבעות". "שי" משמעו ביפנית "אצבע" ו"אצו", משמעו "לחץ". השיאצו הוא תרפיה באמצעות הידיים, בעיקרה, המתמקדת בלחץ סטטי על נקודות וקווים שונים על פני הגוף. 

הנקודות נקראות "נקודות אקו", או "נקודות צובו", והן משמשות גם באקופנקנטורה (דיקור). הקווים שלאורכם מצויות הנקודות , נקראים מרידאינים. מושגים אלו, ניתן למצוא בתורות מזרחיות שונות, ובכללן ברפואה סינית ויפנית.

איכויות הטיפול של מגע השיאצו, ובעיקר השיאצו לאוהבים, הינן רבות. הוא מהווה דרך טיפול אפקטיבית , המסייעת להביא את המטופל לאיזון ולבריאות אופטימליים.

בראש ובראשונה, מעורר השיאצו את תנועת הצ'י – כוח החיים והאנרגיה, בגוף המטופל. זהו המהלך הראשון בו אנו משתמשים על מנת לסייע להבראתו של המטופל ולהבאתו למצב של בריאות אופטימלית. הוא מסייע לעורר את תנועת הדם בגוף ומשפר את הסירקולציה של מחזור הדם. השפעתו על מערכת העצבים רבה, הוא עוזר להרגיע אותה, או לעוררה, לפי הצורך והכוונה, ובכך מסייע במידה משמעותית-יחד עם השפעתו על מערכת השרירים – להביא את המטופל למצב של רגיעה גופנית ונפשית, ולסייע להקלת הסטרס ולשחרור  ממתחים. כמו-כן, מסייע מגע השיאצו להבאת המטופל למצב של יציבות רגשית ופיזיולוגית ומסייע לו להשיג מודעות גופנית תוך שהוא מסייע לו "להבין" את גופו ולהכיר אותו טוב יותר. דרך מנגנון זה, מחזק השיאצו את הגוף והנפש גם יחד.


באופן ספציפי, נפלא עיסוי השיאצו לטיפול בבעיות גב למיניהן; בבעיות של שרירים מכווצים, נוקשות של הגוף ושל המפרקים; תוך שהוא מסייע להגברת הגמישות של הגוף ושל המפרקים, לשחרור כאבים שונים, כגון כאבי ראש, כאבי בטן, כאבי כתפיים, צוואר תפוס וכדומה; ושחרור והקלה על בעיות המחזור החודשי.

אמנות הריפוי של השיאצו, כפי שפותחה ביפן, כוללת מגע קרוב בין הנותן למקבל, כמו ברוב טכניקות העיסוי היפניות. לא פלא הוא שגם אומנות העיסוי לאוהבים, שיאצו לאוהבים, פותחה והגיעה למלוא פריחתה ביפן.

שיאצו לאוהבים מאפשר לבני הזוג להביא לשיא תענוגם הגופני, על ידי עיסוי וטיפול בשיאצו בנקודות ואזורים המגבירים את התשוקה. ידע לגבי המיקומים וטיפול נכון בנקודות אלו יביא את בני הזוג לשיאים בלתי מוכרים של תשוקה.

בנוסף, שיאצו לאוהבים מלמד את הקורא איך לטפל בבעיות מיניות שונות (קרירות מינית, אין אונות, שפיכה מוקדמת וכו'), ואיך לבצע שיאצו עצמי במתכונת שיאצו לאוהבים…לבד!

נתן ב.שטראוס הינו פיזיותרפיסט ניו-יורקי המתמחה בשיטות אלטרנטיביות. כתב בכמה רבי- מכר בנושאים אלו.


מאמרים קשורים

Back to top button