ספרי בריאות

ספר אור על היוגה

מערכת אלטרנטיבלי
תרגול היוגה במשך חמש עשרה השנים האחרונות שכנע אותי שלמרבית גישתנו הבסיסיות לחיים יש מקבילות פיזיות בגופנו. לפיכך צריכות ההשוואה והביקורת להתחיל בהתאמה וביישור הצדדים הימני והשמאלי של גופנו עד למצב שבו יתאפשרו גם התיקונים המזעריים ביותר.

על הספר:
בעזרת סבלנות בלתי נלאית הננו מלטשים כל תא בגופנו ומחיים אותו בחוזרנו מדי יום להתמודדות, פותחים ומשחררים יכולות שאם לא כן דינן היה תסכול ומוות.
כל פיסה של רקמה ועצב, של מוח או ריאה שלא מוצתה מהווה אתגר לכוח רצוננו וליושרנו הפנימי, אחרת היא הופכת מקור לתסכול ומוות. כל מי שזכה בתשומת לבו של מר איינגאר, או שהיה עד לדיוק, לליטוש וליופי של אומנותו, נחשף למראה השלמות והתום שהם מנת חלקו של האדם בשעת בריאותו בגן עדן: לא חמוש, חסר בושה, בן אלוהים, אדון הבריאה. עץ הדעת אכן ניב פירות רבים ומגוונים, מרים, מתוקים, רעילים ומזינים בהתאם לשימוש שאנו עושים בפרי הידיעה. אך האם אין זה הכרחי כעת יותר מאי פעם לטפח את העץ ולהזין את שורשיו? יתר על כן, ידיעה זו מסוכנת ביותר לאנשים שבשל אי שלמותם עם עצמם מעדיפים לנצלה על מנת להשתמש באנשים אחרים לצורכיהם במקום לשפר ולקדם את עצמם.

תרגול היוגה במשך חמש עשרה השנים האחרונות שכנע אותי שלמרבית גישתנו הבסיסיות לחיים יש מקבילות פיזיות בגופנו. לפיכך צריכות  ההשוואה והביקורת להתחיל בהתאמה וביישור הצדדים הימני והשמאלי של גופנו עד למצב שבו יתאפשרו גם התיקונים המזעריים ביותר.


במילים אחרות, כוח הרצון שלנו יגרום לנו למתוח את הגוף מכף רגל ועד ראש בניגוד לכוח הכבידה. הדחף והאמביציה עשויים להתחיל עם תחושת המשקל והמהירות המתקבלים מאיברים משוחררים, במקום שיהיו תוצאה של שליטה באיזון מתמשך על הרגליים, כפות הרגליים או הידיים המקנה יציבות. גופנו מתחזק כתוצאה מהמתיחה בתנוחות היוגה השונות במשך דקות מספר בכל פעם, בזמן שאת השלווה משיגים על ידי נשימה שקטה ועקבית המרחיבה את הריאות. ההמשכיות ותחושת האוניברסאליות הן תוצאה ישירה של הכרת המעבר הבלתי נמנע בין המתח להרפיה במקצבים נצחיים שבהם כל שאיפה וכל נשיפה מהוות מחזור שלם, גל או תנודה מתוך אינספור הקיימים בעולם.

מהי החלופה? אנשים מעוותים הפוסלים את סדרי העולם, נכים המבקרים את הישר, רודנים ממוטטים מן הפחד המאיים של התקפי לב, המראה הטרגי של אנשים המאשימים אחרים בחוסר האיזון ובתסכולים שלהם. היוגה, לפי שיטתו של מר איינגאר, היא הקרבתו המסורה מרצון של הרדם, המביא את עצמו טל המזבח לבדו, זך בגופו ובנפשו, ממוקד בתשומת הלב ובכוח הרצון, המקריב בפשטות ובתום לב לא רק קורבן חרוך אלא אך ורק את עצמו שהגיע לפוטנציאל העצמי הגבוהה ביותר.

זוהי שיטה המתאימה ביותר למניעת חוליים פיזיים ונפשיים, המגנה על הגוף באופן כללי והמתפתחת תחושה ודאית של ביטחון עצמי. מטבעה קשורה השיטה קשר הדוק לחוקים האוניברסאליים: מכיוון שהכבוד לחיים, האמת והסבלנות מהווים כולם גורמים הכרחיים לנשימה שקטה לשלוות נפש ולנחישות הרצון.
כאן טמונות מידות המוסר הטובות הטבועות ביוגה. מסיבות אלה תובעת היוגה מאמץ כולל ומוחלט הכרוך ביצרית אדם שלם. לא נדרשים כאן חזרה מכאנית או מס שפתיים כמו במקרה של קבלת החלטות חיוביות או תפילות רשמיות. מטבעה מהווה היוגה פעולה חיה מדי שעה בשעה. אני תקווה שספרו זה של מר איינגאר, אור על היוגה, יאפשר לאנשים רבים ללכת בעקבותיו ולהפוך למורים שהמין האנושי זקוק להם נואשות. אם ספר זה יעזור להפיץ אומנות בסיסית זו ויבטיח שהיא תבוצע ברמה הגבוהה ביותר אחוש אסיר תודה, יותר מאי פעם, על החלק שנטלתי בהצגתו.

יצירתו הקלאסית, של המורה חיוגה הגדול והטוב בעולם, אור על היוגה, כוללת:

• הקדמה לפילוסופיות ביוגה ולתרגולה.
• תיאורים מפורטים של יותר מ-200 תנוחות
• טכניקות להשקטת המוח באמצעות תרגילי נשימה
• יותר מ-600 תמונות המתארות את התנוחות ואת טכניקות הנשימה
• קורס יוגה הנמשך 300 שבועות החל מרמת מתחילים ועד לרמת מתקדמים
• תרגילים ותנוחות המיועדים למחלות מסוימות.

ב.ק.ס איינגאר מלמד ומדגים יוגה בכל רחבי העולם מזה 50 שנה. תלמידים מונים כמה מיליונים והוא הקים מרכזי יוגה בעולם כולו.


מאמרים קשורים

Back to top button