ספרי מיסטיקה

ספר החוש השישי

מערכת אלטרנטיבלי
החוש השישי. צירוף מילים שלתוכו נוכל ליצוק כל משמעות שתעלה על הדעת. מהו החוש השישי?
כדי לענות על כך, עלינו לשאול קודם מהם חמשת החושים, כיוון שחמשת חושינו הם הכלים הברורים והמוחשיים שלנו בעולם החומר להתמצא, לשרוד ולהבין.

החוש השישי. צירוף מילים שלתוכו נוכל ליצוק כל משמעות שתעלה על הדעת. מהו החוש השישי?
כדי לענות על כך, עלינו לשאול קודם מהם חמשת החושים, כיוון שחמשת חושינו הם הכלים הברורים והמוחשיים שלנו בעולם החומר להתמצא, לשרוד ולהבין. את חמשת החושים שלנו אנו מכירים, ולומדים להכיר עוד ועוד בחיינו בעולם הגשמי, על התובנות העילאיות שהם מספקים לנו…ועל האשליות שהם מספקם לנו במידה לא פחותה.

חמישה חושים ועוד חוש אחד נוסף? אין זה באמת כך. החוש השישי הוא שם כולל שמטרתו להכליל את העולם שמעבר לחושים. עולם זה כה עמוק ומופלא, וניתן לראותו דרך עדשות כה שונות ומגוונות, עד כי כל שם שנקרא לו יהיה שם בלבד, המתאר רק חלק ממהותו.

מהן "תופעות על חושיות", יכולות על חושיות"? האם יכולות וחושים ברורים וניתנים לתפיסה כמו הראייה, השמיעה ושאר החושים, חושים העומדים לרשותם של מרבית בני האדם, או אולי אלו תופעות ייחודיות להן זוכים רק יחידי סגולה? האם אלו תופעות "אמיתיות", הניתנות למחקר ולמדידה מדעית או שמא אלו הן "אמונות טפלות", בהן האדם משתמש כדי לברוח מהמציאות היומיות המעיקה? האם האמונה ביכולות טבעיות, הינה מתמקדת ומהווה צעד נוסף אל העידן החדש ואל טכנולוגיות האלף החדש, או שמא היא אמונה פרימיטיבית העוצרת את התקדמות האנושות?
שאלות אלו, ורבות אחרות הן שדחפו מדענים רבים לנסות ולהבין את מהות התופעות העל-חושיות.


ההבדל בין יכולות על-חושיות לבין יכולות מדיום. האדם בעל היכולות העל-חושיות מקבל את המידע באופן אישי אינדיבידואלי, דרך אמצעים שונים. המדיום, לעומתו, מתקשר עם רוחות וישויות אחרות על מנת לקבל מידע, מסרים או לבצע פעולות יוצאות דופן. על המדיום לדעת להבחין בין ידיעותיו או מחשבותיו האישיות, לבין המסרים המתקבלים מהרוח או הישות עמה הוא מתקשר. רבים מהמדיומים הינם בעלי יכולות על-חושיות, אך לא כל בעלי היכולות העל-חושיות הם בלי יכולות מדיום.

ספר עב-כרס זה מביא את הפירוט הרחב והעמוק ביותר שנכתב אי פעם לגבי תחום מרתק זה של החוש השישי והתופעות הכלולות בו.

ספר זה דן בהיסטוריה של חקירת ולימוד היכולת העל טבעיות ובחלוצי המחקר בתחום זה. תופעות כגון טלפתיה, מושג המוכר לרבים, ניבוי בצורותיו השונות, פסיכוקינזיס או צילום נפשי מוסברות בספר. תחום עולם החלומות זוכה לפירוט רב. מושגים כגון ריחוף, פסיכומוטוריקה, תקשור וטלפרומציה זוכים להסבר המתבסס על נתוני מחקר מדעיים. תחומים שבהם רב הנסתר על הגלוי כגון ג'ינקס, כתיבה אוטומטית, בתים רדופים וסטיגמטה נדונים בהרחבה ועדיין לא הזכרנו את המסע האסטרלי, החיים שלאחר המוות, המדיומליות, הדיבוק, המטוטלת…
כל תחום ותחום של החוש השישי – אלו המפורטים למעלה ורבים אחרים – מפורט ונדון באופן המעמיק ביותר.

בנוסף מובאים תרגילים רבים לשיפור היכולת העל טבעית, ומוקדשים פרקים מיוחדים לגופים האנרגטיים, לאנרגיות קוסמיות וליכולות של האדם להתחבר לאנרגיות אלו.

תומס רייק: פאראפסיכולוג וחוקר תופעות על טבעיות במכון אוניברסיטאי בבוסטון, ארה"ב.
רותי פישמן: כותבת ספרים בתחום המיסטיקה והרפואה האלטרנטיבית.

432 עמודים, כריכה רכה.


מאמרים קשורים

Back to top button