ספרי עידן חדש והעצמה

ספר אושו – אומץ לב

מערכת אלטרנטיבלי
אומץ לב אינו העדר פחד, אומר אושו. אדרבה, זאת נוכחותו המלאה של הפחד.

אומץ לב אינו העדר פחד, אומר אושו. אדרבה, זאת נוכחותו המלאה של הפחד. עם האומץ להתייצב מולו. הספר הזה נותן מבט ממעוף הציפור על כל הנושא- מה מקורם של פחדים,כיצד להבין אותם, וכיצד למצוא את האומץ להתעמת אתם. בתוך כך אושו מציע שכל אימת שאנחנו ניצבים מול חוסר ודאות ושינוי בחיינו, זאת דווקא סיבה לחגיגה. במקום לנסות להיצמד למוכר ולידוע, אנחנו יכולים ללמוד ליהנות מן המצבים האלה כהזדמנויות להרפתקה ולהעמקת הבנתנו את עצמנו ואת העולם סביבנו.

הספר מתחיל בחקירה לעומק של משמעות האומץ, וכיצד הוא בא לידי ביטוי בחיי היומיום של הפרט. לעומת ספרים שמתמקדים במעשי גבורה הרואיים בנסיבות יוצאות דופן, ההתמקדות כאן היא בפיתוח אומץ פנימי שמאפשר לנהל חיים אותנטיים ומספקים על בסיס יומיומי. זה האומץ לשנות כששינוי נדרש, האומץ לעמוד מאחורי האמת שלנו גם כשהיא נוגדת את דעותיהם של אחרים, והאומץ לאמץ את הלא ידוע למרות הפחד- בקשרים בין אישיים, בקריירה, או במסע המתמשך להבין מי אנחנו ומדוע אנחנו כאן.


אומץ ממלא תפקיד גם בכמה שיטות מדיטציה שהמציא אושו במיוחד לעזור לאנשים להתמודד עם פחדיהם.
אושו מאתגר את קוראיו לבחון את מערכות האמונה המותנות ואת הדעות הקדומות שמגבילות את יכולתם ליהנות מן החיים בכל עושרם ולהשתחרר מהן. הוא תואר על ידי סנדיי טיימס הלונדוני כאחד מ"אלף האנשים שעיצבו את פני המאה העשרים", ועל ידי סנדיי מיד-דיי (הודו) כאחד מעשרת האנשים- לצד גנדי, נהרו ובודהא- ששינו את גורלה של הודו. יותר מעשר שנים אחרי מותו בשנת 1990, תורתו ממשיכה להכות גלים, ולהגיע למחפשים בני כל הגילים כמעט בכל ארץ בעולם.


מאמרים קשורים

Back to top button