ספרי עידן חדש והעצמה

ספר בודהיזם טיבטי

מערכת אלטרנטיבלי
בודהה, בן אצילים ומורה דת שחי בין השנים 563 ל-483 לפני הספירה בצפון הודו, גילה מחדש את המפתח לאושר ולימד אנשים כיצד למצוא את הדרך להארה. הוא תיאר גישה ישירה זו כדרך האמצע מכיוון שהיא משוחררת מהקיצוניות של ההכחשה-העצמית הקשוחה מצד אחד, ומסיפוק היצרים הרפה מן הצד השני.

בודהה ידע שכל האנשים הכפופים לאותן פעולות של הקארמה ושל חוסר המודעות הרוחנית, אלא שהצרכים המיוחדים של כל אחד ואחד שונים כמובן. אף על פי שהבסיס ההגיוני המונח ביסודם זהה תמיד, לימד בודהה מגוון רחב של טכניקות ודוקטרינות בעלות מורכבות ותחכום שונים, כדי לאפשר לאנשים להגיע להארה בהתאם לדרישותיהם.

תורתו של בודהה נחקרה ביסודיות ופותחה עד שהגיע לבשלות מלאה בהודו במאה ה-8 לספירה. דברים רבים שהיו אך מרומזים במקור הובלטו והוסברו ביתר פירוט וכל נוצרו הזרמים השונים של הבודהיזם. שלא כמו דתות אחרות, שבהן כל סטייה מן האורתודוקסיות הקפדנית נחשבת לכפירה, מתקיימים הזרמים השונים של הבודהיזם זה לצד זה בהודו ומקומות אחרים. כל עוד התורות והמנהגים "המודרניים" התאימו את עצמם לעקרונות הבסיסיים המעטים, גם הם נתקבלו כאותנטיים וראויים לתשומת לב.
בשל קרבתה הגיאוגרפית להודו, הגיע למדינת טיבט כל התורות העיקריות של השושלת של אותם זמנים. תורות אלו הובילו להתפתחות של מספר צורות בודהיזם מיוחד לטיבט. מאסטרים של זרמים מקומיים אלה הם של הבודהיזם היו פעילים ביותר במשך השנים, והם שכללו בהתמדה את התורות באמצעות תרגולי המדיטציה שלהם וכתביהם על הדוקטרינה והפילוסופיה.


תרגילים מעשיים בסוף כל פרק בספר מיועדים לסייע לכם במקרה שלא קיימת גישה קלה או קבועה למורה, והם משניים לכל הדרכה שאתם עשויים לקבל ממורה מוסמך. אם אתם כבר נוהגים לבקר במרכז לימוד, ישמשו אתכם כמה מן ההסברים המובאים בספר במהלך החודשים הראשונים של המגע עם הבודהיזם הטיבטי, כשהכול נראה משונה כל כך ומבלבל. כאשר תתקלו בדבר שאינו מוזכר בספר, אל תהססו לשאול משהו כדי לקבל מידע נוסף. רגע של מבוכה עדיך על חיים שלמים של בורות.
במדריך זה, סטפן הודג', המתמקד בבודהיזם טיבטי, נותן הדרכה יסודית וברורה לפילוסופי העתיקה הכובשת כיום את המערב. ספר זה מסביר את תורת הבודהיזם הטיבטי, כולל הקארמה, ההארה והנירוואנה – מושגים עתיקים המוכרים כיום לכל – ומשלב תרגילי מדיטציה, הגות ופעילות כך שהקורא יוכל להתנסות ולהבין את חכמת הבודהיזם הטיבטי. בין הנושאים המפורטים בספר תוכלו למצוא:

* תפקידו של הלאמה.
* מהות האהבה, החמלה, השמחה, יושב הדעת והאיזון.
* יישום רעיונות נעלים בחיי היום יום.
* גילוי סוד החניכות והמחוייבות הדרושים להתפתחות רוחנית.
* מהות המנחות והסגידה.
* הכרת הבודהיזם הטיבטי- טאנטרה הכובשת את המערב – מכלי ראשון.

על המחבר סטפן הודג':
תלמיד ללימודי המזרח, הינו האדם המערבי הראשון שהוסמך כמזיר על פי מסורת השינגון הטאנטרית. הוא שהה שנים רבות במנזר ביפן, וכיום הוא מלמד בודהיזם באוניברסיטה של לונדון. נחשב למומחה עולמי בתחום הבודהיזם הטיבטי.


מאמרים קשורים

Back to top button