ספרי רוחניות

ספר ניסויים באהבה

מערכת אלטרנטיבלי
ניסויים באהבה הוא סיפור חייו של מדען יוצא דופן, ותיעוד של רעיון חדש להפתיע במדע- כי האהבה קובעת.

"אמיתות" היסוד הידועות לנו על גידול ילדים – ילדים זקוקים לתשומת לב ואהבה מהוריהם, ומגע פיזי חיוני להתפתחותם הרגשית והקוגניטיבית – הושמו עד לפני 50 שנה ללעג ע"י הקהילה המדעית. פסיכולוגים פרוידיאניים והתנהגותיים גרסו , כי תינוקות נמשכים אל אמותיהם רק כמקור לחלב , שתשומת לב רבה מדי עלולה לגרום לנזק ושכל מגע מיותר חושף את התינוק לחיידקים.

ניסוייו של הפסיכולוג האמריקני הארי הרלו , שחייו ועבודתו עומדים במרכז ספר זה , העניקו גושפנקא מדעית חד משמעית לחיוניותו של הקשר בין האם לתינוק. ניסויים אלה הוכיחו כי קופים, ולכן גם תינוקות אנושיים, יוצרים קשר רגשי חסר תחליף עם אמותיהם, גם אם הן אינן מזינות אותם. הרלו הוכיח, כי קשר זה הוא גורם מכריע בהתפתחות היכולות הרגשיות והשכליות של התינוק, ותינוקות שקשר זה נשלל מהם סובלים בבגרותם מנטיות דיכאוניות ומנזק שאינו ניתן לתיקון.


בביוגרפיה מרתקת ודרמטית מספרת דבורה בלום, פרופסור לעיתונות וזוכת פרס פוליצר, את סיפורו של הפסיכולוג האקסצנטרי הרלו, שהיה שנוי במחלקות בעיני חבריו למקצוע ומוקצה ע"י פמיניסטיות ולוחמים למען זכויות בעלי החיים, שהקריב את חייו האישיים, את נישואיו ואת מערכות היחסים שלו עם ילדיו על מזבח מעבדת הקופים שלו באוניברסיטת ויסקונסין, שהידרדר לאלכוהוליזם, ובכל זאת השאיר אחריו מורשת של רוך, אהבה, מגע ואינטימיות.

כריכה רכה, 390 עמודים


מאמרים קשורים

Back to top button