ספרי רוחניות

ספר מסע אל התובנה

מערכת אלטרנטיבלי
כל דיון רציני בשאלת התפתחות היקום שבו אנו חיים מביא בהכרח אל השאלה: איך נוצרו החיים במרחבים הבלתי נתפסים של הזמן ושל החלל?

ודווקא על כדור הארץ שלנו? ולא עוד. אלא שהתפתחו כאן. לאחר מיליארדי שנים. חיים ייחודיים מאוד-חיים תבוניים. תמיהות אלו ואחרות אפשר לנסות להסביר, והספר שלפנינו אמנם מלא וגדוש בחומרי מדע מרתקים הנוגעים בהן ושופכים עליהן אור חדש.

אבל חידה אחת חוזרת ומציקה: לפי כללי ההסתברות. לא מתקבל על הדעת שרק כאן. בפלנטה שלנו, נוצרו חיים שהתפתחו לחיים תבוניים. סביר הרבה יותר לאמץ השערה לפיה מפכים חיים כאלה גם במקומות אחרים בגלקסיה, וחלקם, או רובם, מתקדמים בהרבה מאיתנו. והשאלה המפורסמת שבה נפתח הספר מהדהדת בחוזקה בסופו: ואם כן-איפה הם?

מסע אל התבונה הוא הספר העברי המקורי הראשון בנושא, אבל גם בשפות אחרות רק מעטים עוסקים באופן כה מקיף ומרתק בחידות שבהן הוא מטפל.


 רציונליסטים חסרי תקנה ימצאו כאן שאלות מעוררות רבות, וחסידי עב"מים למיניהם ילמדו -אולי- מידה בריאה של ספקנות. והקוראים כולם פשוט ירכשו הרבה דעת- ובשפה שאינה מתנשאת. כל זה-בהסתמך על הגילויים המדעיים כפי שהם מדווחים ממש בימים שבהם מובא הספר הזה אל הדפוס.

כריכה רכה, 317 עמודים


מאמרים קשורים

Back to top button