פנג שואי

חיים בהרמוניה מושלמת

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, חני לוינסון
על פי הקוסמולוגיה הסינית, העולם כולו מורכב משתי סוגי אנרגיות בסיסיות, היין המתאר את האספקט הנשי בטבע לעומת היאנג המסביר את האספקט הזכרי/ הגברי בטבע.

דמיינו את עצמכם לרגע אחד בני 95, הרופאים מבשרים לכם כי קצכם קרוב, אך למרות זאת, אתם חשים רגועים שלווים ואפילו מרוצים, חסרי פחד.
אתם יודעים שחייכם היו מלאים וטובים. חיים נפלאים שמוצו עד תום ולא הייתם מוסיפים להם או משנים בהם דבר. אתם יודעים שחייתם בהרמוניה. היין והיאנג עזרו לכם להגיע לשם. 
 
על פי הקוסמולוגיה הסינית, העולם כולו מורכב משתי סוגי אנרגיות בסיסיות, היין המתאר את האספקט הנשי בטבע לעומת היאנג המסביר את האספקט הזכרי/ הגברי בטבע. שני העקרונות הללו מייצגים ניגודים משלימים שהאחד לא יכול להתקיים בלי השני. כל דבר בעולם הוא ייני או יאנגי ברמה זו או אחרת. המינונים העדינים של השילוב בין היין והיאנג הוא שיוצר את ההרמוניה סביבנו. בפנג שווי משתמשים בעקרון זה על מנת ליצור הרמוניה בבית ובעסק.


כך למשל, כדי לחזק בבית את אנרגיית היין, מוסיפים אלמנטים רכים כמו: שטיחים, כריות גדולות, וילונות וריפודים. ולהיפך, ריצוף שיש בוהק, רהיטי מתכת וויטרינות גדולות העשויות זכוכית יוצרים אווירה בעלת אופי יאנגי. לצבעים יש השפעה רבה על האיזון. צבעים כמו אדום, כתום, צהוב עז הם צבעים חזקים הנתפסים כצבעים יאנגים. לעומתם צבעי פסטל רכים ועדינים או בז' ושנהב גורמים לנו לחוש יותר יין. 
 
גם האנשים מתחלקים לטיפוסי יאנג ולטיפוסי יין. אדם בעל מאפיינים רבים יותר של יין יהיה אדם רגוע, שקט, איטי, מופנם ואולי אפילו ישנוני או מדוכדך. כדי שהוא ירגיש טוב בביתו, הפנג שווי אומר כי יש לעצב לו בית בגוונים שקטים, פסטלים, צורות מעוגלות והרבה בדים לריכוך .
 
אם נשים אדם כזה בבית המעוצב בצבעים עזים, בצורות זוויתיות ופינות חדות הוא ירגיש בו רע. ולהיפך, אדם בעל מאפיינים רבים יותר של יאנג הוא אדם ערני, זריז, פעיל מבחינה גופנית ועד לאדם עצבני, מתוח, כועס ונוקשה. 
לאדם כזה נעצב דירה עם מאפיינים יאנגיים התואמים את אישיותו: צבעים עזים, הרבה אור, צורות חדות וכו'. רק בה הוא ירגיש בבית. אולם, פה נכנס עקרון האיזון. 
 
כשמסתכלים על הטאו, על כל השלם, רואים כי בנקודה הכי כבדה של היין יש קצת יאנג ובמקסימום של היאנג יש נגיעת יין. והנקודות האלה אומרות: אתה יאנג אבל בבסיס של הגרעין שלך יש יין ולהיפך. זו האנרגיה הפנימית. הגרעין. הניצוץ. והשנים האלו, חיים זה לצד זה, משלימים אחד את השני.
 הזכרי את הנקבי. היום את הלילה, הקיץ את החורף. לכל אחד מהם בנפרד צורה בלתי מוגדרת. ורק כשהם ביחד- זה עיגול: צורה מושלמת! ושלמות זו היא ההרמוניה אותה אנו מחפשים בחיינו.


וכך, בעיצוב הבית או העסק והתאמתו לטיפוסים השונים, עלינו לשלב את המרכיבים ההפוכים להם בכל אחד מהבתים.
בסלון כחול – נשלב כריות אדומות. לשולחן אוכל מרובע וזוויתי – נוסיף מפה רכה ונשפכת. לחדר חשוך – נוסיף תאורה. ובחורף הקר – נוסיף חימום. למשרד הנוקשה נוסיף תמונה של אשה, ולדירה הנשית נוסיף פסל של סוס (הנתפס כסמל גברי).
 
כל אדם יכול להחליט אם הוא זקוק ליותר או לפחות יין או יאנג כדי להרגיש מאושר ומאוזן יותר. ברגע שנדע זאת נוכל לשנות את סביבתנו על פי הצורך, כדי שהיא תסייע לנו להפוך לבעלי תכונות רבות יותר של יין או של יאנג. הבנה עמוקה יותר של איזון זה הוא לב ליבו של הפנג שווי. אם לחדר בו אנו גרים יש פנג שווי טוב, נישן טוב יותר, נחייה טוב יותר ונשיג את המטרות שהצבנו לנו בחיים.
 
פנג שווי היא דרך לחיות באופן הרמוני עם עולם הטבע במקום לחיות בעימות איתו. איזון נכון בין היין והיאנג מעודדים זרימה של אנרגיה חיובית אל תוך הבית. זהו מודל להתמודדות עם המציאות. וכאשר אנו מרוצים ושמחים עם הסביבה שמקיפה אותנו, יאנג ויין נמצאים בהרמוניה גם בתוכנו.


מאמרים קשורים

Back to top button