פנג שואי

איך משיגים בית בהרמוניה מושלמת?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, חני לוינסון
איך משיגים בית בהרמוניה מושלמת על פי תורת הפנג שואי?

חמשת היסודות של הפנג שואי, עץ, אש, אדמה, מתכת ומים, הם מושג מפתח להבנת יישום התורה. חשוב להבין כי כאשר הסינים מדברים על היסודות, הם אינם מתייחסים אליהם במובן האטומי- מולקולארי של המילה, אלא במובן האנרגטי. הדרך בה האנרגיות הללו מקושרות בינן לבין עצמן, בונות או מחלישות אחת 
את השנייה, היא הבסיס לביצוע תיקוני פאנג שואי בבית.

חמשת היסודות הם בעצם אנרגיות, הנמצאות כל הזמן בתהליך של שינוי, והמצב המשתנה – הוא המצב הקבוע. לדוגמה, יסוד העץ מייצג את אנרגיית הגדילה, אנרגיית הצמיחה וההתפתחות.

יחסי הגומלין בין חמשת היסודות מתוארים על ידי שלושה מעגלים:

המעגל הראשון- מחזור הבניה והיצירה. על פי הסיבתיות, עץ יוצר אש (גזעי האש משמשים חומר בעירה לאש). אש יוצרת אדמה (אפר). האדמה יוצרת מתכת (מחצבים). המתכת יוצרת מים (טל הבוקר על מתכת קרה). המים יוצרים עץ (המים שמשקים את העץ מאפשרים את צמיחתו).


המעגל השני– מחזור השליטה, ההרס, הבקרה. על פי הניגודיות, מים מכבים אש. אש מתיכה מתכת. מתכת גודעת עץ. עץ שולט באדמה  (שורשי העץ מכים שורשים ומוצצים את לשד האדמה. ויש האומרים: עץ חודר לאדמה בעזרת מחרשת העץ), והאדמה סופגת ומכסה את המים.

המעגל השלישי- מחזור ההחלשה. זהו מעגל הפוך למחזור הבניה והיצירה. במעגל זה, האדמה מחלישה את האש. האש מחלישה את העץ.  העץ מחליש את המים. המים מחלישים את המתכת. המתכת מחלישה את האדמה.


הנה דוגמה לשימוש במעגלים השונים בעיצוב הבית. נניח שאתם מעוניינים לרהט מחדש את המשרד ולהוסיף לחלל יותר עץ: שולחן עץ גדול, ספריה גדולה מעץ, ריצפת פרקט וכדומה. ואולם, בחלל החדר יש הרבה שידות תיוק סטנדרטיות ממתכת. אנרגיית המתכת "משתלטת" על אנרגיה העץ ו"הורסת" אותה.

מה עלינו לעשות?
להוציא את שידות המתכת– פתרון לא מעשי. אם נחליף את שידות המתכת בשידות עץ – הריהוט ייראה מיושן. אם נוסיף את אלמנט האש – זה אכן יכול לעזור, כי האש "תהרוס" את המתכת (מחזור השליטה/הרס). אבל שימו לב, העץ יוחלש גם הוא על ידי האש (מחזור ההחלשה), וגם את זה איננו רוצים. מה הפתרון? הוסיפו את אלמנט המים. המים יתמכו באנרגיית העץ (מחזור הבניה והיצירה). המים יחלישו את אנרגיית המתכת (מחזור ההחלשה). וכך, עניתם על שתי הבעיות באמצעות פתרון אחד.

לסיכום: הרמוניה ואיזון הם הבסיס לעיצוב על פי הפנג שואי. תמרון ושימוש נכון בחמשת הכוחות מיועד ליצירת הרמוניה ואיזון בבית.


מאמרים קשורים

Back to top button