אנרגיות חיוביות

ניקוי אנרגטי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
ניקוי וטיהור אנרגטי לבית, לגוף ולנפש מאנרגיות שליליות ויציאה לדרך חדשה.

זה הזמן לעשות ניקוי וטיהור אנרגטי לבית, לגוף ולנפש מאנרגיות שליליות ולצאת לדרך חדשה.

ניקוי אנרגטי

"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" אינו סתם משפט תלוש משום מקום, אלא משפט מתוך השיר "אחות קטנה" שכתב רבי אברהם חזן מגירונדי במאה ה-13 בספרד.
כך או אחרת, כולנו רוצים שבתום תקופה, נוכל להותיר מאחור את הדברים הפחות טובים שהתרחשו במהלכה ולהתחיל תקופה אחרת חדשה, עם דף נקי וחלק, חף מהמשכם של דברים שאנחנו מקווים ורוצים לסיימם ולהותירם מאחור…

ניקוי אנרגטי יכול להגיע ברבדים שונים, אבל הפעם נתבונן על שניים מהם: סביבתי והאישי.

ניקוי סביבתי יכול להתחיל באיוורור החפצים שברשותינו – אנחנו נוטים לצבור חפצים רבים שעם הזמן, הופכים לא שמישים ולא נדרשים עבורנו. ניקוי אנרגטי יכול להתחיל בלהיפטר מחפצים שאין לנו צורך בהם עוד. כאלו שלא השתמשנו בהם למשל בשנתיים האחרונות, שעמדו על המדף מבלי שאף אחד נגע בהם. דברים שאינם שמישים עוד עבורנו, יכולים להיות אוצר נפלא עבור מישהו אחר – עצם הנתינה וההעברה בפני עצמה, משאירה בנו תחושה נפלאה…


כדי לסדר ארון או חדר באופן מהותי, צריך להוציא קודם את כל הדברים החוצה, כשהחדר/ ארון פנויים וחפים מכל חפץ, יש לנו הזדמנות לראות דברים באופן שונה שעשוי להיות שמיש ויעיל יותר ורק אז, אחרי שערכנו את השינויים והניקיונות הנדרשים מטבע הדברים, ניתן להשיב חזרה דברים למיקומם החדש והיעיל/ נוח יותר עבורנו.

מעניין שהשימוש בשיטה הזו ברמה הרגשית, יעיל לא פחות מאשר ברמה הפיזית של הדברים. לא פעם אנחנו עושים שימוש ברגשות/ אופן דיבור/ מחשבות ודפוסי התנהגות שכבר מזמן לא מתאימים לנו, שכבר מזמן לא תואמים את תצורת חיינו המשתנה עם השנים כך שתמיד, תמיד, תמיד שווה לבדוק מה אנחנו מרגישים נכון להיום, מבלי לקחת דברים כמובנים מאליהם.

מי ים
נכחתי בכמה טקסי ניקוי אנרגטי בחיי והם כללו שטיפת בית חדש או לאחר שיפוץ במי-ים
הים, "מקווה מים רבים" נתפש כמטהר הגדול. בית שיש בו אנרגיה קלוקלת, מתח, חרדות, בית שקרו בו דברים קשים ראוי ומומלץ לשטוף את הבית במי ים.
יש למלא בקבוק מי ים ולשפוך מעט מים בכל אחת מפינות הבית ולהשאיר את הרטיבות למשך מספר שעות, המלח כך אומרת האמונה, סופח אליו את האנרגיות השליליות (נסו לחשוב איך אנחנו מרגישים אחרי אמבט מלח בכפות הרגליים). לאחר השרייה של מספר שעות, ניתן ורצוי לשטוף שוב את הבית במי ברז רגילים.
"בְּכוּר" – טקס הבכור מגיע אלינו ממדינות צפון אפריקה כשכוונתו המקורית היא טיהור אנרגטי של מרחב המחייה בו אנחנו חיים ולמעשה, הטקס הוא מעיין המשכיות להבערת קטורת בבית המקדש. מטרתו של טקס הבכור היא לפנות את האנרגיה השלילית התקועה בין הכתלים ובכך לפנות מקום לאנרגיה חדשה וטובה יותר.

לטקס יש מספר כללים פשוטים:
את הטקס מבצעים רק בשעות אור יום, עד שלוש לכל המאוחר.
לא מבצעים טקס זה בימי שבת או חג
יש שנוהגים להקריא בקול פרקי תהילים בזמן הטקס
נשים הרות אינן יכולות להיות נוכחות בזמן הטקס, אלא רק לאחר חצי שעה מסיומו.
לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, לא מומלץ להיות נוכחים בטקס מחשש לשינוי בערכי לחץ הדם בהתאם להרכב הצמחים, השרפים והמינרלים שבתערובת הבכור עצמו.
את תערובת הבכור מבעירים בתוך כלי אלומיניום חד פעמי שהושם בתוך מחבת, את העשן הסמיך מעבירים סביב כל פתחי הבית תוך ברכות, איחולים, תפילות ובקשות של כל מה שמבקשים עבור עצמנו. עם תום הטקס, יש להשליך את כלי האלומיניום הרחק מן הבית משל בכך נפטרנו מהאנרגיות השליליות והרחקנו אותן מסביבתנו הקרובה.

ישנם כמה וכמה סוגי תערובות לטקס הבכור, התערובת הקלאסית מפורטת לעיל:
גופרת, אשלגן, חמרן, גופרת הנחושת, גופרית, לבונה, מור, קינמון, ציפורן, הל, ורדים, מרווה, רוזמרין, שמן אתרי סנדלווד (sandalwood), יסמין, לבנדר, זרעי כוסברה, זרעי אניס, אצטרובל, עלי הדס, עלי אזוב, עלי דפנה, זרעי כמון, פרחי קמומיל, פיגם, זנגוויל ועוד רבים וטובים שמשתנים בין החנויות השונות.
כתיבת רצף, היא אחת השיטות המוצלחות יותר לשחרור וניקוי רגשי. אחד הספרים המומלצים יותר להדרכה והבנת השיטה על יתרונותיה הרבים, הוא סיפרה של ג'יין קמרון / דרך האומן.

התוודעתי לסיפרה של קמרון ושיטתה לפני למעלה מעשור שנים ומאז אני מוצאת, שככל שאנחנו מצליחים להביא את עצמנו לכתיבת רצף (על חוקיה) מדי יום, כך אנחנו מצליחים למצות מעצמינו יותר ויותר בחלוף הזמן.
אם טרם שמעתם על השיטה או על סיפרה של קמרון, הרי שזו הרבה מעבר להמלצה חמה שנכונה לכל אדם באשר הוא.

פעילות גופנית
לא יעזור לנו שום דבר, כשאנחנו יושבים, אנחנו למעשה "תקועים" במקום אחד והתקיעות לא מטיבה איתנו בשום צורה ואופן.
די ביציאה להליכה רגלית, שחיה, רכיבה על אופניים, ריצה או שימוש במתקני חדר כושר זה או אחר בשביל להזיז אותנו ולייצר שינויים כימיים במוח שלנו שבתורם, יודעים לחולל פלאות להתבוננות שלנו על פני הדברים, ליכולת להתמודד עם דברים רגשיים שאנחנו חווים במהלך היום יום, פינוי ומיזעור רגשות שליליים עד כדי שחרור ריגשי מלא והפיכת מצב רוח עגמומי למשופר עשרות מונים מקודמו.
אם בהמלצות טובות עסקינן, הרי שכל פעילות גופנית בתורה מטיבה עם גופנו, עם מערכות הגוף, עם הלב וכלי-הדם, עם מערכת הניקוז של  הגוף הלא היא מערכת הלימפה שפעילות גופנית באשר היא מסייעת לה לנקז את הפסולת והרעלנים מגופנו, מערכת הנשימה והריאות ואף מערכת העיכול (זאת יאמר לכם כל מי שאי-פעם חווה עצירויות והתחיל לנוע במרחב)
ואם גם הנפש מצטרפת לרשימת המוטבים – אדרבא…


מקלחת/ אמבטיה/ בריכה/ ים ומקווה טהרה גם יחד

מזל שהטבע מספק לנו מים זורמים, את הקסם הזה לא יודעת אם היינו מצליחים להמציא…
כך או אחרת, ודאי תסכימו איתם שמקלחת טובה יודעת להרגיע, אמבטיה יודעת להרגיע ולאסוף אותנו לכמה דקות של שלווה, רגיעה וחשיבה עמוק פנימה, כך גם השחייה שלאורך זמן לגמרי חופפת לסוג של מדיטציה, הים יודע להרגיע ולהוציא מאיתנו את הרגשות השליליים שחונקים אותנו – אחרת איך נסביר את העובדה שהיום מלוח? ולקינוח? מי שטרם חווה את עוצמת החוויה של מקווה טהרה, כדאי שייקח לעצמו את ההזדמנות לידיים ויחווה את העוצמה הזו שלי אישית, אין מילים לתארה…

EFT – Emotional Freedom Technique טכניקה לשחרור רגשי.
את השיטה המיוחדת הזו פיתח בארה"ב גארי קרייג לפני למעלה משלושים שנה.
הטכניקה מאפשרת לכל אדם לטפל בעצמו, בכאביו הפיזיים והרגשיים, בהרגלים ודפוסי חיים מגבילים בחיינו בקלות, במהירות וללא כל תלות או צורך בידע טיפולי או אמונה ספציפית בשיטה עצמה.
השיטה מאפשרת לנו להתמודד עם צער, אבל פחדים וחרדות, כעסים, מתח, חוסר בטחון עצמי, אגרסיביות, קשיי הירדמות, רגשות אשם, שיפוטיות וביקורתיות, יאוש, דכאון ועוד.
כסיסת ציפורניים, עישון, צריכת כמויות גדולות של מזון מסויים לרבות שוקולד ועוד הרגלים כאלו ואחרים שמטרידים אתכם – EFT היא לחלוטין השיטה המהירה והיעילה לסייע.

השיטה מתבססת על טיפוף ידני על נקודות אקופונקטורה מוכרות וידועות, בעלות השלכה מהותית על מערכות גופנו הפנימיות כשעצם הטיפוף גורם עירור לפתיחת חסימות בעומדות במקור של דפוסי התנהגות כמו גם רגשות אלו ואחרים. על פי הגישה הסינית, אברי הגוף הפנימיים באים לידי ביטוי באיזור הפָּנים שלנו כך שרוב נקודות הטיפוף, מטבע הדברים נמצאות בפנינו.
ברחבי האינטרנט תוכלו למצוא סרטונים רבים של ממציא השיטה בהם תוכלו לקבל הסברים מעמיקים יותר כמו גם אלפי סרטונים המדגימים וממחישים כיצד פועלת השיטה ותוצאותיה אל מול עיניכם. המלצה חמה!!!

רגעים לפני שמתחילה לה שנה חדשה, "תכלה שנה וקללתויה, תכל שנה וברכותיה" כאמור, שווה להניח את הדעת לניקוי הסביבתי והפנימי ולהתחיל שנה חדשה ברגל ימין, מתוך ניקיון פנימי, בייתי וסביבתי.

זו הזדמנות מצויינת לברך את כולנו בשנה טובה!
שנת בריאות טובה ומשתפרת
שנת שלום ואחווה
שנת שגשוג ופריחה
שנת פרנסה טובה
ובשורות טובות
כן יהי רצון!


מאמרים קשורים

Back to top button