אנרגיות חיוביות

ניקוי אנרגטי של הבית ושל הגוף…

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
ניקוי הבית לפני חג הפסח מאפשר בנוסף לניקוי וטיהור אנרגטי של הבית, ניקוי אנרגטי של הגוף וביצוע שינויים חיוביים בחיינו.

לכל אחד מאיתנו נעוצים כנראה אי שם במדורי זיכרונות הילדות מבצעי הניקיונות של פסח. נקיונות אלה מחזירים אותי אל הבית הישן שהיה לנו אי-שם בפתח תקוה. ובהיותי צעירת הילדים והבית, התפקיד שלי היה ניקוי הפאנלים, כן כן, אותה מרצפת שיושבת בחיבור שבין הרצפה והקיר – עד היום עוד לא הצלחתי להבין למה הלכלוך בחר ובוחר להתיישב דווקא שם.
 
בסכין לא חדה, ברזלית וזוג ידיים צעירות הקפתי את הבית מדי פסח.
אני זוכרת שהתפקיד הנחשק בעיניי היה דווקא איבוק ערימות הספרים שהיו בביתנו:
ערימות סדורות של ספרים מכל הגדלים, חיכו לזוג ידיה של אחותי שיאווררו מבין הדפים והכריכות את האבק שהצטבר שם בין פסח אחד למשנהו.
בכל שנה חלפה בי המחשבה שלוּ הספרים היו נפתחים בתקופה שבין לבין ולו פעם אחת, יכולנו בימים האלו טרום הפסח, לרדת לשחק בחצר עם החברים במקום לבלות שעות ארוכות באיבוק והסרת אבק שדבק בפאנלים ובווילונות.


אין לי מושג איך אתם נערכים היום לפני פסח, אם אתם מהסוג שמקפיד מדי שנה לצבוע את הבית או מזמינים את העוזרת שתנקה באופן יסודי את הבית, אם אתם מחליפים את כלי המטבח או לא – אבל הכתבה הזו, עוסקת בסוג אחר של ניקיון בהמשך ישיר לכתבות המופיעות בגיליון הקודם של המגזין.
 
הכתבה הזו עוסקת דווקא בניקיון הפנימי שלנו, הן בפן הפיזיולוגי של הדברים והן בפן הרגשי מנטאלי שלהם.
 
באחת הפעמים בן עמדתי בפני שיפוץ הבית למדתי שעל מנת לארגן חדר ולעצבו בצורה שונה, יש צורך להוציא הכל החוצה, לנקות, לתכנן ורק אז להניח חזרה את הדברים במקומם ודווקא ניסיון החיים הזה, הוא זה שלימד אותי שרגע לפני שמכניסים דברים חדשים לתוך החיים, כדאי לבדוק האם הדברים שקיימים כבר עדיין בשימוש, האם אנחנו עדיין זקוקים להם או שהם עומדים שם וצוברים אבק, אנרגיה קלוקלת או שמא אנחנו עצמנו כבר במקום אחר בחיים שאותו מצבור כבר לא נדרש לנו:
אלו יכולים להיות חפצים, ביגוד ישן שכבר מזמן לא תואם את מידות גופינו באשר הן, אך אלו יכולים בהחלט להיות גם דפוסי התנהלות שלנו בחיים שהיו אולי נכונים פעם אבל לא בהכרח נכונים גם היום בחלוף השנים והסיטואציות:
 
אני מניחה שאם תקחו לעצמכם כמה דקות של מחשבה על הפיסקה הזו, תמצאו ודאי שאצל כל אחד מאיתנו יש דפוס זה או אחר שנשאר מפעם ועדיין צץ ונשלף לפעמים מבלי שזימנו אותו או התכוונו אליו, סוג של הרגל, סוג של ריטואל שעוד לא נתנו עליו את הדעת ועוד לא החלטנו האם לאפסן אותו לשעת כושר או צורך או בין אם כדאי לנו להפטר ממנו…
 
החגים שלנו ובפרט ראש השנה ופסח המזמנים לנו מפגשים משפחתיים מרובי משתתפים יודעים להזכיר לנו היטב את המקומות, הרגעים, הרגשות, השמחות, הכעסים והאכזבות ורובנו יכולים לסמן V על כל אחת מהאופציות שנרשמו וגם נוספות – השאלה היא אם גם השנה, בפסח זה הבא עלינו לטובה, אנחנו מוכרחים שוב להיתקל באותן הקלישאות, אותן השאלות, אותן האמירות והתשובות, אותה נסיעה מתוחה בפקקים אל שולחן החג ובעייפות וכבדות בחזרה מהם לביתנו?


נדרשת מידה לא מבוטלת של חשיבה מוקדמת, יצירתיות ולפעמים גם ויתור, תעוזה ואומץ לעשות שינויים בחיים שיציבו אותנו במקום יותר שבע רצון ממיקומנו.
זה עניין של מחשבה, בחירה, פתיחוּת ורצון… יהיו האילוצים אשר יהיו!

אני מאמינה שבאותה המידה שנכון להעביר הלאה חפצים שסיימו את תפקידם ותועלתם בתוך חיינו, כך גם התנהלויות שהיו נכונות פעם לא בהכרח נכונות גם היום בחלוף השנים ושווה, באותה תנופת נקיונות של טרום פסח – ממש כמו אותו מנהג "תשליך" הנהוג לפני יום-הכיפורים, לאוורר גם בתוכנו את מגירות התחושה, המחשבה, הרצון, המאווים, החזון, הרצונות, ההתנהלויות מול אנשים בתוך חיינו וכן הלאה.

באותה תנופת ניקיון והתבוננות מתוך הבנה שישנם דברים שתם זמנם, נכון הוא לעשות את אותו "בדק בית" גם מול גופינו, מול בריאותנו…

בהמשך כמעט ישיר למאמר אחר שעסק ברובו בתפקידיו של הכבד, קיימים גם איברים נוספים בגופנו המבקשים התייחסות מְפַנָה, מנקה, מאווררת ומשחררת: למשל ניקוי מחשבות ותכניות, ניקוי שיניים אצל שיננית, התייחסות לאלרגיה שמלווה אותנו מזה מספר שנים, שהגיעה OUT OF THE BLUE  ונותרה אורחת קבע של עונות המעבר, פטרת בציפורני בהונות הרגליים, דלקות חוזרות במערכת הנשימה/ מערכת השתן וכו'
 
גם הגוף שלנו זקוק לניקוי מעומסי הפסולת המעיבים על תיפקודן של מערכות שלימות ואיברים פרטניים בתוכן, ממש כמו אותם הניקיונות שאנחנו מכירים וזוכרים בין אם מהעבר ובין אם מהווה והמציאות שאנו חוויים מדי חג מאג'ורי.
 
האביב, היא תקופה מצויינת לחדש את כוחותיהם של חיילי מערכת החיסון, זמן מצויין לחזק את תיפקודי הכבד בתהליך ניקוי כבד, לנקז את הנוזלים שנותרו בגופנו – לחזור לפעילות גופנית ולנקז את מערכת הלימפה והשתן לרבות הכליות.

מאחלת לכולנו חג-אביב שמח,
אביב פורה, משגשג ופורח


מאמרים קשורים

Back to top button