דמיון מודרך

מדיטציה בדמיון מודרך – מדיטציית התחברות לאדמה

מערכת אלטרנטיבלי
מרגישים שחסרה לכם אנרגיה לבצע את מטלות היום-יום ולהצליח בעבודה? מדיטציה זו תחזק אתכם בתוך כמה דקות…

מדיטציה ובמיוחד מדיטציה בדמיון מודרך הינה כלי עוצמתי במיוחד אשר ביכולתה לעזור למתרגלים אותה באופן קבוע. אחד מיתרונותיה הרבים של המדיטציה נעוץ בפשטות התרגול – בעצם כל אחד ואחת מאיתנו לחוות אותה- ללא מאמץ ו/או לימוד ארוך. מדיטציה הינה מצב מיוחד של הרפיה אך ריכוז שהוא מצב המפתח לכל התפתחות רוחנית, קבלת מסרים, קשר עם האני הפנימי, היכולת להשתמש בדמיון היוצר וכו'. איזון, רוגע וחשיבה חיובית הם המפתח.

מדיטציית התחברות לאדמה עוזרת לחיזוק היציבות, תחושת חוזק ובטחון. מדיטציה זו תאפשר תרגול ליציבה נכונה, הרגעה ושלווה.



במדיטציה אנו מביאים את זרם המחשבות והקליטה החושית עד לידי עצירה מוחלטת ובמקום זה יש ריכוז על דימוי מסוים, או מילת "מנטרה", שהינה מילה בעלת צליל סנסקריט הודי, או על רעיון מופשט כלשהו כמו האלוהות או הנשמה, או על הנשימה, או אפילו על תנועת הגוף במידה ומדובר על מדיטציה בתנועה.

המדיטציה הינה בעצם חלק מאימוני היוגה, כאשר אחד הסוגים שלה נעשה נפוץ מאד במערב

 והוא ידוע כמדיטציה הטרנסנדנטלית. האימון במדיטציה היוגית כולל 4 שלבים: השליטה בתשומת הלב- להיות מסוגל להסיט את תשומת הלב פנימה במקום לרשמים חיצוניים, ריכוז- להיות מסוגל להתרכז על דבר אחד, הרהור או הגות (contemplation)- מצב של מחשבה שאינה ממך כמו במצבים של טראנס, ההארה- מה שגם מכונה נירוונה, בה אין עוד מחשבה ומודעות אישיים אלא אתה חווה חווית אחדות מיסטית.

במחקרים מודרניים נתברר שמצב המדיטציה, גם בשלביה הראשוניים יותר מכניסים את גלי המוח לקצב גלים נמוך יותר שהוא מצב גלי אלפא או טטה האופיניים יותר למצבים של שינה, טראנס או היפנוזה, כלומר אדם יכול להגיע למצב כמו של גוף במנוחה מוחלטת אך להישאר לחלוטין ער, מצב בו יש יותר קשר עם תת-ההכרה.


לכן היום רופאים גם הם ממליצים על מדיטציה כאמצעי להרפיה ולהפחתת מתח, אך כפי שראינו, יש למדיטציה עוד יתרונות נוספים רבים בקשר של התפתחות עצמית ורוחנית

מדיטציית התחברות לאדמה: מדיטציה זו מאפשרת התמדוות עם אורך החיים המודרני, יכולת שליטה, הקלה, שחרור, הגברת הבטחון העצמי וחיזוק יכולת הריכוז.

תרגול מדיטציה זו מידי יום תעזור לנו להתחיל את השינוי בחיינו לעבר חיים מאושרים יותר, רגועים ובעיקר – נכונים יותר.

אז קחו כ- 10 דקות פסק זמן מהמרוץ היום-יומי ובואו ליהנות מחווייה קסומה אשר מונחית על ידי אורנה עמיר.


מאמרים קשורים

Back to top button