הגשמה עצמית והעצמה

מה זה תֶטָא הילינג?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אלי קרניאל
תטא הילינג ® היא טכניקה פשוטה ועוצמתית. אשר מלמדת להקשיב ולהבין מה תת המודע "מרגיש בשבילי" – מה בולם אותי מלהגיע לאן שאני רוצה?

תת המודע פוגש אותנו יום יום – לפעמים כואב, מנטרל, לפעמים "תוקע"… מכירים את התחושה? תפקידו של תת המודע – להגן עלינו, לפעול לטובתנו!

כשנבין למה תת המודע – מפחד בשבילי נעלב בשבילי, "נלחץ" בשבילי, כואב בשבילי, כועס בשבילי, נוכל ללמד אותו – שהוא יכול לכוון אותנו – גם בדרך נעימה ורגועה. שאפשר להצליח וגם להיות בשמחה. במקום שהרגש "ינהל" אותנו – נלמד אנחנו "לנהל" את הרגש.

"גלי תטא" הם תדר איטי של גלי המוח. תדר המאפשר גישה אל תת המודע (כמו בעת חלימה, היפנוזה או מדיטציה עמוקה מאד). תטא הילינג ® היא טכניקה חדשנית פשוטה ועוצמתית, המביאה את האדם למודעות עצמית כשהוא בערנות מלאה.


 כאשר המטפֶל מצוי בתדר תטא – תת המודע של המטופל נגיש. המטפל יכול להעלות אל מודעות המטופל אמונות ודפוסים שהיו חבויים עד כה. וכך, לעתים לראשונה, אדם יכול להבין מדוע הוא נוהג בצורה שגורמת לו צער או כאב. למה הופיעה מחלה מסוימת בחייו? למה אינו מצליח למצוא זוגיות? או לרזות? המיוחד בתטא הילינג הוא – שאחרי שזוהו האמונות, ניתן גם לשנות אותן, בקלות ובפשטות, ולהביא את המטופל לתחושה מיטיבה ובטחון עצמי- באמצעות האהבה.

במה ניתן לטפל באמצעות תטא הילינג ®?
תטא הילינג ® מאפשרת לטפל בכל תחום, בהתאם למערך האמונות של המטופל. הכיצד? מקובל לחשוב שלמעלה מ- 90% מהפעולות שלנו – נשלטות ע"י תת המודע. רק כ-10% מהפעולות והמחשבות שלנו, נשלטות באופן מודע. 

בתת המודע קיים מאגר מידע אינסופי, של כל מה שנחשפנו לו מאז ומעולם. "אמונות לא מוּדעוֹת" – הן המחבלות במאמצי דיאטה, ברצון לעשות ספורט ברצון שלנו להבריא ממחלות, בצורך שלנו לרַצות את האחרים… להרגיש שאיננו מצליחים… שמנצלים אותנו… כישלונות… אכזבות… מצבי רוח… ועוד… רגשות כמו כעס, ייאוש ודיכאון מזיקים לגוף שלנו. איננו מודעים לעוצמת הנזק, לעומק ולרוחב שלו. הרפואה מצאה קשר בין מצב הרוח לשינויים בלחץ הדם, שהתקפי לב קשורים למצב נפשי ושסטרס ולחץ מחליש את מערכת החיסון. 

רגש – מקורו במחשבה. מחשבה – מקורה באמונה. אמונה – מקורה בחוויה. תטא הילינג מתמחה במציאת אמונות לא מודעות, המייצרות עבורנו מציאות לא רצויה – ובטיפול בהן. 
טיפול בתטא הילינג נעשה באמצעות שיחה. בשיחה האדם מעלה נושא בו הוא רוצה לטפל, החל ממציאת עבודה, זוגיות ועד החלמה ממחלה כרונית חשוכת מרפא. לעיתים מספיקה שיחה אחת, לעתים נדרשות מספר שיחות, כל מקרה בהתאם לרמת "הבשלות" של המטופל. התטא הילר ® מבצע סריקה אינטואיטיבית של האדם ומחפש את השורש היוצר את התוצאה הבלתי רצויה בחייו. לרוב, אלו אמונה או דפוס אותם אנו מכנים "חוסמים". 

כאשר נמצאת אמונה כזו, נבצע "דייג" לאיתור המקור שלה, עד שניתן להמיר אותה באמונה תומכת. את האמונה החליפית חוֹוֶה המטפל באופן אינטואיטיבי ומבקש את הסכמת המטופל לבצע שינוי באמונה. תטא הילינג משתלבת היטב עם שיטות טיפול אחרות. ניתן לשלב אותה עם כל טכניקה אחרת ואף להעצים כל טיפול (כולל הרפואה המערבית). 


מטפל בתטא הילינג – איננו רופא, מרפא או בעל כוחות "מאגיים".
המטפל הוא עֵד – המאפשר לתהליך הריפוי והשינוי להתבצע בקצב שבחר המטופל. המטפל מאפשר הרפיה מהדעות והשיפוטיות ומאפשר באהבה לנהל את הטיפול במטופל. הבורא הוא זה שמנחה את תהליך הריפוי ונותן את הכלי לזהות מתי הגענו לשורש העניין ואיך לרפא אותו.

העבודה בתטא היליניג נותנת את החוויה שכולנו אהוּבים. מותר לחשוב הכול, להגיד הכול, כי הכול מותר בעיני הבריאה. אפילו דברים שמעולם לא העזנו להעלות על דל שפתנו. באווירה זו של קבלה עצמית, קל לזהות אמונות חוסמות ואף לשחרר אותן.
ניתן להגיע לסליחה עמוקה עם עצמי, לשחרר כעסים, טינות ועוד.

המטפל והמטופל נמצאים במודעות מלאה במהלך הטיפול כולו. המטפל מסייע למטופל להציף דברים מתת המודע אל המודע – זה כשלעצמו כבר מחצית הדרך לפתרון. המטפל והמטופל עובדים בשיתוף פעולה מלא במהלך הטיפול.

תטא הילינג רוצה להביא אותנו למצב של אחריות מלאה על המחשבות שלנו, הרגשות וכמובן הפעולות שלנו. לכן המטופל שותף פעיל בתהליך הריפוי של עצמו – יצירת גשר בין המודע לתת המודע. באופן רגיל, המודע מנסה לכפות דברים על תת המודע, מבלי לדעת כנגד אלו אמונות הוא פועל. תטא הילינג מאפשרת לשני חלקים אלו לעבוד בהרמוניה ובכך יוצרת התפתחות אישית עוצמתית.

לסיכום: "תטא הילינג" ® היא טכניקה פשוטה ועוצמתית. אשר מלמדת להקשיב ולהבין מה תת המודע "מרגיש בשבילי" – מה בולם אותי מלהגיע לאן שאני רוצה  ומאפשרת לי לכוון את עצמי למקום בו אני רוצה להיות, למקום בו ארגיש מאושר ובטוח בעצמי.


מאמרים קשורים

Back to top button