הגשמה עצמית והעצמה

העצמה אישית ומיצוי פוטנציאל אישי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, חגית מרום- מורה לדרך
רבים מדברים על העצמה אישית ועל מיצוי פוטנציאל אישי, הן בעבודה, בזוגיות, בהגשמה עצמית. כיצד ניתן לעשות ולהשיג את הטוב ביותר בחיים.

כדי להשיג העצמה אישית ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלנו בואו ננסה לדמיין שהחיים שלנו הם בעצם משחק קלפים גדול. ברגע לידתנו מחלקים לנו את היד שאיתה אנחנו נשחק את המשחק של חיינו וקובעים עבורנו את חוקי המשחק. במהלך החיים מתווספים ונגרעים מאיתנו קלפים וכמו בכל שולחן הימורים, לפעמים עולים בגורלנו קלפים טובים ואז אנחנו מאושרים ולפעמים עולים בידנו קלפים לא טובים ואז אנחנו אומללים.

אף אחד מאיתנו לא יכול לקבוע אלו קלפים הוא יקבל וגם לא שכולם יהיו תמיד קלפים טובים, אבל כל אחת ואחד מאיתנו יכולים ללמוד כיצד, ולא חשוב מה הקלפים שקיבלנו, במקום לאבד את עצמנו בקלפים שבידינו ולהניח להם לנהל את חיינו ולקבוע את מצב רוחנו, עלינו להתמקד בעצמנו ובניסיון להוציא את המיטב ממה שקבלנו.


כשאני עסוקה בקלפים שקיבלתי, מניחה לשיפוט שלי אותם כטובים או רעים לנהל אותי, אני מאבדת את הקשר שלי עם עצמי ועם התמונה הרחבה יותר. אני מכניסה את עצמי אל תוך סחרור רגשי ומחשבתי שרואה רק את הקלפים שבידי ושוקע אל תוך מצוקה, תסכול ודכדוך, משכיח ממני את זו שאוחזת בהם.

הקלפים של נסיבות חיי משתנים כל פעם, לעיתים אני אהיה מרוצה מהם ולעיתים הם קשים וכואבים, אבל בשום מקרה ולא חשוב מה היד שאני מקבלת, אסור לי לשכוח שמי שחשובה בסיפור, היא זו שאוחזת בקלפים ומשחקת איתם את המשחק של חייה.


כשאני מציבה את עצמי, במקום את נסיבות חיי, במרכז, אני לומדת לתת לעצמי את הטוב ולא משנה מה החיים זימנו לפתחי. הבחירה הזו בעצמי, במקום בקושי ובמצוקה, שהקלפים של חיי מעוררים בי, מאפשרת לי להתרומם מעל לנסיבות חיי ולחיות את החיים שאני יכולה וראויה לחיות.

לא משנה מה הקלפים שאני אוחזת בידי, חשוב לזכור שאני היא האוחזת. הקלפים של חיי משתנים וישתנו תדיר ואין לי שליטה מה יגיע לידי ברגע הבא, לכן, מודעות לעובדה שאני היא זו שמחזיקה אותם בידי ואני היא זו שמשחקת איתם, משיבה לי את הכוח על חיי ומאפשרת לי לבחור מה לעשות איתם ובאיזו דרך לנהוג מולם.



חשוב מאוד לא לשכוח את עצמנו במשחק של החיים, כי כשאני שוכחת שאני השחקנית במשחק של חיי החיים משחקים בי ולא אני בהם.

אז "שחקו אותה" הכי טוב שאתם יכולים, עם מה שהחיים מזמנים, מבינים שמה שחשוב זה לא הקלפים אלא מי שמשחק והגישה שלו למשחק. הכניסו אנרגיות של קלילות ושמחה ככל יכולתכם אל תוך המשחק של חייכם, כי לא משנה מה החיים מזמנים לי, משנה מה אני עושה עם זה.

בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על חגית מרום


מאמרים קשורים

Back to top button