הגשמה עצמית והעצמה

איך להיפתח לשינוי ולשחרר שליטה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רבקה זוהר ליפשיץ
מכירים את זה שהתכנונים שלכם משתבשים וישנם שינויים בתוכניות? איך אנחנו יכולים לשלוט בחיינו

אחד מחוקי היקום הוא שליקום יש קצב משלו. במילים אחרות: אי אפשר להתנגד למה שקורה. בדיוק כמו שאי אפשר להתנגד לחום השורף של השמש בקיץ ולפקק המתמיד באיילון. הם שם וכדאי כדאי פשוט לזרום איתם. אז בזמן שאתם יושבים לכם עם המזגן באוטו אפשר גם לנצל את המצב לטובתנו. הפקק הוא הזדמנות נהדרת לעיבוד אינפורמציה רגשות ואנרגיות שהציפו במשך היום, לנהל בדמיון שיחה שאנחנו חוששים ממנה, לנוח מלחץ המשימות היומיומי שלנו או לנצל את הזדמנות פז שאנחנו לבד לדיבור צפוף עם עצמנו.

הפעלת התנגדות או ניסיון מתמיד לשלוט באירועים לא רק מחליש ומתסכל אותנו אלא גם מרחיק מאיתנו את מה ואת מי שאנחנו רוצים.


document.write ("<" + "script language='JavaScript' type='text/javascript' src='"); document.write ("https://alternativli.co.il/banner_network/adjs.php?n=" + phpAds_random); document.write ("&clientid=78"); document.write ("&exclude=" + document.phpAds_used); if (document.referrer) document.write ("&referer=" + escape(document.referrer)); document.write ("'><" + "/script>"); //

הדרך הטובה ביותר להתנהל עם זה היא למקד את הפוקוס במה שאנחנו רוצים בלי לאחוז בדרך או בתכנית הספציפית. אם מאוד מתאמצים לשלוט במשהו הוא מתכווץ או בורח (תנסו להיזכר בפעם האחרונה שניסיתם לחפור למישהו מעבר לקיבולת שלו…).
בצורה כזאת אנחנו עוזרים למציאות מבוקשת לקרות. אם יש משהו שאנחנו מאוד רוצים להגשים ברובד החיצוני כמו זוגיות ,הריון, שפע ומימוש מקצועי, או ברובד הפנימי- בהירות, קבלה, בטחון עצמי, אסרטיביות, רוגע. אנחנו תורמים לטובתנו משאבים של מחשבה רגש אנרגיה ופעולה למטרה, ובמקביל משחררים  את הבקשה ליקום בידיעה שזה יגיע בזמן ובפורמט המדויק.

זה מדהים להיווכח כל פעם כמה מהר וקל מתגשמים רעיונות או מטרות "קטנות" יותר שאיננו משקיעים בהם מאמץ, לעומת המטרות הגדולות והלכאורה מורכבות יותר, בהן מושקעים אנרגיה מירבית זמן ומשאבים. הסיבה הפשוטה היא האחיזה בהן. ככל שהמטרה היא יותר "בנימי נפשנו" קשה לנו יותר לשחרר. אנחנו אוחזים בזמן, בדרך או בשניהם ואיננו מאפשרים ליקום לעזור לנו בדרך היצירתית שלו וכך נוצרת תקיעות או חוסר מתמשך.

הרעיון הוא ללמוד למצוא את האיזון העדין והמדוייק הזה בין האנרגיה המושקעת בהשגת המטרה ובין שחרור השליטה.


כשאנחנו נמצאים בתדר גבוה של שפע ובטחון, יותר קל לנו לשחרר. אנחנו פשוט יודעים וסומכים בבטחון מלא על עצמנו ועל היקום שמה שאנחנו רוצים יקרה. אנחנו בעצם כבר מרגישים ובשלב המתקדם גם יודעים, שהמציאות המבוקשת נמצאת במרחב האפשרויות האינסופי שלנו. מה שנשאר לנו זה לראות ולהרגיש אותה מתרחשת לעיני רוחנו בכל הרבדים ולבחור בה.

עוד יתרון בלתרגל שחרור הוא ההנאה מהדרך והמתנות הלא צפויות. הן יכולות להגיע בדמות של מסר, שיקוף, תובנה, מפגש או חווייה. אפשר להתאכזב כשפרוייקט שתכננו מתבטל או נדחה לנו אבל אולי עדיף לו להתממש במועד מדוייק יותר? ואולי השותף לפרוייקט הוא זה שלא מדוייק לנו? פיטורין ממקום עבודה הם הזדמנות מופלאה לעשות שינוי ולעסוק במה שאנחנו באמת רוצים ..וכשדייט מתוכנן מתבטל, הוא לרוב מסונן עבורנו באופן טבעי מחוסר התאמה או שהשיעור שהיה אמור להגיע דרכו עבורנו כבר נלמד. הכל קורה בהתאמה מלאה ולטובתנו העליונה.

הרעיון הוא להישאר פתוח לשינויים ולשפע שרוצה להיכנס , במקום לתחום את עצמנו דרך הציפיות איתן אנחנו באים לעולם.

שיבושים הם למעשה דרכו היצירתית של היקום להגיד לנו: "היי אנשים, יש לנו תוכניות טובות יותר עבורכם, תזרמו…."

מאמרים קשורים

Back to top button