חוקים רוחניים

יציאה לדרך חדשה- ופתרון בעיות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רן אושר
בשלב ראשוני ומקדים לחיבור לתודעה, מומלץ לאמן את הכלים הקיימים בגופנו הפיזי.

האם מצאתם את עצמכם אי פעם בתוך בעיה ללא פתרון? בתחום העבודה, הזוגיות, הבריאות, או כל נושא אחר? האם חזרתם שוב ושוב על אותם מעגלים מחשבתיים, על אותם ניתוחים, הצדקות והסברים ובכל זאת הבעיה המשיכה?

כאשר אנו משתמשים בידע האישי שלנו כדי לפתור בעיות, לא אחת אנחנו חוזרים על אותם פתרונות מוכרים. למשל, אישה המתקשה ליצור זוגיות. היא מוצאת עצמה במערכת יחסים לא מספקת, או בקשר בלתי אפשרי למימוש ולאחר שהיא מנסה שוב ושוב לאחוז בקשר, הקשר מתנתק ותגובתה המיידית תהיה לחפש קשר חדש. הבעיה המחזורית במקרה זה – היא נושא הזוגיות. הפתרון המוכר – חיפוש קשר חדש. סביר להניח שהקשר החדש שהיא תמשוך אל חייה, יהיה דומה בתבניתו לקשרים הקודמים. זוהי בעיה מחזורית, והניסיון האישי שלה לא מספק פתרון שיוציא אותה מכך.


"חוק השותפויות" מלמד אותנו, שמפעם לפעם קיים מקום בחיינו לשיתופי פעולה עם אחרים. כפי שרבים מאתנו יכולים להציע פתרונות לחבריהם בעת מצוקה, כן גם אנו זקוקים לעיתים לזווית ראייה חיצונית שתאפשר יציאה מדפוס מחזורי מגביל.

הדבר דומה לאדם שאיבד את דרכו ביער סבוך. הוא עלול לנוע במעגלים, ללא יכולת להיחלץ. היער סבוך ודחוס, הענפים מסתירים את הדרך, אם לרגע ישנה את זווית ראייתו ויוכל לראות את היער מלמעלה, ימצא מוצא. כך גם אנו, זקוקים מפעם לפעם למפה שתעזור לנו לצאת מהסבך. ולאנשים שונים כלים מגוונים לעזור לנו. חברים קרובים, יועצים מקצועיים, ואפילו מורים רוחניים, יכולים לתת את זווית ראייתם, השונה משלנו ולהזרים אנרגיה חדשה למצב. אם נתייחס לאותה אישה עם בעיית זוגיות מחזורית, יתכן וחבר קרוב יוכל לראות כיצד היא נמשכת שוב ושוב לאנשים הלא נכונים, אן כיצד היא מתנהגת באופן מסוים היוצר בעיה, יועץ מקצועי יוכל לטפל בסיבה לבעיה ומורה רוחני יוכל להציע פתרונות אלטרנטיביים המתבססים על החוקים הרוחניים ומבנה נשמתה.

נכון הדבר, שמבחינה רוחנית כל התשובות קיימות בתוכנו. יחד עם זאת, לא הגענו לבד לעולם. אנחנו מוקפים אנשים. עובדה זו מלמדת אותנו שניתן מפעם לפעם להיעזר באחרים, בהתאם לאינטואיציות שלנו. (לנושא האינטואיציות אקדיש מספר כתבות בהמשך). "חוק השותפויות" מזמין אותנו ליצור שיתוף פעולה תקשורתי עם הזולת, ולא להשאיר את בעיותינו לעצמנו.

בכתבות הקודמות כתבתי על השלבים המובילים לאיזון פנימי: 
1. שלב המודעות. 2. שלב הרגיעה. 3. שלב הגוף הפיזי. 4. שלב היצירתיות. 5. שלב התקשורת.


הפעם נמשיך לשלב הבא: שלב ה. – התודעה

שלב התודעה שונה משלב המודעות. בשלב המודעות אנחנו לומדים להיות מודעים לעצמנו, בשלב התודעה אנחנו מאמנים קשב חיצוני. התודעה, לפי ההבנה הרוחנית, הינה שדה מאוחד הקיים סביבנו. בשמים, בארץ ובכל מקום. ככל שאדם מפתח את כליו האינטואיטיביים, הוא מאפשר לעצמו חיבור לשדה התודעה. כפי שקיימים באוויר סביבנו גלי רדיו, כפי שניתן לקלוט רשתות שידור שונות, כן קיים שדה תודעה מאוחד שהכלי לקלוט אותו אינו אנטנה פיזית כשל רדיו, אלא אנטנה רוחנית הקיימת אצל כל אחד ואחת מאתנו. ברגעי השראה, ברגעי יצירתיות, מקבל האדם את תחושותיו לא אחת משדה זה. ההיסטוריה מליאה המצאות גדולות, יצירות מופלאות ששאבו השראתן משדה התודעה. האמירה המוכרת של פסלים רבים – שדמות הפסל כבר קיימת בתוך האבן, וכל שעל הפסל לעשות הוא לחשוף אותה בעזרת כליו, קשורה קשר ישיר להשראה. המוזיקאי שנעימה מתנגנת באוזנו, הצייר הרואה בעיני רוחו תמונה, המדען החולם חלום ובו פתרון לבעיה כלשהי. כל אלה נוגעים בתודעת האדם. כלי זה עוזר לנו ביומיום, בהחלטות המגיעות מהאינטואיציה שלנו. אנשי עסקים מצליחים מכירים את הסוד, כיצד להתחבר לתחושות הבטן. שדה התודעה מאפשר יצירת מציאות בכל הרבדים. בנושא התודעה והכלים לחיבור אליה, נעסוק בכתבות הבאות.

כלי ראשוני לחיבור לתודעה
כשלב ראשוני ומקדים לחיבור לתודעה, מומלץ לאמן את הכלים הקיימים בגופנו הפיזי. הכלי הראשון והחשוב לכל סוג של קשב, או מדיטציה – הוא הנשימה. נתחיל באימון פשוט ביותר.

לימדו להתייחס לנשימתכם. עצמו את עיניכם וחושו בקצב הנשימה שלכם, אל תאיצו ואל תאטו. התרכזו בנשימות, חושו כיצד מגיב גופכם לחמצן החודר לתוכו בשעת שאיפה וכיצד הוא משחרר דו תחמוצת הפחמן בשעת נשיפה. השקיעו מספר דקות מדי יום ב… לנשום. עם קשב, התייחסות וזיהוי התחושות בגוף.


מאמרים קשורים

Back to top button