חוקים רוחניים

האושר נמצא בתוכנו

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רן אושר
מתי שאלתם את עצמכם את השאלה החשובה מכל: מה עלי לעשות כדי להיות מאושר/ת? זה המקום להתחיל לעשות על מנת שנהיה מאושרים.

אם נמלא אחר כמה חוקים נוכל באמת להיות מאושרים יותר 

אפשר להיות מאושרים יותר ולחיות חיים ממומשים יותר, אם מקיימים מספר חוקים רוחניים. חוק מספר 1 המקרב אותנו לאושר הוא "חוק האחריות האישית". שאלו את עצמכם: האם הבית שלכם מסודר? המכונית מטופלת בזמן? האם אתם דואגים להזין את גופכם באוכל ובשתייה? אנחנו נפלאים בתחזוקת הבית והגוף, עסוקים רוב הזמן בעבודה ובהתעסקות מעשית. אך האם אנחנו דואגים לטפח את הכלי החשוב וההכרחי לקיומנו – הנשמה שלנו? 
מתי שאלתם את עצמכם את השאלה החשובה מכל: מה עלי לעשות כדי להיות מאושר/ת? 


שאלת האושר נראית משנית בעולם תחרותי ומעשי כשלנו. האושר נועד לשעות הפנאי, לסופי שבוע, או לימי הפנסיה. ודאי שלא לחיים האמיתיים. בכלל, איך אפשר להיות מאושרים בתקופה שכזו? למי יש זמן לזה? האם זהו באמת המצב? עולם המודעות עצמית מלמד אותנו שכל אחד צריך להיות מאושר למען בריאותו הנפשית והפיזית. האושר יעיל גם להישגי היומיום. לחיות באושר זה לא מותרות – זהו צורך קיומי. כל אחד יכול להיות מאושר, וזוהי לא סיסמה רוחנית של "העידן החדש", זו המציאות של כל אחד מאתנו. 


ראשית, ננסה להבין מה פירוש המילה "אושר": אדם ללא זוגיות יאמר לכם שכשתהיה לו זוגיות – הוא יהיה מאושר. אחר יגיד שכשירכוש בית על החוף – יהיה מאושר. התנאי לאושר יכול להיות קידום בעבודה, סגירת עסקה משתלמת, טיול לחו"ל לזמן ארוך, מכונית חדשה, מעמד גבוה, תואר, כסף, או אולי פסק זמן מהמתח. קצת שקט ושלווה. אם תשימו לב, תראו שיש מכנה משותף לכל התנאים הללו לאושר. הם מתייחסים לדברים שאין לנו כרגע. האם כשרוכש האדם רכב חדש הוא מאושר? לעיתים התשובה תהיה – כן. אך האושר יחזיק מעמד זמן מה, עד אשר יגיע דגם חדש אל השוק, או עד שהרכב יזדקק לטיפול יקר. האושר במקרה זה מוגבל בזמן ותלוי בגורם חיצוני. אושר זמני.

אנשים נוטים להאמין שאם יהיה להם משהו שאין להם ברגע זה, הם יהיו מאושרים, אך זו טעות. בחוקי התודעה הרוחניים המצב הפוך: יש לנו את כל הנדרש כדי שנחוש אושר ברגע זה! אין רע ברכוש או בהישגים, אך לא בהם מדובר. הגורם העמוק והיחיד לאושר נמצא במקום אחר. עמוק בתוכנו. בידינו הכלי המושלם לאושר: אנחנו עצמנו!

ב ה צ ל ח ה !


מאמרים קשורים

Back to top button