חוקים רוחניים

דומה מושך דומה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רן אושר
קיימים מספר חוקים רוחניים, שאם נלמד לפעול לפיהם, נחייה חיים מאושרים וממומשים יותר. הפעם נתייחס אל נושא הזוגיות ואל חוק מס. 3 "דומה מושך דומה". כיצד לזמן לחיינו אנרגיות חיוביות.

ההבנות הרוחניות עוזרות לנו להצליח ולהתפתח בכל תחומי החיים, הפעם נעסוק בתחום חשוב המהווה נושא מרכזי בחייהם של רבים – תחום הזוגיות. 
נושא הזוגיות נראה לכולנו מובן מאליו, תאמרו: ברור שאנחנו צריכים לחיות בצמדים, זהו הטבע.. אך בתפיסה הרוחנית שום דבר אינו מובן מאליו, בטרם הוא מהדהד בתודעה הפנימית שלנו. אנשים רבים מחפשים אחר אהבה, ולא הגדירו לעצמם מה הם רוצים באמת.

 כדי להצליח באמת למצוא את האהבה הנכונה, מומלץ לשאול את עצמכם שלוש שאלות:
1. זיהוי הרצון האמיתי. האם אתם באמת רוצים זוגיות ברגע זה בחייכם?
2. האיזון הפנימי. האם אתם יכולים להתקיים ללא זוגיות ולחוש טוב?
3. קבלה עצמית. האם אתם אוהבים ומקבלים את עצמכם כפי שאתם?


אם שלושת התשובות נענו בחיוב – אתם תמצאו במהרה את הקשר הזוגי המיועד לכם. אם אחת השאלות קיבלה תשובה שלילית – מומלץ לטפל בכך.

1. השאלה הראשונה, שאלת הרצון האמיתי, חשובה מאד. לא פעם מחפש האדם זוגיות כי צריך. כיוון שהגיע לגיל מסוים, או כיוון שההורים לוחצים, או הסביבה. וגם אם אין גורם חיצוני שלוחץ, יש והלחץ נובע מהאדם עצמו. אך האם הוא רוצה באמת בשלב זה ליצור מערכת יחסים רומנטית? בשבוע שעבר נתתי לכם מספר כלים לזיהוי הרצון החופשי, תוכלו להיעזר בכלים אלה כשאתם מחפשים אחר תשובה.

2. השאלה השנייה שאלת האיזון הפנימי עוסקת ביכולתנו לחוש שלמים, מאושרים וזורמים עם החיים, גם ללא הזוגיות. אדם הנמצא במצב זה מקרין אל העולם איזון, והעולם פותח בפניו אפשרויות רבות לממש את רצונו. אדם החש, שללא זוגיות הוא לא יכול לחוש את האיזון הפנימי שבו, חייב לטפל בכך בטרם ינסה ליצור זוגיות. כל מגוון הייעוצים יכולים לעזור, בהתאם לעולם אמונתו – החל מייעוץ פסיכולוגי וכלה ברוחני. אדם התולה את אושרו בזוגיות, ירחיק את סיכוייו לממשה. אדם המשייך את אושרו לעצמו ולעולמו הפנימי – ממגנט הזדמנויות חיוביות אל חייו.


3. שאלת הקבלה העצמית קשורה לחוק הרוחני "דומה מושך דומה". אדם האוהב ומקבל את עצמו, ימשוך אל החיים אנשים שיאהבו ויקבלו אותו. הקבלה העצמית אינה אומרת שאנחנו מושלמים, היא אומרת שאנחנו שלמים. וחשוב להבדיל בין הצורך להיות מושלם כל הזמן, לבין העובדה שהאדם שלם כמו שהוא, גם עם חסרונות. אנשים הנוטים לשפוט את חסרונותיהם ללא הרף, עלולים להרחיק מעצמם זוגיות, כי לאנרגיית המחשבה האישית יש כוח.

כאשר לאדם אמונה מסוימת, הוא ימשוך אל חייו אנשים שמשקפים לו אמונה זו. למשל, אדם הנוטה לבקר את עצמו, ימשוך אל החיים אנשים ביקורתיים. אדם החש בטחון פנימי, ימשוך אל חייו אנשים הבוטחים בו.

חוק "דומה מושך דומה" – כל מציאות אותה האדם חווה, מהווה שיקוף של תבניות החשיבה הפנימיות שלו.


מאמרים קשורים

Back to top button