חוקים רוחניים

חוק הפוטנציאל

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, מעיין דגן
התפתחות רוחנית או רוחניות בכלל, היא חכמה, ידע, וחקירה רצינית ועמוקה של החיים עצמם. של הצורה והחומר שמרכיב אותם.

התפתחות רוחנית או רוחניות בכלל, היא חכמה, ידע, וחקירה רצינית ועמוקה של החיים עצמם. של הצורה והחומר שמרכיב אותם.

ננסה להסביר כאן בקצרה שלושה חוקים פשוטים שיכולים להמחיש משהו מדרך העבודה של האדם שנע במסלול הזה של גילוי, הכרה ושימוש בכוח הרוחני החזק שבו. 
 
החוק הראשון הוא חוק החומר הראשוני – חוק הפוטנציאל. 
 
אנחנו חיים בעולם שיש בו כל כך הרבה פוטנציאל לעוד הרבה יותר אפשרויות, רעיונות, הגשמות ומימוש. אחת המטרות של הרוחניות היא ההשגה של השליטה על החומר שמרכיב את כל הדברים. השגה של מימוש והגשמת כל הפוטנציאל של החיים עצמם. 
 
1.האדם נברא וחי בעולם בו הכל היה גלוי, פתוח, נוכח וקיים. מה זה אומר? זה מסביר לנו דבר מה על תהליכי ההתפתחות הרוחניים, נפשיים ומנטאליים, של האנושות כחברה.


בעולם תמיד היו קיימים כל היסודות והחומרים שגילינו עם השנים ושהיום מרכיבים למשל את הטבלא המחזורית.
 
תמיד הייתה קיימת האפשרות להדליק אש ועוד מבראשית היו המים. זו רק המחשבה האנושית שהייתה צריכה להתעלות, להתרחב, לדמיין, לחשב ועוד… כדי להבין איך למשל הופכים את שני אלו יחד לקיטור. או לכוח אנרגטי שיכול לשמש אותנו.
 
כל הצבעים של הטבע – מהקשת המרהיבה ועד לשדות פורחים מים זורמים ואש בוערת על אדמה כהה- היו נוכחים מאז ומעולם בתוך העולם. עד היום מבוססת האומנות האנושית על חיקוי המקור. לא המצאנו שום גוון או צבע חדש, אנחנו רק מעתיקים ומחקים את העושר של מה שקיים מאז ומעולם. 
 
גלי רדיו, זורמים באוויר, היו בלתי נראים, זה רק אנחנו, האנושות, היינו צריכים לחשוב שונה יצירתי וחכם או לעבור תהליך התפתחותי מסוים כחברה, כדי שנוכל להפוך את הגלים הללו לכלי שיש בו שימוש. שיש לו שם וצורה. האפשרויות ליצור מכשיר רדיו, טלפונים ניידים, ועוד… הייתה עבורנו מאז ותמיד, כאן, נוכחת בשלמות בתוך המציאות, הלא נראית שהייתה קיימת עד לרגע הגילוי שלהם בעולם. מחכה נסתרת, זה רק המחשבה האנושית, שהייתה צריכה להתפתח עד לנקודה שאפשר יהיה לעשות במה שיש, במה שקיים, שימוש ברור ומוגדר.
 
האפשרויות והיכולת לייצר או ליצור כל דבר מתוך הקיים, מתוך היש, מעולם לא נמנעה מהאנושות. זה רק ההתפתחות הרוחנית – נפשית ומנטאלית שהייתה צריכה להגיע למדרגת ההתפתחות הנכונה כדי להצליח לגלות וליצור מתוך היש דבר שעד לאותו הרגע לא היה קיים או לא היה נוכח בתפיסה האנושית. 
 
2. אפשר לראות שטיבו של חוק הפוטנציאל הוא אחד. הכל נוכח מאז ומעולם. הכל ישנו גם אם אתה לא באמת רואה אותו. כל החומרים, כל הצורות, כל הזרמים באוויר, המים זורמים, האדמה מצמיחה חיים. השמש מעניקה אור וחום שמאפשר את קיום החיים שלנו כאן.


3. אטומים וגרעין או כוח אנרגיית הגרעין למשל תמיד היו כאן. היום יותר ויותר מדענים ופיסיקאים מתחילים לדבר על חלקיקים. על מבנה החומרים, כאלו שאופן פעולתם לא תמיד מובן ומדיד. שיוצרים השפעות שונות ומפתיעות על טיבם ומהותם של החומרים. חוקי השדות המגנטיים מתחילים להתהוות לתמונות של הבנות. לניצוצות של הבנה לגבי ההשפעה שיש לחומר במרחב. לגבי הפוטנציאל הקיים בכל דבר.
 
4. גם היום, עכשיו, החוק הזה תקף לחלוטין – אנחנו חיים בעולם שיש בו כל כך הרבה פוטנציאל לעוד יותר אפשרויות, רעיונות, יצירות. אנחנו חיים בעולם שעדיין וכל הזמן מתפתח וצומח מתוך הקיים מתוך היש שהיה נוכח מאז ומתמיד. לא תמיד הוא גלוי וברור, לעיתים הוא נסתר, דבר מה שמחכה לגילויו.
 
5. בכל רגע נתון, עכשיו, אדם כלשהוא בעולם חושב על משהו חדש, שונה ואולי אפילו תורם לכלל. בכל רגע נתון יש לך את כל הפוטנציאל להגשים ולממש משהו משלך בתוך כל המרחב האינסופי של הפוטנציאל האנושי שלך ושל כל היש שסביבך.
 
6. המטרה של הרוחניות היא ההשגה של השליטה על החומר שמרכיב את הדברים. השגה של מימוש והגשמת כל הפוטנציאל של החיים עצמם בשילוב עם המרכיב החשוב שלמענו הכל נוצר– האדם, בעל הרצון האנושי. החיים האהבה והטוב של כל אדם בעולם. כל פרט שמרכיב את הכלל. הרצון האנושי להתפתח להתקדם ולחיות את החיים הכי טובים שהוא יכול.
 
7.למעשה חוק הפוטנציאל גם הוא פעול לפי עקרונות וחוקים טבעיים, שבאים לידי ביטוי והסבר בחכמה הרוחנית. חוק הפוטנציאל של המימוש וההגשמה פועל לפי העקרונות שיש בחוק ההתפתחות וכיוון הצמיחה של החיים עצמם. או הצמיחה של המציאות.


מאמרים קשורים

Back to top button