יוגה ומדיטציה

קסם היוגה הטנטרית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ניסים אור ים
למושג טנטרה יש קסם מיוחד. אלה המכירים את הטאנטרה יודעים לספר, בחיוך ממזרי, על מסיבות טאנטרה…

הטנטרה מעניקה מתנה למיניות שלנו, באמצעות הרחבה של היכולות הפיזיות, הנפשיות והרוחניות שלנו. 
בטקסט טאנטרי עתיק נאמר: 
"נשיר שיר הלל לאלה הגדולה המתאחדת עם שיווא. שמהותה הנקטאר הטהור של האשר העילאי, אדומה כפרח היביסקוס צעיר, כשמים בעת השקיעה. משפילחה דרכה בעובי הקולות הבוקעים מסערת ושמחת הפראנה במעלה השושומנה, היא מתרוממת אל אותה אנרגיה בוהקת שזוהרת באור יקרות בכתר הראש. כשהיא ערה היא עץ המשאלות העונה לכל משאת נפש של השומרים לה אמונים." שאראדה טילאקה. 

המסע הזה של הקונדליני בתוכנו בצ'אקרות היא לב ליבו של התהליך הרוחני, מדוע? במסע הזה אנו עוברים את תהליך פתיחת הצ'אקרות חווים את הכוחות, האנרגיות אדמה מים אש חמה אוויר חלל אור שלם, עוברים תהליך של טיהור אנרגטי, תהליך של התחדשות פנימית בכל הרמות פיזי, מנטאלי ורוחני. אנו זוכים לכוחות חדשים שלא הכרנו עד כה. כוחות של ריפוי והעצמה פנימית. חכמה פנימית וידע פנימי מתעורר ועולות הבנות ותובנות המנחות את חיינו. החושים עצמם מתחדדים ומתעצמים, המגע שלנו הופך למגע מענג ומרפא, המיניות שלנו מתחדשת, מתעצמת, ומתחברת ללב ולנשמה. 


למושג טאנטרה יש קסם מיוחד. אלה המכירים את הטאנטרה יודעים לספר, בחיוך ממזרי, על מסיבות טאנטרה שבהן הכל חופשי חופשי. ישנן גם סדנאות טאנטרה שבהן אנחנו הגברים לומדים לשלוט ב'חבר' היקר שלנו שיעמוד כמו שצריך, שיצחק ויצחיק כהלכה את בת זוגנו, ובעיקר שלא ימהר להזיל דמעות בטרם העלמה חוותה שרשרת של אורגזמות מדהימות.

הטאנטרה מעניקה מתנה גדולה לכל מה שקשור למיניות שלנו. כאשר החוויה הטאנטרית היא הרחבה והעצמה של מכלול היכולות הפיזיות, הנפשיות והרוחניות שלנו. דרך העצמה והרחבה זו, כל חוויית החיים שלנו משתנה, היכולת החושית שלנו מתעצמת, חוש הריח והטעם מתרחבים, ומביאים אלינו את יופיו וטעמו של היקום בדרך שלא הכרנו קודם. אנחנו מגלים בתוכנו את מעיין האנרגיה הנפלא הנקרא בשפת הטנטרה 'שאקטי' או 'קונדליני', ואנו לומדים כיצד להתחבר למעיין הזה ולהתחדש אנרגטית ופיזית. 


טנטרה משלבת עשייה ואי עשייה.
 
דרך העשייה הטאנטרית הנלמדת על ידי מורה מוסמך, אנחנו פותחים ערוצי קליטה חדשים בתוכנו, דרכם אנו חווים את חווית "האורגאזמה הטאנטרית".
דרך האי עשייה הטאנטרית אנו לומדים להיפתח ליקום ולקבל ממנו את כל מה שאנו צריכים בכדי לחיות חיים אמיתיים של משמעות, בריאות ואהבה.
הטאנטרה איננה ידע חדש – זהו ידע עתיק בן אלפי שנים, מבוסס על טקסטים עתיקים שהגיעו אלינו מהמזרח מהודו ומסין. אחד מהטכסטים הללו שניקרא 'סאט צ'אקרה נירופאנה' תורגם על ידי מאנגלית לעיברית

התרגום לאנגלית מסאנסקריט שהנה שפת הקודש בה ניכתבו כתבי היוגה והטאנטרה נעשה על ידי סר ג'ון וודרוף. עליו ועל פועלו בכתבות הבאות.
טאנטרה היא חלק אינטגראלי מהיוגה, כאשר דרך תרגילי היוגה, הנשימות, וההרפיה דרך המדיטציה היוגית, אנו פותחים את ערוצי האנרגיה ומאפשרים לחוויה הטאנטרית לקרות בתוכנו. טאנטרה אינה דרך קלה, אלא ידע הדורש לימוד, תרגול והתמסרות. אולם השינויים הקורים בתוכנו, בבריאות בחיוניות ובשמחת ושלוות החיים שאנו זוכים לה, שווים כל השקעה.


מאמרים קשורים

Back to top button