יוגה ומדיטציה

יוגה והורות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אנט אשר
מזל טוב, בשעה טובה ומוצלחת נולדה לכם ילד מקסים, ויחד איתו נולד-זוג הורים. עצות מעשיות מעולם היוגה לאם אחרי לידה.

מזל טוב, בשעה טובה ומוצלחת נולדה לכם ילד מקסים, בן בכור, ויחד איתו נולד – זוג הורים. 9 חודשים מתכוננים לרגע הזה, אך שום דבר לא באמת מכין אותנו למציאות שמשתנה באחת, לתמיד. תפקיד ההורה הוא בעיני רבים התפקיד החשוב, האחראי והמורכב ביותר שנמלא בחיינו, ואין לנו כל הכשרה! האם הטריה כואבת מהלידה, מוצפת הורמונים, חלב ורגשות, והאב הנרגש והמבולבל צריכים לטפל בתינוק זעיר וחסר ישע שהגיעה ללא כל הוראות הפעלה. הצילו!

אז איך כל זה קשור ליוגה?
יוגה היא איננה רק תנוחות של הגוף. התנוחות, בשילוב עם נשימה, הן אמצעי, בעזרתו אנו מגבירים את המודעות לגוף. המודעות לגוף היא השער דרכו אנו לומדים להתבונן על עצמנו ועל הסביבה. ההתבוננות מובילה אותנו להבנה של מי אנחנו ותחושת "אני" ברורה מאפשרת לנו להיות נוכחים עם כל מה שקורה. 


נשמע מסובך? כל מה שצריך זה לעצור רגע, לישר את הגוף בישיבה או בעמידה, ולקחת נשימה עמוקה, תוך תשומת לב לתחושות הגוף. בזמן שלוקח לנשום נשימה אחת או שתיים אפשר לחדש כוחות ולהרגע. מרגע הלידה ובמשך חודשי חייו הראשונים, התינוק חי בסמביוזה עם אמו ונדרשת ממנה התמסרות טוטלית כדי לספק את צרכיו. אך עד מהרה מסתבר שלמרות האהבה, הרצון והמאמצים, לפעמים התינוק בוכה, ללא כל סיבה נראית לעין. אין זה פשוט כלל להיות נוכחים איתו במצוקתו! כאן זה בדיוק המקום לנשום נשימה עמוקה, לחבק ולזכור שזו הדרך היחידה שיש לתינוק להביע את עצמו. 

ואי אפשר בלי כמה עצות מעשיות מעולם היוגה לאם אחרי לידה:

1. הריון ולידה גורמים נזק לרצפת האגן. כדאי להתחיל מוקדם ככל האפשר לחזק את שרירי רצפת האגן. בישיבה או בשכיבה, אספי את רצפת האגן בנשיפה (כמו לעצור את זרם השתן). שחררי שאיפה. חזרי על זה 100 פעמים, לפחות פעמיים ביום. 


2. נשים רבות סובלות מכאבי גב עליון וכתפיים בגלל תנוחת הנקה/ האכלה לא נוחה. שימי לב לתחושות הגוף שלך ונסי למצוא תנוחה טובה ככל האפשר. אחרי ההנקה, שלבי ידיים מאחורי הגב וישרי אותן בעדינות. תתמתחי בכל הזדמנות!

3. מובן שאת עייפה! 5 דקות של הרפיה טובה יכולות לאושש אותך, כאילו שישנת שעה. מומלץ לשכב על הגב כשהרגליים ב- 90 מעלות על הקיר. נישמי לבטן.

**חזרה לפעילות גופנית מלאה תיעשה רק לאחר כ6 – 8 שבועות, כשמפסיק הדימום ובאישור הרופא המטפל.

הורות היא מסע ארוך וכמו כל מסע, הוא מתחיל בצעד ראשון. יוגה, והמודעות והנוכחות שמתפתחות דרך התרגול יכולה לעזור להתמודד עם הקשיים והאתגרים, וגם להינות מרגעי אושר קטנים וגדולים לאורך הדרך


מאמרים קשורים

Back to top button